Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک گزارش می‎گوید وزارت خارجه آمریکا سال گذشته میلادی بیش از ۸ میلیارد دلار فروش اسلحه به کشور‌های غرب آسیا را تصویب کرده که در آن تلفات غیر نظامیان را در نظر نگرفته است. تاریخ انتشار: 05:15 - 24 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۲۳۸

خبرگزاری میزان - پایگاه «پولیتیکو» در گزارشی می‎گوید «وزارت خارجه آمریکا زمانی که سال ۲۰۱۹ بیش از ۸ میلیارد دلار فروش اسلحه به کشور‌های خاورمیانه را تصویب کرد، خطر تلفات غیرنظامیان را در نظر نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گزارش منتشر شده پرسش‎هایی را ایجاد می‌کند؛ پرسش‎هایی درمورد ادعا‌های «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، مبنی بر وجود شرایط اضطراری که به وی این اجازه را می‌دهد تا با وجود اعتراضات کنگره، فروش تسلیحات را از سر بگیرد.

«پولیتیکو» می‎افزاید «قانونگذاران آمریکا از بازرس کل خواسته بودند که در مورد انتقال تجهیزات نظامی به عربستان سعودی، امارات و اردن تحقیق کند؛ با این وجود مایک پمپئو در ماه می‌ سال ۲۰۱۹، ایران را به عنوان تهدید ذکر کرد و از دستورالعمل‌های اضطراری برای انتقال سلاح استفاده کرد اما پرسشی که مطرح می‌شود این است که آیا اصلا وضعیت اضطراری وجود داشته است یا خیر.»

یک مشاور کنگره به «پولیتیکو»، می‎گوید «نگرانی همه از این بود که مایک پمپئو شرایط اضطراری را برای دور زدن کنگره اعلام کرده باشد.»

بیشتر بخوانید: کشته شدن یک نظامی آمریکایی در بحرین قطعنامه آمریکایی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

اطلاعات کلیدی گزارش نشان می‌دهد که وزارت خارجه آمریکا از دلایل ارائه شده برای اثبات شرایط اضطراری صرفا برای تحقق هدفش استفاده کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادعایی گفت که اوضاع در خاورمیانه به وضوح استفاده از مرجع قانونی را در قانون کنترل صادرات اسلحه توجیه کرده است.

طبق قانون آمریکا، ارسال تسلیحات نظامی که باعث به خطر افتادن افراد غیر نظامی شود، ممنوع است مگر اینکه شرایط اضطراری تشخیص داده شود.

این در حالی است که اخیرا «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در یک جلسه در مورد وضعیت فعلی یمن، آمریکا را به تامین سلاح برای عربستان سعودی و متحدانش در منطقه و ارائه پوشش سیاسی برای اقدامات خصمانه آن‌ها متهم کرد.

وی تاکید کرد «در روز‌های اخیر نیرو‌های مسلح یمن مقادیر زیادی مهمات ساخت آمریکا را در موقعیت‌های پاکسازی شده از مزدوران سعودی در استان‌های مأرب و البیضا کشف کرده اند و این تسلیحات منقش به نشان آژانس توسعه بین المللی آمریکا بودند.»

«سریع» به طور مستقیم سرویس‌های ویژه آمریکا را به ارسال غیرقانونی اسلحه به یمن با عنوان کمک‌های بشردوستانه با هدف ضربه زدن به مردم یمن متهم کرد.

همچنین «دیلیانا گیتانژیوا»، روزنامه نگار بلغاری، به تازگی در گزارشی تحقیقی نوشت «واشنگتن تحت پوشش برنامه‌های مختلف، حداقل سه میلیون موشک و خمپاره از منطقه بالکان به خاورمیانه منتقل کرده است؛ در سال ۲۰۱۷ نیرو‌های ویژه آمریکایی یک کارگروه محرمانه را که تحت نظارت فرماندهی عملیات ویژه آمریکا فعالیت می‌کند، در کرواسی مستقر کردند؛ واشنگتن از این کارگروه برای تامین سلاح در یمن و سوریه تحت پوشش برنامه‌های دیگر استفاده می‌کند؛ شرکت‌های آمریکایی در تهیه سلاح‌ها نقش دارند.»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ وزارت خارجه آمریکا شرایط اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز چهارشنبه لایحه کمک مالی به «اسرائیل» به همراه کمک به اوکراین و تایوان را امضا خواهم کرد.

بایدن گفت: «من لایحه تصویب شده توسط سنا را به محض اینکه به میز من برسد امضاء می کنم.»

ساعاتی پیش سنا با اکثریت قاطع پیش نویس لایحه کمک به اسرائیل، اوکراین و تایوان را تصویب کرد و آن را برای امضا به دفتر بایدن ارسال کرد تا به قانون تبدیل شود.

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه خود همچنین افزوده است که ایالات متحده این هفته ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین و اسرائیل را آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که تصویب کمک‌های آمریکا به اسراییل در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با مخالفت آمریکایی‌ها روبرو شده و برخی از مخالفان کمک به اسراییل روبروی محل اقامت رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا دست به تظاهرات زدند.

براساس گزارش‌ها این تظاهرات مخالفان کمک آمریکا به اسراییل با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و تعدادی از معترضان و مخالفان دستگیر شدند.

ساعاتی پیش، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سنای آمریکا بسته کمکی ۲۶ میلیارد دلاری این کشور به اسراییل را تصویب کرده است.

۴ روز پیش، قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسراییل را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کردند و شبکه خبری الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد که مجلس نمایندگان با ۳۶۶ رأی موافق و ۵۸ رأی مخالف به لایحه حمایت مالی از اسراییل به ارزش ۲۶.۴ میلیارد دلار رأی داد.

گفتنی است این طرح ماه‌ها بود که به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

تصویب طرح کمک به اسرائیل در سنا در دویستمین روز جنگ علیه غزه صورت گرفته است. در همین ارتباط نیز دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمار مربوط به تجاوز و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را در دویستمین روز جنگ علیه نوار غزه به‌روزرسانی کرد.

بر اساس آمار این مرکز، رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ روز گذشته مرتکب ۳۰۲۵ مورد جنایت کشتار جمعی با ۴۱ هزار ۱۸۳ شهید یا مفقود شده که از این تعداد پیکرهای ۳۴ هزار ۱۸۳ شهید به بیمارستان‌ها انتقال یافته است و ۷۰۰۰ نفر هنوز مفقود هستند. ۷۷ هزار ۱۴۳ نفر هم مجروح شده‌اند.

۱۴۷۷۸ نفر از شهدا کودک هستند که ۳۰ کودک بر اثر قحطی و گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند و ۹۷۵۲ نفر از شهدا زن هستند. بر این اساس ۷۲ درصد شهدای غزه زن و کودک هستند. ۱۷ هزار کودک در نوار غزه پدر و مادر یا یکی از آنها را از دست داده‌اند.

۴۸۵ نفر از شهدا کادر درمان و ۶۷ نفر آنها از نیروهای دفاع مدنی هستند.

در این مدت ۱۴۰ خبرنگار هم به شهادت رسیده‌اند.

۱۱ هزار زخمی برای دریافت مداوای لازم باید به خارج از نوار غزه اعزام شوند و ۱۰ هزار بیمار سرطانی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و به معالجه نیاز دارند.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه به علت پیامدهای ناشی از آوارگی به بیماری‌های مسری مبتلا هستند که ۸۰۰۰ نفر آنها به عفونت کبدی دچار هستند.

۶۰ هزار زن حامله در نوار غزه به علت فراهم نبودن مراقبت‌های پزشکی در معرض خطر قرار دارند و ۳۵۰ هزار بیمار صعب العلاج به علت وارد نشدن دارو با مرگ مواجه هستند.

کد خبر 6087137

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم