Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رژیم صهیونیستی به بهانه ارسال بالونهای آتش زایی که باعث بروز آتش سوزی در مزارع واقع در سرحد سرزمین‌های اشغالی می‌شود، از ورود محموله‌های سوخت به داخل منطقه غزه جلوگیری می کند.

گفتنی است که فلسطینیان ساکن در غزه دهها بالون هلیوم با مواد آتش زا را برای اعمال فشار بر اسرائیل جهت کاستن از شدت محاصره علیه نوار غزه به هوا فرستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «در پی تداوم پرتاب بالونهای آتش زا از جانب نوار (غزه) به سمت (اسرائیل) و تضعیف ثبات امنیتی» از ورود این محموله‌های سوخت جلوگیری می‌شود.

در مقابل، «فوزی برهوم» سخنگوی حماس این اقدام اسرائیل را «تجاوزی بسیار فاحش» خواند که می‌تواند شرایط مشقت بار اقتصادی در غزه را بیش از گذشته دشوار سازد.

کد خبر 4998025

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی محموله سوخت نوار غزه اسرائیل آتش سوزی ایالات متحده آمریکا لبنان انفجار بیروت رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ ویروس کرونا عربستان سعودی ایران بیروت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 امارات متحده عربی ترکیه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سناتور آمریکایی برای مشروط کردن صادرات سلاح به تل آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وب سایت آمریکایی پولیتیکو در گزارشی به اظهار نظر مقامات آمریکایی درباره واکنش رژیم صهیونیستی به قطعنامه آتش بس شورای امنیت پرداخته و در این ارتباط به نقل از سناتور کریس مورفی از سنای آمریکا نوشته است: «ما معتقد نیستیم که اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متعهد باشد.»

به گفته کریس مورفی، آمریکا بعد از این نبایستی سلاح‌های بیشتری را به اسرائیل بدهد، مگر اینکه در ارسال کمک به غزه پیشرفتی حاصل شود. این سناتور آمریکایی در واقع خواستار مشروط شدن ارسال سلاح به اسرائیل به شرط ارسال کمک به غزه شده است.

ساعاتی پیش نیز، یک منبع ویژه در مقاومت فلسطین به جزئیات مذاکرات غیرمستقیم نیروهای مقاومت و تل آویو پرداخته و در این ارتباط گفت: «با وجود وضعیت دشوار مذاکرات و رد هر آنچه از سوی اسرائیل ارائه شده است، مذاکرات همچنان ادامه دارد.»

به گفته این منبع فلسطینی، رژیم صهیونیستی با وجود همه انعطاف‌پذیری‌هایی که حماس به‌ویژه در موضوع زندانیان نشان داد، در زمینه تعداد زندانیان به عنوان حسن نیت، پاسخ خود را به حداقل تعداد رسانده است.

این منبع به المیادین گفت که رژیم صهیونیستی پیشنهادی ارائه کرد که شامل انتقال آوارگان به چادرها در منطقه شمالی تحت نظارت سازمان ملل است و این پیشنهاد از سوی حماس رد شد، چون حماس و مقاومت بر بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان اصرار دارند، حتی اگر نابود شوند.

این منبع آگاه افزود: اسرائیل پیشنهادی برای بازگشت تدریجی و مشروط زنان، کودکان و سالمندان آواره ارائه کرد و این تعداد از ۶۰ هزار آواره بیشتر نبود، در حالی که تعداد آوارگان از ۸۰۰ هزار نفر فراتر می‌رود.

این منبع به المیادین گفت: «اسراییل» به آتش بس اشاره نکرده و پیشنهاد روشنی درباره عقب نشینی از مناطق شلوغ ارائه نکرده است. واضح است که اشغالگران به دنبال تثبیت حضور خود در کل شمال، مرکز، شرق و جنوب نوار غزه هستند. حماس و مقاومت اصرار دارند نقشه‌ها را ببینند و این نقشه‌ها شامل عقب نشینی کامل اسرائیل از نوار غزه باشد. حماس بر بازگشت آژانس امداد رسانی آنروا به شهر غزه و شمال اصرار دارد و اسرائیل امتناع می‌کند.

پیشنهادات تل آویو در حالی مطرح شده که ساعاتی پیش، خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که نظامیان صهیونیست بیش از ۲۰۰ فلسطینی را در داخل بیمارستان شفای نوار غزه و اطراف آن به شهادت رساندند. وی تصریح کرد که پیکر ده‌ها شهید فلسطینی هنوز روی زمین در اطراف بیمارستان شفا افتاده است.

وزارت بهداشت نوار غزه نیز اعلام کرده است که اشغالگران صهیونیست محاصره بیمارستان شفا را تشدید کرده و کادر درمان را در این بیمارستان بازداشت کرده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر با صدور بیانیه‌ای از بازداشت ۵۰۰ فلسطینی در اطراف بیمارستان شفا واقع در غرب شهر غزه خبر داد.

این تعداد شهروند فلسطینی از زمان حمله نظامیان صهیونیست در تاریخ ۱۸ مارس تاکنون بدون هیچ دلیل موجه بازداشت شده‌اند.

نظامیان صهیونیست طی روزهای گذشته حمله‌های وحشیانه خود را علیه بیمارستان‌های نوار غزه و به صورت مشخص بیمارستان‌های شفا و امل تشدید کرده‌اند.

علاوه بر بیمارستان امل، ارتش رژیم صهیونیستی از یک هفته قبل انواع جنایات وحشیانه را علیه آوارگان فلسطینی در بیمارستان شفای نوار غزه مرتکب شده است.

کد خبر 6063235

دیگر خبرها

  • اعدام هولناک 200 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه/شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید
  • اعدام هولناک 200 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه
  • روز ۱۷۴ طوفان‌الاقصی/ ۶۲ شهید و ۹۱ زخمی طی ۲۴ ساعت در نوار غزه
  • هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد
  • روز۱۷۴ طوفان‌الاقصی/ ۶۲ شهید و ۹۱ زخمی طی ۲۴ ساعت در نوار غزه
  • روز۱۷۴ طوفان‌الاقصی|۶۲ شهید و ۹۱ زخمی طی ۲۴ ساعت در نوار غزه
  • رئیس‌جمهوری آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود
  • کدام کشورها در طول جنگ برای صهیونیست‌ها نفت و گاز تامین کردند؟
  • ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی مطلق در رفح، فریب و خدعه است
  • درخواست سناتور آمریکایی برای مشروط کردن صادرات سلاح به تل آویو