Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش خرسندی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند آموزش‌ها در ترم جدید  با اشاره به نامشخص بودن وضعیت کشور از نظر ویروس کرونا در ترم آینده اظهار کرد: بنابراین برای این موضوع هنوز تصمیم گیری نشده است؛ البته ۳ سناریو برای برگزاری آموزش‌ها در ترم آینده داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیر کبیر این سناریوها را به شکل حضوری، مجازی یا ترکیبی از این دو مد نظر قرار داده است و بیشتر احتمال دارد آموزش‌های دانشگاه ما به صورت ترکیبی ارائه شود، اما تاکنون در خصوص این موضوع به علت ویروس کرونا تصمیم نهایی گرفته نشده است.

خرسندی تصریح کرد: از آن جایی که در بحث آموزش‌ها اولویت اصلی و اول دانشگاه توجه به سلامت جسمانی دانشجویان، کارکنان و استادان است؛ بنابراین ممکن است در ترم آینده نقش آموزش‌های مجازی را برجسته‌تر کنیم و آموزش‌های حضوری در حداقل قرار بگیرند.

او با بیان اینکه در صورت بهتر شدن شرایط، آموزش‌ها به صورت حضوری خواهد بود، تاکید کرد: در نظام آموزشی و پژوهشی آموزش‌های حضوری نتایج بهتری به همراه خواهند داشت و از دیدگاه  دانشجویی تلاش خواهیم کرد تا امکانات و مقدمات لازم از قبیل خوابگاه و سایر موارد را فراهم کنیم؛  با هرکدام از مدل‌های آموزشی می‌توانیم توانایی‌های خود را به نمایش بگذاریم و برای حضور کامل دانشجویان در دانشگاه آمادگی داریم.

کمتر از ۵۰ درصد دانشجویان ترم گذشته خود را حذف کردند

خرسندی درباره حذف ترم برخی از دانشجویان با توجه به ویروس کرونا در کشور گفت: دانشجویانی که در دوره پژوهش بودند به حذف ترم گذشته خود با توجه به ویروس کرونا اقدام کردند که تعدادشان کمتر از ۵۰ نفر بود؛ حذف ترم دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تاثیر جدی در کارشان نخواهد گذاشت؛ چرا که کار پژوهش آنان تا حدودی جلو رفته و متوقف نشده است.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به وضعیت اینترنت دانشجویان اظهار کرد: در ابتدای ترم گذشته و مجازی شدن آموزش‌ها ارتقای ۴ برابری در پهنای باند دانشگاه در نظر گرفته شد و سرعت اینترنت دانشگاه از ۱۵۰ مگابایت به ۶۰۰ مگابایت افزایش پیدا کرد.

خرسندی در پایان یادآوری کرد: قصد ارتقای اینترنت دانشگاه را برای ترم آینده داریم تا در صورت مجازی شدن آموزش‌ها امکان برقراری ارتباطات ویدیوئی را تقویت کنیم؛ چرا که در ترم گذشته این اقدام با محدودیت و مشکل بود همچنین  مرکز انفورماتیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر قصد رفع این معضل را دارد تا دانشجویان و استادان به راحتی از آموزش‌ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

آخرین اقدامات دانشگاه امیرکبیر برای مقابله با کرونا آخرین جزئیات از ساخت خوابگاه‌های جدید در دانشگاه امیرکبیر تقویت استارت‌آپ‌ها؛ اولویت دانشگاه امیرکبیر/ لزوم استفاده از ظرفیت‌ها در اجرای پروژه‌های مشترک با صنایع دستیابی دانشگاه امیر کبیر به دانش تصفیه آب میادین نفتی دانشگاه امیرکبیر در تمام رتبه بندی‌های دنیا وجود دارد/ فعالیت‌های علمی دانشگاه کاربردی می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه امیر کبیر اینترنت دانشجویان کرونا در ایران دانشگاه صنعتی امیر کبیر دانشگاه امیرکبیر دانشگاه امیر ویروس کرونا ترم گذشته ترم آینده آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله موسوی ظهر پنج شنبه در بازدید از روند برگزاری اردوهای مطالعاتی (اعتکاف علمی) در دبیرستان‌های دوره دوم استعدادهای درخشان فرزانگان و شهید بهشتی ناحیه یک سنندج افزود: شیوه نامه برگزاری اردوهای مطالعاتی (اعتکاف علمی) مرداد ماه سال ۱۴۰۲ در راستای برقراری عدالت آموزشی و با هدف دسترسی دانش آموزان به فضای مطالعه مناسب برگزار شد.

وی بیان کرد: برگزاری این اردو در ایام نوروز، امتحانات و تعطیلات تابستان و به منظور ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و پشتیبانی آموزشی دانش آموزان مستعد به خصوص در نقاط محروم از سوی معاونت آموزش متوسطه استان تدوین و برای اجرا به شهرستان‌ها و مناطق تابعه ابلاغ شده است.

معاون آموزش متوسطه و رئیس اداره استعدادهای درخشان عنوان کرد: هدف برگزاری این اردوهای مطالعاتی (اعتکاف علمی) نقش مهم آنها در ارتقای کیفیت آموزشی و افزایش قبولی دانش آموزان پایه دوازدهم است.

موسوی گفت: این اردوها با اهداف و برنامه‌ریزی لازم در راستای ایجاد فضایی آرام و امن، به دور از استرس و اضطراب برای مطالعه دانش آموزان، استفاده از ظرفیت‌های مدرسه‌ای، منطقه‌ای در راستای ارتقا سطح کیفی و آموزشی است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های مالی و امکانات موجود در خارج از حوزه آموزش و پرورش، استفاده تشکیلاتی از ظرفیت نخبگان دانش آموزی برای ارتقای جایگاه استان در شاخص‌های علمی، پژوهشی، آماده سازی دانش آموزان بویژه در مناطق روستایی و مدارس شبانه روزی و مناطق محروم جهت کسب نتایج مناسب در امتحانات نهایی و آزمون سراسری از دیگر اهداف این طرح علمی است.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: استفاده بهینه از زمان و جلوگیری از اتلاف وقت، ایجاد مهارت‌های فردی، اجتماعی در دانش آموزان، ایجاد انسجام و تمرکز مطالب درسی در ذهن دانش آموزان، آشنایی با مهندسی سوالات کنکور و مهارت‌های مطالعه و ارائه مشاوره‌های تحصیلی، تربیتی و پشتیبان آموزشی هم از هدف‌های مهم برنامه ریزی این اردوی آموزشی است.

گفتنی است، تیم بازدید کننده با حضور در جمع دانش آموزان از فرصت فراهم شده و تشکیل اردوهای مطالعاتی با توجه به تأثیر قطعی ۵۰ درصدی میانگین نمرات کتبی نهایی در آزمون سراسری خبر دادند.

کد خبر 6064224

دیگر خبرها

  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • سرنوشت عجیب بیوه امیرکبیر؛ تن دادن به ازدواج با سه مرد دربار!     
  • آموزش: چگونه سرعت اینترنت را در گوشی افزایش دهیم؟
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش