Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:36:28 GMT

مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت ایلام پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۸۷۶۳

مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت ایلام پرداخت شد

نورالدین رحیمی روز جمعه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان ایلام اظهار داشت: بدهی های بیمه سلامت ۱۴ ماه بود که با مدیریت منابع، هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات خدمات بطور کامل پرداخت شدند و مطالبات تیرماه داروخانه ها و پزشکان نیز طی چند روز آینده پرداخت می شود.

وی افزود: سالانه بیش از یک هزار و 300 میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه‌شدگان به موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد در استان پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی یادآور شد: یکی از مشکلات استان مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی است که سال گذشته یک میلیون و ۸۵۰ بار مراجعه داشتیم اما با اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی، خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی بار مراجعات کاهش یافت.

مدیر کل بیمه سلامت ایلام گفت: حرکت خوبی به سمت الکترونیکی شدن خدمات آغاز شده و جزو دستگاه هایی هستیم که بیشترین سطح ارتباط دوسویه با بیش از ۳۸۹ هزار بیمه شده را داریم که این زیر ساخت های الکترونیک سبب شده با توجه به ظرفیت های موجود به لحاظ خدمات الکترونیکی جزو اولین استان هایی باشیم که بیشترین خدمات را انجام داده است.

رحیمی اظهار داشت: از جمله مزایای این طرح شفافیت در نحوه تجویز دارو، شفافیت مالی، صرفه جویی در مصرف کاغذ،خوانا بودن نسخه ها، سوابق دارویی بیمار و به نوعی خودکنترلی و مراقبت برای مردم، همچنین صرفه‌جویی هزینه برای بیمه شده و سازمان بیمه ای است و امیدواریم با هوشمندسازی و نسخه نویسی الکترونیکی جزو استان‌های پیشرو در کشور باشیم.

رحیمی افزود: بیمه سلامت وظیفه پوشش بیمه ای آحاد مردم در سطح استان از جمله خرید خدمات تشخیصی در مراکز بهداشتی درمانی، دفاع از حقوق بیمه شدگان، تلاش در جهت ارتقای سطح سلامت و افزایش شاخص بهداشتی درمانی با استفاده از ظرفیت موجود را دارد.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام اظهار داشت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی در کشور در هر استان در یک شهرستان اجرا شد اما در استان ایلام در هفت شهرستان صورت گرفت و هم اکنون نیز بدلیل وجود بیشترین مراکز درمانی در ایلام این طرح نیز از مردادماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بیمه شدگان می توانند بدون نیاز به دفترچه با ارائه کد ملی از خدمات بیمه ای استفاده کنند، یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا مراجعات مردم به مطب ها کمتر شده و بهترین فرصت برای نسخه نویسی الکترونیکی است.

رحیمی ادامه داد: ۹۸ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد هزینه های درمان سرپایی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود و تمام روستاییان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بصورت رایگان از خدمات این بیمه بهره مند می شوند.

وی گفت: ۲۱ دفتر پیشخوان بیمه سلامت در استان فعال است که سال گذشته ۲۲۰ هزار نفر بیمه شده در این دفاتر از خدمات بیمه ای بهره مند شده اند.

۳۸۹ هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند و دارای ۲۲۶ مرکز و موسسه طرف قرارداد و ۲۱ دفتر پیشخوان تحت پوشش است.

برچسب‌ها ایلام بیمه سلامت پرونده الکترونیک سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام بیمه سلامت پرونده الکترونیک سلامت ایلام بیمه سلامت پرونده الکترونیک سلامت بیمه سلامت بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت

علیرضا اصغرزاده اظهار داشت: بیمه کردن رایگان دهک‌های یک تا پنج و ارائه تخفیف به دهک‌های ششم تا نهم از مهمترین اقدامات این سازمان بیمه‌گر در راستای پوشش بیمه همگانی بیمه سلامت است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان در قالب طرح پزشک خانواده از خدمات درمانی بیمه سلامت برخوردار هستند، افزود: در طرح پزشک خانواده با ۹۴ پزشک طرف قرارداد هستیم.

اصغرزاده با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه خدمات درمانی در بخش دولتی و غیردولتی و خیریه ‏‏مددجویان را بیمه سلامت تقبل می‌کند، اضافه کرد: تعداد کد خدمتی مددجویان بهزیستی از ۹ به ۹۹ افزایش یافته است.

وی از نشان‌دار کردن ۱۴ هزار و ۱۸۹ بیمار خاص و سخت علاج در استان خبر داد و اظهار داشت: پارسال، ۷۶۰ میلیارد ریال جهت هزینه‌های بیماران تحت پوشش این صندوق ‏‏تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید

نشان دار شدن ۴۰ هزار نفر بیمه شده سلامت در چهارمحال و بختیاری

اصغرزاده با اشاره به خرید خدمت از ۷۸۷ موسسه و مرکز طرف قرارداد شامل پزشک عمومی، متخصص، درمانگاه، تصویربرداری و توانبخشی، گفت: اجرای طرح دارویار در داروخانه‌های طرف قرارداد و پرداخت مابه‌التفاوت ارز دارویی، افزایش خدمات دندانپزشکی، پوشش هزینه‌های درمان و توانبخشی بیماران اوتیسم و بیماران مزمن کلیوی و دیابت و بیماران موکوپلی، انعقاد قرارداد با مراکز ترک اعتیاد و کارشناسان مامایی ‏‏و پوشش هزینه درمان کاشت حلزون شنوایی ‏‏بخشی از خدمات بیمه سلامت به بیمه‌شدگان است.

وی یادآور شد: تحت پوشش قرار دادن خدمات روانشناسی، پوشش بیمه مادران باردار و فرزندان تا پنج سالگی، رفع محدویت و اعلام آمادگی انعقاد قرارداد با موسسات و مراکز درمانی، اجرایی شدن کامل نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک و حذف دفترچه و ایجاد پرونده الکترونیک برای تمامی بیمه‌شدگان، ارائه خدمات غیرحضوری از طریق سامانه شهروندی‏‏، حذف دفترچه بیمه و ارائه خدمات درمانی در مراکز و موسسات درمانی با ارائه کدملی ‏‏‏‏‏‏‏‏‏و تداوم و توسعه پوشش بیمه اتباع خارجی ‏‏‏از دیگر خدمات ارائه شده از سوی بیمه سلامت استان است.

اصغرزاده ادامه داد: از حدود یک میلیون نفری این استان ۶۲۰ نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۴۶۱ هزار نفر در صندوق روستاییان، ۷۷ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۵۹ هزار نفر در صندوق بیمه ایرانیان و ۲۲ هزار نفر نیز در صندوق سایر اقشار عضو هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند