Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@19:08:02 GMT

رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جنگنده میگ۳۱ روسی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۸۷۵۴

رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جنگنده میگ۳۱ روسی

مرکز ملی مدیریت دفاعی وزارت دفاع روسیه از ممانعت پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی توسط جنگنده میگ-۳۱ روسیه بر فراز دریای بارنتز خبر داد.

به گزارش ایمنا، مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه اعلام کرد: سامانه کنترل هوایی روسیه، هدف هوایی را شناسایی کرد که به سوی مرزهای روسیه نزدیک می شد. 

در بیانیه گفته شده است: برای شناسایی هواپیمای ناشناس، یک فروند جنگنده ناوگان شمال روسیه به پرواز درآمد و هواپیما را جاسوسی آمریکایی از نوع پی-۸ ای یا پوسیدون شناسایی کرد که به نیروی دریایی آمریکا تعلق داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هواپیمای آمریکایی پس از آن که از مرزهای روسیه دور شد جنگنده میگ-۳۱ روسی به پایگاه خود بازگشت. 

مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه خاطرنشان کرد: پرواز این جنگنده مافوق صوت روسیه مطابق معیارهای بین المللی بود و هواپیمای آمریکایی حریم هوایی روسیه را نقض نکرد. 

 در هفته های اخیر هواپیماهای روسی چندین مورد هواپیماهای خارجی را رهگیری کردند.

آخرین مورد از این دست روز ۲۱ مرداد ماه رخ داد و مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه از ممانعت جنگنده سوخو-۲۷ روسیه از پرواز دو فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی بر فراز دریای سیاه خبر داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 438735

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جاسوسی هواپیمای جاسوسی آمریکایی روسیه جنگنده میگ 31 دریای بارنتز دریای سیاه جنگنده سوخو 27 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

به گزارش خبرآنلاین هفته نامه نیوزویک نوشت: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که هم چنین به عنوان مشاور امنیت ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاخدمت کرده، در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه دیدگاه خود را درباره مسیر احتمالی پایان جنگ اوکراین مطرح کرد.

وی پیش بینی کرد که نیروهای روسیه در ماه های بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالا صحنه رقابت بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود، به جنگ ادامه دهند.

به گزارش ایرنا این سیاستمدار آمریکایی در این گفت‌وگو هر گونه تهدید روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای را «بلوف» خواند و گفت بعید می دانم در این مقطع، استفاده روسیه از سلاح های هسته ای جدی باشد.

بولتون خطر واقعی را فقدان مهمات کافی در اوکراین و بن بست در این جنگ توصیف و اذعان کرد که اکنون نیروهای روسیه پیشرفت بیشتری داشته اند و این امر در مذاکرات، پوتین را در موضعی قوی قرار می دهد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین ممکن است منتظر نتایج انتخابات نوامبر و شخص پیروز در انتخابات بماند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات شود، از آنجایی که فکر می کنم پوتین بر این باور است که می تواند معامله بهتری با او داشته باشد، ممکن است خواستار آتش بس شود.

وی مدعی شد که اوکراینی ها کار برجسته ای را در غرق کردن کشتی های روسی در دریای سیاه انجام داده اند و این نشان داد که توان دفاع دریایی روسیه ضعیف است اما آزمون واقعی در جبهه زمینی جنگ است. در این جبهه اوکراین بیشتر در موضع دفاعی قرار داشته است.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا پایان جنگ را در آینده نزدیک می بیند یا خیر، گفت امیدوار نیست آتش بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شود.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره کمک بیشتر واشنگتن به اوکراین و مشارکت این کشور در این جنگ از اعضای کنگره خواست به عنوان اولین گام، بسته کمک به اوکراین را هر چه سریع تر امضا کنند.

این مقام آمریکایی با این حال گفت بعید می داند که موضوع کمک به اوکراین در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات نوامبر تغییر کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889028

دیگر خبرها

  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • مأموریت جدید یاسین از زبان وزیر دفاع/ این جت چه ویژگی هایی دارد؟
  • رسوایی جدید متا؛ جاسوسی از اسنپ‌چت و یوتیوب با «پروژه شکارچیان روح»
  • تجاوز جدید آمریکایی-انگلیسی به یمن
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد
  • این جنگنده هولناک روسی کیف اوکراین را به هم ریخت