Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام معظم رهبری در سخنانی به مناسب عید قربان از خط تحریف واقعیت‌های کشور سخن گفتند و لازمه شکست تحریم‌های دشمن را شکست خط تحریف عنوان کردند. رهبری هدف دشمن از تحریف واقعیت‌ها را گرفتن نشاط و امید از ملت ایران بویژه جوانان دانستند. هدف نهایی در این راهبرد ارائه این خط به جامعه است که کشور به بن بست رسیده و برای مشکلات راه‌حلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر انقلاب در مورد خط تحریف بیان داشتند: «در این خط تبلیغاتی، نقاط قوت به‌طور کلی انکار و یا در مورد آن سکوت می‌شود؛ اما اگر نقطه ضعفی باشد، ده‌ها و حتی صدها برابر بزرگنمایی می‌شود...کارهای خوبی در کشور دارد انجام می‌گیرد؛ مطلقاً [حتّی] یکی از این‌ها در تبلیغات خارجی دشمنان ما منعکس نیست.»

علاوه بر بعد خارجی خط تحریف، در داخل کشور هم برخی جریانات با اهداف مختلف دراین خط نقش ایفاء می کنند؛ عملکردی که مورد انتقاد «حسن روحانی» رئیس جمهور و فرمانده مقابله با جنگ اقتصادی دشمن قرار گرفته است. روحانی در تاریخ ۱۵ مرداد ماه و در جلسه هیئت دولت، بار دیگر به نقش تحریف‌ها در ایجاد مشکلات کنونی کشور اشاره کرد و گفت: «تحریم بسیار رنج‌آور است، ولی مشکل تحریف بسیار دردآور است. تحریم را دشمن انجام می‌دهد و آثار آن را لمس می‌کنیم. تحریف را گاهی دشمن انجام می‌دهد، اما متاسفانه گاهی در درون کشور تحریف رخ می‌دهد و این است که دردناک‌تر است...اگر تحریف را نشکنیم، اگر سخنان ناروا گفته شود، اگر قضاوت‌های ناصحیح شود، اگر ذهن مردم مشغول شود، اگر شادابی مردم گرفته شود، اگر مردم را نگران و مایوس کنیم، موفق نمی‌شویم و شکست می‌خوریم. اما اگر تحریف را کنار بگذاریم، بشکنیم، واقعیت‌ها را زیر خنجر تحریف ذبح نکنیم، مردم واقعیت‌ها را ‌ببینند و آگاه باشند، آن وقت می‌توانیم با تحریم بجنگیم».

اهمیت مقابله با این خط وقتی مشخص می‌شود که توجه داشته باشیم که رهبر انقلاب شکست تحریم‌ها را همپیوند با شکست این خط دانسته‌اند. در گفتگو با «حمید رضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلام،ی ابعاد مختلف خط تحریف را و اینکه چرا برخی جریانات داخلی در این خط نقش ایفاء می‌کنند، به بحث گذاشتیم.

ایران تنها کشوری در دنیا است که این حجم از دروغ و شایعه در مورد آن تولید و منتشر می‌شود
ترقی در پاسخ به این سوال که رسانه‌ها و جریانات خارج از کشور با چه اهدافی واقعیت‌های کشور را تحریف می‌کنند و برای مقابله با این اقدامات جه باید کرد، گفت: بدون تردید ما مورد هجمه یک جنگ روانی حساب شده از سوی دشمن هستیم که به وسیله رسانه‌ها و فضای مجازی این جنگ روانی مدیریت می‌شود. دروغ گفتن در مورد واقعیت‌های کشور، تبدیل نکات مثبت به منفی و یا نادیده گرفتن ظرفیت‌ها و از طرف دیگر بزرگنمایی مشکلات راهبرد اصلی این خط در خارج از کشور است که عمدتا این رسانه‌ها و جریانات با بودجه‌های دشمنان ایران تغذیه می‌شوند. در آخرین دست از این اقدامات شما مشاهده کردید که یکی از کشورهای مرتجع منطقه برای مقابله با دستاوردهای کشور با بودجه هنگفت یک شبکه تلویزیونی ۲۴ ساعته راه اندازی کرده که در دروغ گویی علیه کشورمان در همین مدت اندک هم به شهرت رسیده است.

وی ادامه داد:  به نظر می‌رسد راه مقابله با این جریان همانطور که بارها مقام معظم رهبری فرمودند در درجه اول هوشیاری و بیداری مردم نسبت به این توطئه‌ها و طراحی دشمن هست. گام دیگری که در این راه باید برداشته شود بحث کنترل فضای مجازی است که بسیاری از کشورها که درگیر چنین بحث‌هایی می‌شوند از ابزار کنترل فضای مجازی استفاده می‌کنند.در این زمینه ایجاد شبکه ملی اطلاعات و همچنین کنترل رسانه‌های خارجی و تقویت رسانه‌های داخلی مخصوصا رسانه ملی هم ضروری به نظر می‌رسد.

عضو شورای مرکزی جمعیت موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که برخی جریانات داخلی با چه اهدافی با جریان تحریف دشمنان ملت ایران همراه می‌شوند هم بیان داشت:  برخی جریانات داخلی به طور طبیعی متاثر از تبلیغات خارجی هستند و من فکر نمی‌کنم کشوری در دنیا وجود داشته باشد که یک گروه سایبری مثل گروه سایبری منافقین با یک جمعیت قابل توجه و شبکه‌های متعدد علیه آن کشور سم پاشی و پمپاژ و دروغ سازی انجام دهند. با توجه به این اقدام گسترده خب طبیعی است برخی جریانات در داخل کشور دروغ‌های این‌ها را باور کنند یا تحت تاثیر این جریانات قرار گیرند. ایران تنها کشوری در دنیا است که این حجم از دروغ و شایعه در مورد آن تولید و منتشر می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: برخی جریانات هم به طور کلی تحت تاثیر غرب هستند و رویکردهای این کشورها را قبول دارند بنابراین از نگاه این جریان‌ها هم کشور وضعیتی مناسبی ندارد. غرب گرایان و همچنین جریاناتی که دروغ‌های خط تحریف را باور کرده‌اند دچار اشتباه محاسباتی می‌شوند و به گونه‌ای فضاسازی می‌کنند که گویا در کشور هیچ دستاورد امید آفرینی وجود ندارد و همه سیاهی و ناکامی است. متاسفانه عملکرد این جریانات پازل دشمن را تکمیل می‌کنند و تحریف واقعیت‌های کشور تکمیل کننده پازل دشمن است.

خط تحریف پیامدهای روانی تحریم‌ها را مدیریت می‌کند

ترقی همچنین در مورد رابطه تحریم و تحریف هم گفت: نسبت این دو با هم نسبت مستقیمی است. یعنی به هر میزانی که جریان تحریف در جامعه شکست بخورد و قدرت آن تضعیف شود به همان میزان هم تحریم تضعیف خواهد شد. به این علت که تحریم آثار و پیامدهای روانی در جامعه دارد و  میزان این تاثیرات از پیامد واقعی تحریم بیشتر است. اگر بتوانیم این تاثیر روانی را با شکست خط تحریف کاهش دهیم در ان صورت به طور طبیعی آثار واقعی تحریم هم  کاهش پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها تحریم مقام معظم رهبری حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم مقام معظم رهبری حسن روحانی تحریم مقام معظم رهبری حسن روحانی واقعیت های کشور برخی جریانات واقعیت ها رسانه ها خط تحریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت

به گزارش­ ­­­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ ­­­بابک نگاهداری در حاشیه نشست دبیرخانه دائمی مقابله با فقر، فساد و تبعیض، به راهکار‌هایی برای محافظت مالی در برابر مخارج کمرشکن سلامت در ایران اشاره و اظهار کرد: این مخارج به دلیل بالا بودن سهم پرداخت هزینه‌های سلامت از جیب مردم، پایین بودن ظرفیت درآمدی خانوار، ضعیف بودن سازوکار‌های پیش پرداخت و تجمیع ریسک در تأمین مالی مراقبت‌های سلامت، ایجاد می‌شود. ­ وی بیان کرد: کشور‌ها می‌توانند از طریق گسترش طرح‌های مبتنی‌بر پیش‌پرداخت و کاهش سهم پرداخت از جیب، احتمال بروز هزینه‌های کمرشکن خدمات سلامت را کاهش دهند. البته در کنار آن نیاز است که بسته مزایای بیمه‌های سلامت و عمق پوشش خدمات نیز مورد توجه قرار گیرد. ­ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی، در زمان مناسب برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند، افزود: به همین دلیل ممکن است که با مخارج کمرشکن سلامت مواجه نشوند که این موضوع در محاسبات مخارج کمرشکن سلامت در نظر گرفته نمی‌شود؛ بنابراین موضوع مهم در هنگام بررسی روند مواجهه با مخارج کمرشکن سلامت، روند بهره‌مندی از خدمات سلامت است. ­ نگاهداری گفت:­­ با وجود تأکید بر محافظت مالی از خانوار در برابر مخارج کمرشکن سلامت در قوانین برنامه‌های توسعه و سیاست‌های کلان، سلامت کشور طی سال‌های گذشته این هدف محقق نشده است. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر اینکه دلیل اصلی عدم تحقق سلامت در کشور، بالا بدون سهم پرداخت از جیب خانوار در هزینه‌های سلامت است، گفت: پایداری و افزایش منابع مالی در دسترس عاملی مهم جهت کاهش پرداخت از جیب هزینه‌های سلامت است. ­همچنین سیاست گذاری برای کاهش هزینه‌های این بخش، نیازمند راهبرد‌هایی برای بهبود همکاری بین بخش‌های مرتبط از طریق تعیین اهداف و ایجاد چشم انداز مشترک است در این راستا لازم است که نقش متولی گری وزارت بهداشت تقویت شده و سازوکار‌های نظارت و ارزیابی سیاست‌های حمایتی طراحی شود. ­ وی با اشاره به نقش رسانه‌ها و اراده مسئولان برای کاهش هزینه‌های سلامت، گفت: ارائه دهندگان خدمات باید در امر سیاست گذاری در این زمینه مشارکت داشته باشند تا سیاست‌ها و تصمیمات کلان، در جامعه هدف، اثرگذار باشد. ­ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: پیش بینی تغییرات آینده بخش سلامت و برنامه ریزی برای مراقبت‌های سلامت مورد نیاز و آگاهانه تصمیم گرفتن درباره این موضوعات، از دیگر ملزومات برای کاهش هزینه‌های سلامت در کشور است. ­ وی با اشاره به اهمیت بازنگری و بازتعریف سیاست‌های حمایتی برای کاهش هزینه‌های سلامت گفت: در این زمینه باید مداخلات هدفمند برای افزایش محافظت مالی از گروه‌های کم درآمد و آسیب پذیر در برابر هزینه‌های کمرشکن سلامت صورت گیرد. ­ایجاد نظام داده‌ای پویا و به روز جهت ارزشیابی شاخص‌های تأمین مالی نظام سلامت کشور و آگاهی از تغییرات آینده بخش سلامت و مراقبت‌های سلامت نیز در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • احتمال بقای اسرائیل با نا امن‌سازی ایران کم‌تر می‌شود
  • سعید لیلاز: خطرناک‌ترین دشمن جمهوری اسلامی خودش است/ بعد از ماجرای مهسا هنوز آشتی ملی مشاهده نشده/ امریکایی‌ها می‌دانند اگر ضربه جدی به ایران بزنند دست ایران بسته نیست/ پیشنهاد من این است که ایران، آزمایش هسته‌ای خود را عمومی کند
  • با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند
  • مهمترین خبرهای ۲۹ فروردین/فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • زمینه سازی‌های لازم برای مواجهه با سیل انجام شد
  • احمدی نژاد از اسراییل به عنوان «کشور» یاد کرد