Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس از تثبیت بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی فارس از ابتدای سال جاری خبر داد. تاریخ انتشار: 08:17 - 24 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۴۰۹

سید مهدی هاشمی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به تثبیت ۵۰۱ هزار و ۴۶۱ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون در استان فارس گفت: توجه ویژه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مقوله تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی بر لزوم حرکت همه جانبه کارشناسان اداره کاداستر این اداره کل صحه گذار است و بر همین اساس ضمن برگزاری جلسات متعدد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس سرعت بخشی به این فرایند را در دستور کار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیشرفت مطلوب در این زمینه را مرهون حرکت جهادی ادارات ثبتی استان و تعامل بیش از پیش با ادارات منابع طبیعی برشمرد و تصریح کرد: در سایه تعامل مناسب و همکاری مطلوب ادارات مرتبط شاهد تثبیت اراضی ملی و قطع دستان متصرفان این اراضی خواهیم بود.
هاشمی تحولات چشمگیر در زمینه کاداستر ادارات ثبت همچون پیاده سازی سامانه شمیم، برون سپاری تهیه نقشه عرصه املاک و دیگر فرایند‌های مرتبط طی سال‌های اخیر را منشعب از نگاه تحول گرای سازمانی و جهت گیری‌های سازمان ثبت بر محور تسریع کار مراجعین و حراست از مالکیت‌ها دانست و ابراز داشت: به لطف خدا این استان با بهره گیری از کارشناسان متعهد و مجرب در حوزه کاداستر پیگیری هر چه مطلوب‌تر سیاست‌های سازمانی را در دستور کار داشته و اجرای بهینه کاداستر در این استان را یکی از اولویت‌های خود می‌دانیم.    بیشتر بخوانید:    صدور ۷۰ هزار سند مالکیت کاداستری در استان فارس انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فارس اراضی ملی ثبت منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو، رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی دولتی که در سالن جلسات هتل بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امنیت یک مقوله آسان و از نیازهای اساسی جامعه است. در ابعاد مختلف، امنیت واحد اهمیت است و یکی از مهم‌ترین ابعاد امنیت، امنیت اموال و دارایی‌های مردم، جامعه و بیت‌المال است.

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه اموال غیرمنقول سهم قابل توجهی در دارایی‌های جامعه و مردم دارد، تأمین امنیت مالکیت مردم و جامعه، به عبارتی صیانت از مالکیت اشخاص اعم از حقیقی، حقوقی، مردم و بیت‌المال یکی از وظایف بسیار مهم حاکمیت است؛ لذا به همین منظور است که سازمان ثبت اسناد و املاک از سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه است و کار حاکمیتی برعهده دارد.

وی افزود: اعتبار دادن به معاملات غیررسمی، مالکیت اموال غیرمنقول را به خطر می‌اندازد و این یک تهدید برای مالکیت اموال غیرمنقول است. اگر این اعتبار عادی باشد به مالکیت اموال غیرمنقول تزلزل وارد می‌کند، در همین راستا در عرصه‌های مختلف تثبیت مالکیت صورت گیرد و از تزلزل مالکیت مردم، جامعه و بیت‌المال جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه اعتبار معاملات غیررسمی به مالکیت اموال غیررسمی نیز آسیب وارد می‌کند، تصریح کرد: با تلاشی که در راستای ترویج معاملات رسمی جامعه در حال صورت گرفتن است، مالکیت اموال منقول تثبیت پیدا می‌کند و در نتیجه مالکیت و دارایی‌های مردم تثبیت می‌شود.

دهقانی ادامه داد: در خوزستان شاهد هستیم که با تلاش‌های صورت گرفته، اختلاف‌ها برطرف شده و امروز در فراهم کردن زمینه تثبیت مالکیت در تمام عرصه‌های، اقدامات بزرگی انجام شده است؛ امروز در خوزستان در مقوله تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی متعلق به مردم به ۷۰ درصد رسیده‌ایم که شاید این میزان به اندازه چهار استان باشد.

وی عنوان کرد: همچنین در حوزه صدور اسناد وقفی سالیان سال در خوزستان اختلافات و موانعی وجود داشت که پس از ۱۰۰ سال برای ۶۶ هزار هکتار از اراضی وقفی استان نیز سند صادر شده و تثبیت مالکیت صورت گرفت.

دهقانی با تاکید بر اینکه تالاب‌های بین‌المللی خوزستان سرمایه‌های ملی هستند، گفت: این تالاب‌ها برای اولین بار با مساحت ۳ هزار و ۸۶۰ هکتار تثبیت مالکیت و سند صادر شد؛ در برخی روستاهای استان نیز تثبیت مالکیت صورت گرفته چرا که اعمال حق مالکیت با صدور سند مالکیت است و تا زمانی که مالکیت ثابت و تثبیت نشود، شخص نمی‌تواند اعمال مالکیت نسبت به مایملک خود داشته باشد.

رئیس دادگستری خوزستان بیان کرد: تثبیت مالکیت در حوزه سرمایه گذاری و تولید است، شخصی که در خوزستان سرمایه گذاری می‌کند اگر تثبیت مالکیت داشته باشد و در عرصه‌ای که تولید انجام می‌شود، سند رسمی وجود داشته باشد، قطعاً تقویت تولید در سطح استان را به همراه خواهد داشت لذا باید تلاش کنیم تا تثبیت مالکیت در حوزه تولیدی و صنعتی را به بهترین وجه به منصه ظهور برسانیم.

کد خبر 6086689

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • فوت و مصدومیت ۱۱۸ نفر بر اثر غرق شدگی در سال جاری 
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران
  • ضرب العجل فرماندار شمیرانات برای تثبیت سند مالکیت ادارات شهرستان
  • ۱۱ استان کشور همچنان درگیر کاهش بارش
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی