Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را به صورت مجازی به رأی گذاشت.

خبرنگار خبرگزاری رویترز در گزارشی مهلت این رأی گیری را تا ساعت ۱۷:۳۰ عصر جمعه به وقت محلی اعلام کرد. نتیجه این رأی‌گیری اندکی بعد در یک نشست این شورا اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را در راستای سیاست داخلی ایالات متحده توصیف کرد و از شورای امنیت خواست در برابر اقدام غیرقانونی و بیمارگونه آمریکا بایستند.

در بیانیه مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد که روز پنج‌شنبه منتشر شد، آمده است: «پیش نویس قطعنامه آمریکا که در نقض فاحش قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ارائه شده است، با هدف پرداختن به سیاست داخلی آمریکا بوده و به حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ارتباطی ندارد».

این بیانیه ادامه می‌دهد: «این پیش‌نویس قطعنامه، یکپارچگی، اقتدار و اعتبار شورای امنیت، و به طریق اولی، سازمان ملل متحد و چند جانبه‌گرایی، حاکمیت قانون و دیپلماسی را هدف قرار داده است».

از سوی دیگر و هم راستا با بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل، «نیکلا دو ریویر» نماینده دائم فرانسه در این نهاد بین المللی، در واکنش به تلاش آمریکا مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران و تهدید به توسل به مکانسیم ماشه برای بازگرداندن تمام تحریم‌های ضدایرانی، در یک پیام توئیتری ضرورت حفظ برجام را یادآوری کرد.

وی در این باره نوشت: «برجام نقشی کلیدی در صیانت از رژیم منع اشاعه هسته‌ای ایفا می‌کند و ضامن عدم دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است».

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سازمان ملل متحد شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است

آفتاب‌‌نیوز :

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت که باید تلاش‌ها با کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای ایجاد راه حل سیاسی در خاورمیانه را یکپارچه کنیم.

بورل اضافه کرد: «امیدواریم که به آتش‌بس دائمی در غزه رسیده و درباره راه حل سیاسی این بحران بر اساس راه حل دو دولت فعالیت کنیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «اسرائیلی‌ها به قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تسهیل ورود کمک‌ها به غزه پایبند نبوده‌اند».

جنایت‌های رژیم صهیونیسیتی در غزه در حالی ادامه دارد که دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد.

به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

در این میان بمباران و گلوله‌باران منطقه مختلف غزه از بامداد امروز تاکنون ادامه دارد؛ در ساعات ابتدایی بامداد جنگنده‌های اسرائیلی منطقه «الثلاثینی» در مرکز شهر غزه را به شدت بمباران کردند. شمال غزه نیز هدف حملات پهپاد‌ها قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران