Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-25@23:43:18 GMT

اندروید به شبکه جهانی تشخیص زلزله تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۸۲۳۷

اندروید به شبکه جهانی تشخیص زلزله تبدیل می‌شود

ایتنا- سیستم عامل اندروید که یکی از پرکاربردترین و بهترین سیستم عامل‌های جهان محسوب می‌شود و در دستگاه‌هایی از قبیل گوشی‌های هوشمند به کار می‌‎رود، در حال تبدیل شدن به شبکه جهانی تشخیص زلزله است. شرکت گوگل در حال توسعه و ساخت یک سیستم هشدار زلزله است. این سیستم هشدار مبتنی بر سیستم عامل اندروید است و در گوشی‌های هوشمند کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش ابتدایی این سیستم هشدار زلزله در حال حاضر راه اندازی شده است.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، در صورتی که کاربران از این برنامه استفاده کنند، شتاب‌سنج موجود در گوشی اندروید شما به یک نقطه داده تبدیل می‌شود و گوشی از این طریق می‌تواند داده‌ها را تجزیه و تحلیل و وقوع زلزله را به افرادی که در اطراف آن گوشی قرار دارند، اعلام کند.
 
شرکت گوگل که سیستم عامل اندروید را طراحی و به بازار عرضه کرده، چنین قابلیتی را برای کاربران خودش فراهم کرده است. تعداد بی‌شماری گوشی هوشمند در جهان وجود دارد و اگر این قابلیت در گوشی هوشمند این افراد فعال شود، قطعاً در آینده آمار کشته‌شدگان بر اثر زلزله به شدت افت خواهد کرد.  

پیش از این گوگل تلاش کرده بود تا گوشی هوشمند را به یک ابزار کاربردی تبدیل کند و در این راستا از شرکت‌های مختلفی از جمله اپل کمک گرفته بود. یکی از این همکاری‌ها به  تولید سرویس‌های تشخیص تصادف خودرو و موقعیت اضطراری ختم شد.
 
در حال حاضر گوگل برنامه تشخیص زلزله را در ابعاد کوچک و محدود راه اندازی کرده است. گوگل در این پروژه بزرگ و مهم از سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده و دفتر خدمات اضطراری کالیفرنیا کمک گرفته است تا بتواند هشدارهای زلزله را برای کاربران دارای دستگاه‌های اندروید در این ایالت ارسال کند.
 
گوگل قصد دارد این یستم را به اندازه کافی رشد و توسعه دهد تا بتوان از دقت آن اطمینان حاصل کرد و سپس آن را به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار خواهد داد تا افرادی که در مناطق فاقد لرزه‌‌سنج زندگی می‌کنند بتوانند با استفاده از این سیستم در مواقع زلزله جان خود را نجات دهند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اندروید گوگل سیستم عامل سیستم عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیواطلس، تحقیقات جدید نشان داده است که هوش مصنوعی آموزش‌دیده بر روی داده‌های ساده ضربان قلب می‌تواند یکی از شایع‌ترین اختلال ریتم قلب، فیبریلاسیون دهلیزی را ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی کند. با برنامه ریزی برای گنجاندن این مدل در تلفن هوشمند به طوری که بتواند داده‌های یک ساعت هوشمند را تجزیه و تحلیل کند، می‌تواند به عنوان یک سیستم هشدار اولیه عمل کند.

شایع‌ترین اختلال ریتم قلب، فیبریلاسیون دهلیزی (AF)، به طور قابل توجهی مراجعات بخش اورژانس و خطر بیماری‌های دیگر مانند سکته مغزی و زوال عقل را افزایش می‌دهد. این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که حفره‌های فوقانی قلب یعنی دهلیز‌ها به‌طور غیر طبیعی و نامنظم می‌کوبند و با حفره‌های پایینی یعنی بطن‌ها هماهنگ نیستند و ریتم قلبی نامنظم و اغلب بسیار سریع ایجاد می‌کنند. ضربان قلب طبیعی باید منظم باشد و زمانی که در حال استراحت هستید بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربه در دقیقه باشد. در فیبرلاسیون دهلیزی دو حفره فوقانی قلب یعنی دهلیز‌های قلب، فاقد ضربان مطلوب هستند.

بازگرداندن بیمار از فیبریلاسیون دهلیزی به ریتم منظم سینوسی می‌تواند به مداخلات فشرده‌ای مانند کاردیوورژن، وارد کردن شوک کم انرژی برای بازنشانی سیستم هدایت قلب نیاز داشته باشد. بنابراین، تشخیص این اختلال قبل از وقوع، مداخلات اولیه را امکان پذیر می‌کند که نتایج بیمار را بهبود می‌بخشد.

محققان مرکز سیستم‌های زیست‌پزشکی لوکزامبورگ (LCSB) در دانشگاه لوکزامبورگ مطالعه‌ای را منتشر کرده‌اند که در آن یک مدل یادگیری عمیق برای پیش‌بینی دقیق، ۳۰ دقیقه زودتر از زمانی که فرد دچار فیبریلاسیون دهلیزی می‌شود، آموزش داده شده است.

در حال حاضر، الکتروکاردیوگرافی (ECG) فقط می‌تواند فیبریلاسیون دهلیزی را درست قبل از وقوع آن تشخیص دهد، بنابراین نمی‌توان آن را یک سیستم هشدار اولیه در نظر گرفت.

خورخه گونکالوز، رئیس گروه کنترل سیستم در «ال‌سی‌اس‌بی» و نویسنده مسئول این مطالعه گفت: در مقابل، کار ما از این رویکرد به یک مدل پیش‌بینی آینده‌نگرتر منحرف می‌شود. ما از داده‌های ضربان قلب برای آموزش یک مدل یادگیری عمیق استفاده کردیم که می‌تواند مراحل مختلف ریتم سینوسی و فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد و احتمال خطر ابتلا به یک دوره قریب‌الوقوع را محاسبه کند.

محققان پیش‌بینی می‌کنند که این دستگاه در گوشی‌های هوشمند برای پردازش داده‌های به‌دست‌آمده از یک ساعت هوشمند استفاده شود. هدف درازمدت این است که بیماران بتوانند به طور مداوم ریتم قلب خود را کنترل کنند و به اندازه کافی هشدار دهند تا بتوانند از درمان‌هایی مانند دارو‌های ضد آریتمی خوراکی برای جلوگیری از شروع فیبریلاسیون دهلیزی استفاده کنند. محققان می‌گویند، این فناوری را می‌توان شخصی‌سازی کرد.  

گونکالوزگفت: در حرکتی رو به جلو، ما بر روی توسعه مدل‌های شخصی‌سازی شده تمرکز خواهیم کرد. استفاده روزانه از یک ساعت هوشمند ساده دائماً اطلاعات جدیدی در مورد پویایی قلب شخصی ارائه می‌کند و ما را قادر می‌سازد تا مدل خود را به طور مداوم اصلاح کنیم و مجدداً آموزش دهیم تا با هشدار‌های قبلی حتی به عملکرد بهتری دست یابد. در نهایت، این رویکرد می‌تواند منجر به آزمایش‌های بالینی جدید و مداخلات درمانی نوآورانه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها