Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@11:38:19 GMT

محدودیت در استفاده از نفتکش های چینی در هند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۸۵۱۸

در بحبوحه تیرگی روابط میان دهلی نو و پکن، شرکت‌های نفتی دولتی هند کرایه نفتکش‌های متعلق به چین یا حامل پرچم چین برای واردات یا صادرات نفت و محصولات نفتی را متوقف کرده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، منابع آگاه به بلومبرگ اظهار کردند که کشتی‌های متعلق به چین یا ثبت شده توسط این کشور اجازه ندارند برای واردات یا صادرات نفت و محصولات نفتی مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین شرکت‌های نفتی دولتی هند قصد دارند از صادرکنندگان و شرکت‌های بازرگانی نفت درخواست کنند برای تحویل نفت به آن‌ها از نفتکش‌های چینی استفاده نکنند.

خصومتی که اخیرا میان چین و هند که دو واردکننده بزرگ نفت در آسیا هستند، به وجود آمده، روابط تجاری میان دو کشور را تیره کرده است.   روابط میان هند و چین همواره متزلزل بوده، اما تنش‌های مرزی که اخیرا میان دو کشور اتفاق افتاد، خشونت آمیزترین رویارویی در ۵۰ سال گذشته و از آخرین باری بود که چین و هند برای مشخص کردن حدود مرزی وارد جنگ شدند. هر دو کشور قدرت‌های هسته‌ای هستند که این مسئله سازمان ملل متحد را نگران کرده و از دو کشور خواسته است حداکثر خویشتن داری را از خود نشان دهند.

تنش‌های میان هند و چین در بسیاری از حوزه‌های بازرگانی منعکس شده و به گفته سازمان‌های تجاری، واردات چین در بسیاری از بنادر هند برای بررسی بیشتر بدون هشدار قبلی نگه داشته شده اند.

با وجود این که غول‌های نفتی هند از کشتی‌های مرتبط با چین استفاده نخواهند کرد، اما انتظار ندارند با اختلال بزرگی در تجارت نفت روبرو شوند، زیرا استفاده آن‌ها از کشتی‌های چینی در هر حال محدود بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت‌های هندی کشتی‌های چینی را عمدتا برای حمل گاز طبیعی مایع کرایه می‌کردند.   اکثر نفتکش‌های غیرهندی که شرکت‌های نفتی استخدام می‌کنند با پرچم کشور‌های لیبریا، پاناما یا موریتانی تردد می‌کنند. برچسب ها: نفتکش ، هند ، چین ، نفت ، ممنوعیت ، شرکت های بازرگانی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نفتکش هند چین نفت ممنوعیت شرکت های بازرگانی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد

دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده، شرکت Sitonholy (ارائه‌دهنده‌ی چینی راهکارهای پیشرو در صنعت تراشه و یکی از شرکای اینتل و انویدیا) را به فهرست سیاه خود اضافه کرد.

به گزارش زومیت، شرکت‌های آمریکایی که با توزیع‌کنندگان دادوستد می‌کنند، باید از دولت ایالات متحده مجوز صادرات بگیرند. این تحریم ضربه‌ی سنگینی به Sitonholy وارد می‌کند؛ اما شرکت‌های آمریکایی از جمله اینتل و انویدیا نیز ضربه‌ی مهلکی می‌خورند.

Sitonholy ارائه‌دهنده‌ی راهکارهای سازمانی و خدمات ابری در چین است، سخت‌افزار می‌فروشد و خدمات ابری، ازجمله بازی را براساس فناوری‌های اینتل و انویدیا ارائه می‌دهد. شرکت‌های آمریکایی که بخواهند با Sitonholy کار کنند، باید از دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده مجوز دریافت کنند. البته همه‌ی درخواست‌های مجوز با فرض ردشدن بررسی خواهند شد.

در حال حاضر صنعت تراشه‌ی چین جایگزین مستقیم داخلی برای فناوری‌های آمریکایی ندارد و این ضربه‌ی مهمی به Sitonholy می‌زند. شرکت‌های مستقر در آمریکا مانند اینتل، انویدیا و ای‌ام‌دی نیز از این ضربه در امان نخواهند بود؛ چراکه چین بازار مهمی برای آن‌ها است.

کوین کورلند، مقام اجرایی صادرات آمریکا، می‌گوید در جلسه‌ی استماع کمیته‌ی فرعی سنای ایالات متحده چهار شرکت چینی از جمله Linkzol Technology و Xi'an Like Innovative Information Technology و Beijing Anwise Technology و Sitonholy به‌دلیل دست‌داشتن در دستیابی ارتش چین به تراشه‌های هوش مصنوعی، به فهرست سیاه صادرات اضافه شدند.

در واکنش به این اقدام، سخنگوی وزارت‌ امور خارجه‌ی چین از ایالات‌متحده به‌دلیل استفاده از کنترل صادرات برای هدف قراردادن ناعادلانه‌ی شرکت‌های چینی انتقاد کرد.

تحریم‌ علیه این شرکت‌ها بر رقابت استراتژیک و نگرانی‌های امنیتی که بر روابط ایالات متحده و چین حاکم است، تأکید می‌کند. از طرفی این تحولات در پس‌زمینه‌ی افزایش سرمایه‌گذاری نظامی چین رخ می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بلعیدن جهان به سبک چینی
  • تکذیب محدودیت پرواز در کشور
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • گازوئیل قاچاق در خاتم کشف شد
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • ماجرای سنگ اندازی برای واردات واگن های متروی تهران چیست؟​
  • ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
  • چه کسی ضد چین‌تر است؟ بایدن یا ترامپ؟
  • تراشه تحریمی آمریکا از لپ تاپ جدید چینی سر در آورد!