Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@16:27:10 GMT

کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شمال کشور در راه است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۸۶۸۰

کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شمال کشور در راه است

سازمان هواشناسی اعلام کرد که با نفوذ و فعالیت سامانه جدید بارشی، بارندگی توام با وزش باد شدید و کاهش دما از ۶ تا ۱۰ درجه از شنبه هفته آینده (فردا ۲۵ مردادماه) در استان گیلان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایمنا بر اساس اعلام روز جمعه سازمان هواشناسی، هر چند سامانه یاد شده یکشنبه از این استان خارج می‌شود اما مخاطراتی همچون خسارت به شالیزارها و بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان توصیه کرد:‌ مردم از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده، کشاورزان محصولات برداشت شده به ‌خصوص شلتوک را به مکان‌های سرپوشیده منتقل کنند و دیوار استخرهای ماهی‌های گرمابی بازبینی شود.

کد خبر 438732

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هواشناسی سازمان هواشناسی کشور شمال کشور استان های شمالی سامانه جدید بارشی ماهی های گرمابی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از عصر دوشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه بارش باران (در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر با بارش برف)، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ در استان خواهیم داشت.

بارش‌ها در ارتفاعات از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی و پوشش خزانه برنج و و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
  • رگبار پراکنده باران و رعد و برق در زنجان
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات
  • بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • ورود سامانه بارشی جدید از امروز به آذربایجان‌غربی
  • هشدار زرد هواشناسی برای مناطقی از کشور
  • پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی