Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر نهضت اسلامی بحرین گفت: نباید اجازه دهیم هویت اسلامی تحریف شده و به چیزی تبدیل شود که دشمن می‌خواهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین شب گذشته در اولین همایش بین‌المللی لشکر فاطمیون افغانستان که در حرم مطهر به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: سلام بر امت اسلامی، سلام بر مقاومت اسلامی، این سخنرانی کوتاه من در مورد شهادت و شهدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر نهضت اسلامی بحرین با بیان اینکه اسلام یکپارچه است، ادامه داد: هرگونه تجاوز به دین تجاوز به همه امت و همه مسلمانان است، تجاوز به بخشی از منطقه اسلام دشمنی با همه اسلام بوده، وجود این افراد برای وجود ملت لازم است.

وی اضافه کرد: البته قدرت بعضی از افراد به معنای قدرت تمام امت نیست، اما عزت یک عده برای تمام امت است و تحقیر آن برای همه این امت است.

آیت‌الله شیخ قاسم با تاکید بر اینکه مسلمانان باید برای پاسخگویی در مقابل ظلم به یکدیگر پیشی گرفته و آیت باید بین همه مسلمانان اتفاق بیافتد، گفت: دغدغه و منافع افراد مسایل امت است.

رهبر نهضت اسلامی بحرین با اشاره به اینکه امنیت سرزمین و مرزهای امت و نمادهای امت مسائل مهمی برای همه مسلمانان است، اضافه کرد: هر کس در دفاع از آنان برخیزد، حقیقتا از خود دفاع کرده و پاداشی عظیم در نزد خداوند دارد، این تنها کمک برادر مسلمان نیست، بلکه همانند یاری کردن همه مسلمانان بوده، یعنی به همه مسلمانان کمک کرده است.

وی تصریح کرد: امت اسلامی افغانستان، پاکستان، مصر، ایران، عمانی‌ها و عربستانی‌ها کشورهای اسلامی هستند و همه مسلمانان فرزندان این امت هستند، باید برای دفاع آن برخیزند و همه آنها در برابر مسایل امت مسؤول‌ هستند.

آیت‌الله شیخ قاسم با اشاره به اینکه دشمن خارجی با یکی از کشورهای مسلمان مقدسات را مورد هجوم قرار داده، خاطرنشان کرد: باید به دشمنی او پاسخ داده شود، چه در داخل و چه در خارج از مرزهای کشورهای مسلمان باشد.

شیخ عیسی قاسم افزود: نباید اجازه دهیم هویت اسلامی تحریف شده و به چیزی تبدیل شود که دشمن می‌خواهد؛ خداوند اجر و پاداشی عظیم به صابران و مجاهدان این امت بدهد؛ انسان‌هایی که جان دیگران را بر جان خود ترجیح می‌دهند و از جان خود می‌گذرند. کسانی که برای سلامت دین و حفظ اسلام تلاش می‌کنند.

رهبر نهضت اسلامی بحرین بیان کرد: مسلمانان باید مقابل طاغوت بایستند و در برابر دست‌های پشت پرده‌ای که آنها را اذیت می‌کند، مقاومت کنند و این مقاومت باید بر اساس اخلاق و اصول صحیح اسلامی باشد.

وی متذکر شد: باید در برابر سیاسیون حامل فکر دشمن بایستیم. همچنین، باید برای کسانی که در دل حکومت تشویش به همراهی با دشمن می‌کنند بایستیم. امروزه جریان‌های جدیدی برای نابودی مقدسات تشکیل می‌شود.

آیت‌الله شیخ قاسم با تاکید بر اینکه برای همین تمام فرزندان امت از جمله زن و مرد باید در مقابل آن بایستند و آنگاه همه باید به سمت شهادت حرکت کنند و شجاعت خود را در مقابل برنامه‌ریزی‌های دشمن نشان دهند، یادآور شد: آنها نباید اجازه دهند هویت ما تحریف شود.

رهبر نهضت اسلامی بحرین ادامه داد: خداوند اجری عظیم به صابران و مجاهدان این این امت بدهد، انسان‌هایی که جان بقیه را به خود ترجیح می‌دهند، کسانی که برای حفظ و سلامت اسلام تلاش می‌کنند و اجازه نمی‌دهند عزت و کرامت امت گرفته شود، فداکارانی که فداکاری کرده و شکست نخوردند کسانی که با مشکل مالی مجاهدت کردند، خداوند به اینها جزای خیر دهد که برای نجات امت تلاش و ایستادگی کردند.

وی افزود: اما کسانی که در یاوری طاغوت می‌جنگند و آلت دست شیطان هستند وحشی‌گری کرده و به ظلم دست زدند و میان نیکان افرادی را مورد هدف قرار دادند.

آیت‌الله شیخ قاسم  با بیان اینکه در این روزها شاهد دشمنی‌هایی با امت اسلامی هستیم که بی‌سابقه بوده است، اضافه کرد: این خطر و دشمنی امروز جز با وحدت امت از بین نمی‌رود، امت اسلام در این ایام شاهد دشمنی‌های پایدار و طولانی‌ بوده است، برای همین برای پاسخگویی به این دشمنی ورزیده شده و آمادگی زیادی در مقابل حوادث ناگهانی دارد، آنها با قوت در مقابل تجاوزکنندگان می‌ایستند.

