Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و حفظ اهدا کنندگان سازمان انتقال خون گفت: با توجه به افزایش میزان شیوع کرونا، هموطنانی که در ایام محرم و صفر نذر خون دارند و همچنین بهبود یافتگان کرونا با گرفتن نوبت اینترنتی، خون و پلاسما اهدا کنند.

به گزارش ایمنا، سید مرتضی طباطبایی گفت: در سال های گذشته هم بحث نذر خون و نوبت دهی اینترنتی را داشتیم، اما امسال با شیوع کرونا این بحث اهمیت بیشتری یافته زیرا با نوبت دهی اینترنتی اهدا کنندگان خون کمتر معطل می مانند و هم با این روش پروتکل های بهداشتی نیز بهتر رعایت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در نوبت دهی اینترنتی هر اهداکننده ای سر زمان خود برای اهدای خون مراجعه می کند، ادامه داد: امسال در بحث رعایت مقررات اهدای خون سختگیرانه تر شده و اهدا کنندگان خون و پلاسما برای نوبت دهی به نشانی اینترنتی  https://www.ibto.ir سایت سازمان انتقال مراجعه و بر روی قسمت نوبت دهی اینترنتی کلیک کنند و بر اساس استانی که در آن هستند، مراکز برای آنها مشخص می شود. با این اقدام مراکزی که آمادگی و زمان خالی دارند تا اهداکنندگان بتوانند نوبت مراجعه دریافت کنند، مشخص می شود و حتی یک کار جدیدی داریم انجام می دهیم تا آدرس مرکز مورد نظر اهداکننده بر روی سیستم یا گوشی ارسال و نقشه آن مشخص شود.

طباطبایی افزود: اگر چنانچه اهداکنندگانی حضوری به مراکز انتقال خون مراجعه کردند و ازدحام جمعیت بود، می توانند در همان مکان با استفاده از سیستم های موجود مراکز، نوبت اینترنتی برای اهدای خون و پلاسما دریافت کنند.

وی گفت: از طرفی با توجه به اینکه در ایام‌ محرم و صفر ممکن است، عده زیادی نذر داشته باشند، بحث نوبت دهی اینترنتی با نذر خون و پلاسما قرین می شود. امیدواریم در این ایام مردم بتوانند با نذرشان قدمی برای نجان جان بیماران نیازمند بردارند.

مدیرکل دفتربرنامه ریزی، جذب و حفظ اهدا کنندگان سازمان انتقال خون گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا و کمتر خارج شدن مردم از خانه هایشان و کاهش تردد ها شاهد کاهش اهدای خون تا سطح ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم، اما هموطنان توجه داشته باشند، اهدای خون یک اقدام انسان دوستانه و به منظور نجات جان بیماران یک عمل ضروری است و بنابراین مردم اهدای خون و بخصوص بهبود یافتگان کرونا اهدای پلاسما را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: با کاهش اهدای خون، سطح ذخیره خون در کشور در حال حاضر پنج روز است، اگر چه این حالت متمایل به کمبود ذخایر است، اما با توجه به شرایط کنونی و شیوع کرونا قابل قبول است.

طباطبایی تاکید کرد: طرح نذر خون از اول محرم تا اربعین ادامه دارد و اهدا کنندگان در این فاصله زمانی برای اهدای خون به مرور مراجعه کنند و فقط اهدای خون را به عاشورا و تاسوعا موکل نکنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 438731

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نوبت گیری اینترنتی اهدای خون و پلاسما ایام محرم سازمان انتقال خون نذر خون پروتکل های بهداشتی اهدای خون مقابله با شیوع کرونا عاشورا و تاسوعا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نوبت دهی اینترنتی برای اهدای خون اهدا کنندگان خون و پلاسما شیوع کرونا اهدا کنند نذر خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!

آفتاب‌‌نیوز :

در پایان هفته هشتم دور رفت و در حالی که بیش از نیمی از مسیر فصل در نیم فصل نخست پیموده شده بود، پرسپولیس تنها تیم بدون شکست ما بود که با یحیی گل محمدی در هشت بازی اول بدون باخت ماند.

حالا و در همان بازه زمانی یعنی بعد از ۸ بازی دور برگشت تعداد خطوط تیره در جدول مقابل تیم‌ها برای شکست دو برابر شده و مس رفسنجان و استقلال تا اینجا از ۸ مسابقه بدون شکست مانده‌اند.

استقلال فصل را با جواد نکونام شروع کرد و تنها یک باخت تا اینجای فصل مقابل سپاهان دارد، اما مس رفسنجان با ساکت الهامی استارت زد و نوید کیا در شروع دور برگشت جانشین او شد که بعد از ۸ مسابقه عنوان تنها مربی بدون شکست در سطح اول فوتبال ایران را کماکان در اختیار دارد.

استقلال و مس از هشت بازی خود در دور برگشت هنوز طعم شکست را نچشیدند. بعد از این دو تیم پرسپولیس و پیکان هستند که تنها یک بار باخته‌اند، پیکان که به خود پرسپولیس باخت و قرمز‌ها که در شروع دور برگشت هفته شانزدهم و اولین مسابقه ویرا به جای گل محمدی مقابل آلومینیوم با یک گل مغلوب شدند.

ملوان، هوادار و تراکتور تا اینجای فصل در دور برگشت تنها دو باخت داشته‌اند. شمس آذر، استقلال خوزستان و سپاهان با سه شکست در رتبه بعدی هستند و می‌دانید که سپاهان هنوز دربی برگشت اصفهان مقابل ذوب آهن را برگزار نکرده است.

فولاد، گل گهر، نساجی و آلومینیوم نیمی از بازی‌های دور برگشت خود را باخته‌اند؛ یعنی چهار مسابقه از ۸ بازی و البته ذوب آهن هم ۴ شکست دارد، اما از ۷ مسابقه و نکته منفی‌تر اینکه ذوب آهن هر چهار بازی خانگی خود را باخته است؛ و در انتهای این جدول نیز صنعت نفت آبادان قرار دارد که با وجود تغییر مربی ۵ باخت در دور برگشت را متحمل شده است. دور رفت رکورد ۶ شکست در ۸ بازی بود، دراختیار دو نماینده دیگر خوزستان!

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی
  • اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی
  • اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول
  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد