Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-19@11:13:10 GMT

رقابت ۴۹۵ داوطلب مبتلا به کرونا در آزمون امسال

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۸۵۰۱

رقابت ۴۹۵ داوطلب مبتلا به کرونا در آزمون امسال

دومین روز رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی، در حالی از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز آغاز شد که تعداد ۴۵۹ داوطلب مبتلا به ویروس کرونا در طول روند برگزاری این دوره از آزمون ارشد، در محیط جدا از سایر داوطلبان آزمون خواهند داد.

به گزارش قدس آنلاین، دومین روز رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه علوم پزشکی به عنوان پنجمین آزمون کرونایی مرداد ماه، از صبح امروز جمعه ۲۴ مرداد در ۳۵ حوزه امتحانی آغاز شد و این آزمون در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنکور کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۳۹۹ تعداد ۸۱ هزار و ۷۱ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۹ هزار و ۱۰۲ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. همچنین تعداد ۳۵ دانشگاه و ۶۱ حوزه امتحانی به عنوان برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده و به این ترتیب تعداد حوزه‌های امتحانی نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.

فرایند آزمون نوبت صبح از ساعت ۷:۳۰ صبح شروع می شود و آزمون راس ساعت ۹ صبح برگزار می شود. در نوبت عصر نیز فرایند برگزاری از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شده و آزمون راس ساعت ۱۶ برگزار می شود.

با اتمام فرصت دریافت کارت و تکمیل فرم خوداظهاری، داوطلبانی که طبق فرم خوداظهاری جزو داوطلبان مبتلا به ویروس کرونا بودند، شناسایی شدند و اسامی آنها برای انجام هماهنگی‌های لازم به کلیه دانشگاه‌های مجری آزمون ارسال شد.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی،از ورود داوطلبان فاقد کارت ورود به جلسه آزمون و کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه)، به جلسه آزمون ممانعت به عمل خواهد آمد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، داوطلبان فقط مجاز هستند مداد، پاک کن، کارت شناسایی معتبر و ماسک (و فقط برای ۷ رشته مشخص شده ماشین حساب ساده) به همراه داشته باشند.

مدت زمان پاسخگویی به سئوالات در رشته آمار زیستی ۱۱۰ دقیقه، رشته مهندسی پزشکی بیوالکتریک ۱۲۰ دقیقه و بقیه رشته ها به مدت ۱۶۰ دقیقه است.

وزارت بهداشت اعلام کرده که بر اساس فرم های خود اظهاری که داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی تکمیل کرده‌اند، تعداد ۴۹۵ داوطلب مبتلا به ویروس کرونا هستند.

بنابراین به منظور رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامتی کلیه داوطلبان، محل امتحان افرادی که مبتلا به بیماری کرونا هستند از سایر داوطلبان جدا شده و داوطلبان کرونایی در فضایی مجزا امتحان خواهند داد .

همچنین تاکید شده است که برای حفظ سلامتی، کلیه داوطلبان باید پس از اتمام آزمون تا زمان اعلام عوامل اجرایی آزمون ، همچنان در صندلی خود مستقر باشند تا مجوز خروج به تدریج و با رعایت فاصله اجتماعی، صادر شود.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کنکور سراسری ویروس کرونا داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی اعلام شد

جزئیات ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی از سوی رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد.

شهاب جانباز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی از روز شنبه هجدهم فروردین تا روز سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین انجام می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام به صورت الکترونیکی و توسط داوطلبان در سامانه my.medu.ir انجام خواهد شد، همچنین دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی از طریق سامانه ثبت‌نام در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی استان چهارمحال و بختیاری افزود: مشخصات و ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی هنگام ثبت‌نام قابل مشاهده خواهد بود و داوطلبان پس از طی مراحل ثبت‌نام شماره پیگیری را که به منزله ثبت نام قطعی است، دریافت و آن را برای استفاده‌های بعدی نزد خود نگهداری کنند.

جانباز خاطرنشان کرد: داوطلبان در انتخاب اولویت‌های مورد نظر دقت کافی داشته باشند، چون بعد از تکمیل فرایند ثبت‌نام، امکان تغییر و جابه جایی اولویت‌های انتخابی وجود ندارد.

وی افزود: آزمون ورودی پایه هفتم رأس ساعت هشت صبح روز پنجشنبه تاریخ سی‌ویکم خرداد و آزمون پایه دهم مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، رأس ساعت هشت صبح روز جمعه تاریخ یکم تیر شروع می‌شود.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند به مدارس محل تحصیل خود مراجعه کنند.

کد خبر 737308

دیگر خبرها

  • درخشش ورزشکاران چهارمحال و بختیاری در رقابت‌های قطب ۷ کشور
  • آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر
  • جزئیات ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی اعلام شد
  • جزئیات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزییات ثبت‌نام‌ در نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳
  • جزییات ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزییات ثبت‌نام‌ در نوبت دوم کنکور سال‌ ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزییات ثبت‌نام‌ در نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ اعلام شد
  • گرایش آموزش زبان مورد توجه غالب داوطلبان است