وی گفت:‌ امت اسلامی ما امروز به دنبال تمدن حداکثری و برای همه مردم و آماده برقراری قانون‌های الهی است. ضمنا امت اسلامی آموخته با منافقان درون خود چگونه مبارزه کند و مسلمانان زیادی که برای زنده شدن امر خداوند در زمین تلاش کنند، برای پیروزی بر دشمن و نابودی آنها تلاش می‌کنند.

رهبر نهضت اسلامی بحرین تصریح کرد: امت اسلامی هیچ‌گاه از حق خود کوتاه نمی‌آید و باید در نهایت آمادگی باشد تا در مقابل دشمنی‌ها بایستند و در مقابل سریع‌ترین اتفاق‌ها آماده باشد. امتی که هوای نفس را هوای خود قرار ندهد و نپذیرد ظالمان بر او حکومت کنند و به قدرت آماده باشد، توانا باشد و همیشه آماده باشد شکست نمی‌خورد، امت باید همه روزهایش از حیث آمادگی نظم و هماهنگی مانند جنگ باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رهبر نهضت اسلامی بحرین آیت الله شیخ قاسم همه مسلمانان امت اسلامی امت اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی

نخست‌وزیر هند اظهاراتی اسلام‌هراسانه را در جریان یک تجمع انتخاباتی مطرح کرد که خشم چهره‌های برجسته مسلمان و مخالفان دولتش را در پی داشت.

به گزارش مشرق، هند، پرجمعیت‌ترین کشور جهان، در حال برگزاری طولانی‌ترین انتخابات پارلمانی جهان برای مدت ۶ هفته است؛ انتخاباتی که انتظار می‌رود حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا»، متعلق به «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند در آن برای سومین دور متوالی به قدرت برسد.

نارندرا مودی در سخنانی در یک تجمع انتخاباتی بزرگ در ایالت راجستان در غرب این کشور، مسلمانان کشورش را تحت عنوان «نفوذی‌ها» و «کسانی که بچه‌های بیشتری دارند» توصیف و ادعا کرد مخالفان دولت او در صورتی که در نتیجه انتخابات به قدرت برسند، ثروت کشور را در میان آنها توزیع خواهند کرد.

مودی در حالی که با هیاهوی جمعیت مخاطبان سخنرانی خود مواجه شد، گفت: «وقتی آنها (اعضای حزب مخالف موسوم به حزب کنگره) در قدرت بودند، گفتند مسلمانان اولین حق را نسبت به منابع دارند. آنها همه ثروت شما را جمع خواهند کرد و آن را در میان کسانی که بچه‌های بیشتری دارند، توزیع خواهند کرد. آنها ثروت کشور را در میان نفوذی‌ها توزیع خواهند کرد.»

مودی ادامه داد: «آیا شما فکر می‌کنید پولی که به سختی کسب کرده‌اید باید به نفوذی‌ها داده شود؟ آیا شما چنین چیزی را می‌پذیرید؟»

طرح این اظهارات اسلام‌هراسانه از سوی مودی، واکنش‌های منفی مخالفان او را در پی داشت؛ مخالفانی که از مدت‌ها پیش مودی و حزب بهاراتیا جاناتا را متهم به استفاده از لفاظی‌های تفرقه‌افکن با هدف پیشبرد دستور کار ملی‌گرایی هند کرده‌اند.

در پی این صحبت‌ها، اعضای مخالفان دولت هند، از کمیسیون انتخابات این کشور خواستند درباره نقض قوانین انتخاباتی توسط مودی تحقیقات انجام دهد.

بر اساس این قوانین، سیاستمداران هند نباید بر مبنای «طبقه یا احساسات اجتماعی» رای‌دهندگان را خطاب قرار دهند. طبق این قوانین «فعالیت‌هایی که ممکن است اختلافات را بدتر سازند یا تنش یا نفرت دوجانبه را بین مذاهب و جوامع ایجاد کنند» نیز ممنوع هستند.

چهره‌های برجسته جامعه مسلمانان هند این نگرانی را دارند در صورت به قدرت رسیدن مجدد حزب بهاراتیا جاناتا شکاف‌های اجتماعی که از قبل در این کشور در حال شکل‌گیری بوده‌اند، وخیم‌تر شوند. مودی به خاطر صحبت‌های روز یکشنبه‌اش با واکنش‌های منفی از جانب این چهره‌ها مواجه شده است.

«رانا ایوب» یک خبرنگار مسلمان برجسته هندی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «در اینجا دیگر از حرف‌های در لفافه و رمزی خبری نیست. بلکه ما با یک حمله مستقیم، هدفمند و آشکار بر مبنای نفرت علیه یک جامعه طرف هستیم.»

«اسدالدین اویسی» یک قانونگذار مسلمان و رئیس حزب «مجلس اتحاد مسلمین همه هند» اظهار کرد: «مودی از مسلمانان با لفظ نفوذی و مردمی با بچه‌های زیاد حرف زد. مودی از ۲۰۰۲ تاکنون تنها چیزی که تضمین کرد سوءاستفاده از مسلمان و رای جمع کردن بوده است.»

«مالیکارجون خرج» رئیس حزب مخالف «کنگره» در هند از اظهارنظرهای مودی تحت عنوان «سخنرانی مروج نفرت» و «حقه‌ای کاملا فکر شده برای منحرف کردن توجه» یاد کرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند /افشای هویت شرکای رائفی‌پور /پرچمدار دشمنی با قالیباف چه کاره است؟