Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@04:44:05 GMT

نذورات بهداشتی جایگزین نذورات غذایی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۸۵۱۷

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مردم با توجه به شرایط کنونی شیوع کرونا، نذورات خود در ماه محرم را به خرید و توزیع مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده تغییر دهند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی افزود: مردم می‌توانند، نذورات خود را مثلا بجای توزیع غذا در محرم به خرید و توزیع مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده بین عزاداران حسینی توزیع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: در این صورت بسیاری از مردم که از توانایی کمتری برای خرید مواد ضد عفونی و بهداشتی برخوردار هستند از نفع این عمل برخوردار شده و از طرفی نیز در سطح کلان برای جلوگیری از گسترش و کنترل ویروس کرونا گام موثری برداشته می شود.

وی با بیان اینکه تهیه و توزیع بسته های معیشتی در قالب گوشت، حبوبات، روغن، مرغ، رب گوجه فرنگی و غیره نیز با هدف جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران به واسطه طبخ و توزیع غذا مناسب تر به نظر می رسد، تصریح کرد: در هر صورت تهیه و توزیع مواد ضد عفونی با هدف جلوگیری از گسترس کرونا که با جان مردم سرو کار دارد امری پسندیده به نظر می رسد.

شرفخانی افزود: برخی مردم نیز مثلا یک روز از ایام خاص محرم را نذر کرده اند که غذای گرم طبخ و توزیع کنند که در صورت جاری نشدن صیغه نذر این عده نیز می توانند در همان روز خاص ماسک، الکل و مواد ضد عفونی تهیه و توزیع کنند که در این شرایط نیز اقدامی بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهوری نیز پیشتر در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از انفاق مومنانه مردم در سراسر کشور اظهارداشت: یکی از ویژگی‌های امیرالمومنین(ع) دستگیری از فقرا و انفاق است، مردم هم همان راه امیرالمومنین(ع) را رفتند.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم افزود: ممکن است در ایام محرم شکل نذورات مردم مقداری تغییر کند.   حتما از نظر بهداشتی این موضوع باید رعایت شود.   هم تبرک است و هم کمک به کسانی است که از آنها دستگیری می‌شود. برچسب ها: نذورات ، بهداشتی ، ماه محرم ، ماسک ، محلول ، ضد عفونی کننده ، توزیع ، غذا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نذورات بهداشتی ماه محرم ماسک محلول ضد عفونی کننده توزیع غذا ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش خبری برای مادران دارای فرزند شیرخوار در یزد

زینل پور مدیر اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: بر اساس اعلام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیر خوار در تمام استان‌های کشور تامین شده است.

وی ادامه داد: طرح یسنا شارژ اعتباری مبلغ ۶۰۰ هزار تومان برای خرید بسته غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند زیر دوسال دهک اول تا سوم جامعه است.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد، افزود: این طرح از ۳۰ فروردین با شارژحساب سرپرستان خانوار آغاز شد و مادران دارای فرزند زیر دوسال دهک یک تا سه می‌توانند بسته غذایی ۱۶ قلم کالایی و بسته بهداشتی هم شامل پوشک، شامپو و صابون را دریافت کنند. 

وی ادامه داد: در طرح کالابرگ الکترونیک ۱۱ قلم کالایی است که در طرح یسنا علاوه بر این ۱۱ قلم کالا، غلات، مغزیجات، میوه و سبزیجات نیز گنجانده شده است. زینل پور گفت: اطلاعرسانی مشمولان طرح از طریق پیامک وزارت رفاه صورت گرفته است ومادران مشمول از طریق برنامه کاربردی شما هم می‌توانند از شارژ اعتبار آگاه شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور
  • خوش خبری برای مادران دارای فرزند شیرخوار در یزد
  • کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین قاتل خاموش طبیعت
  • پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز