Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:19:53 GMT

افزایش ۶ برابری کشت گیاهان در منابع طبیعی کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۸۵۰۹

افزایش ۶ برابری کشت گیاهان در منابع طبیعی کرمانشاه

ماشالله کولانی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: سال گذشته ۵۵۹ هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان کرمانشاه زیرکشت گونه های گیاهی رفت که امسال این آمار به سه هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کشت گونه های در معرض نابودی به عنوان اولویت دنبال می‌شود، گفت: گیاهانی که امسال کشت می شود شامل گیاهان دارویی، مرتعی، خوراکی و صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آخیز داری استان کرمانشاه، گیاهانی همچون کنگر، ریواس، آنغوره، پیچک، سورانه، چویر، زو، باریجه، گنور، زیره و آویشن در برنامه کشت امسال به صورت ویژه مورد توجه است.

کولانی با بیان اینکه ۱۴۰ گونه گیاهی در استان وجود دارد، حفاظت از این گونه ها به صورت ویژه باید دنبال و از انقراض آنها جلوگیری شود.

وی کشت گیاهان در عرصه های منابع طبیعی را گامی موثر در راستای حفظ و احیا گونه های گیاهی دانست و  افزود: پس از تامین اعتبار، کار کشت این گونه های گیاهی با کمک تعاونی‌های مجری طرح های مرتع داری در کرمانشاه اجرایی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه کمک به معیشت بهره‌برداران محلی و بهره‌برداری مستمر را از دیگر اهداف توسعه کشت گونه های گیاهی در عرصه های منابع طبیعی عنوان کرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

این استان دارای سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.

یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج وجود دارد و در مجموع استان کرمانشاه دارای چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار است.

برچسب‌ها پاوه کرمانشاه منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاوه کرمانشاه منابع طبیعی پاوه کرمانشاه منابع طبیعی عرصه های منابع طبیعی استان کرمانشاه گونه های گیاهی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در حاشیه این مراسم با گرامیداشت روز هوای پاک گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید در راستای حراست و حفاظت از منابع طبیعی این سرمایه خدادادی تلاش کرد.
مراد باباخانی افزود: اهمیت و توجه به طبیعت و منابع خدادادی محیط زیست یک وظیفه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی افزود: اگرچه اقلیم قصرشیرین گرم و خشک است، اما دارای خاک مرغوب و حاصلخیز و و منابع آبی خوبی است که می‌توان از آن برای کاشت هرچه بیشتر درختان بهره گرفت.

دیگر خبرها

  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • تولید ماهانه ۲۵ هزار گیاه زینتی در سرای نوآوری کشت‌بافت رفسنجان/ رشد ۵ برابری درآمدها در دو سال
  • الوند همدان زادگاه گیاهان دارویی