Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، زنان به عنوان همسران و مادران خانواده در حمایت از تولید داخلی و فرهنگ خرید و استفاده از کالای ایرانی نقش مهمی بر عهده دارند زیرا تا حدود زیادی تربیت فرزندان با مادران است.

فرناز اینانلو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش زنان در فرهنگ سازی استفاده از کالای ایران توسط مردم گفت: با توجه به اینکه خانم‌ها مدیر داخلی خانواده‌ها هستند در نتیجه نقش به سزایی در فرهنگ سازی خانواده‌ها دارند حتی گاهی می‌توان گفت نقش پررنگی نسبت به آقایان برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فرهنگ اجتماع برگرفته از فرهنگ خانواد‌ه‌ها است، گفت: اگر خانواده‌ها برای استفاده از کالای ایران و حمایت از تولیدات ملی متقاعد شوند، بی‌شک جامعه نیز به سمت خرید کالای ایرانی پیش خواهد رفت.

دبیر خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: معمولا خانم‌ها خرید مایحتاج منزل را برعهده دارند و این بهترین فرصت برای خریداری کالاهای ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه مادران بر تربیت و شکل‌گیری باورهای فرزندان موثیر هستند، گفت: فزرندان از زمان خردسالی زمانیکه باور و اعتماد مادران به کالاهای ایرانی را متوجه می‌شوند به صورت ناخود آگاه حمایت از تولید ملی را در ذهن آنها شکل می‌گیرد.

به گفته اینانلو؛ خرید لوازم تحریر برای مهدکودک و مدرسه بهترین زمان برای مادران است تا ضمن نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای ایرانی در خانواده؛ فرزندان را مکلف به تهیه و استفاده از کالاهای ایرانی کنند.

این دانشجوی دانشگاه امیرکبیر با انتقاد از فرهنگ تجمل‌گرایی در برخی از خانواده‌های ایرانی عنوان کرد: متاسفانه برخی از خانواده‌ها استفاده از برندهای خارجی را نشانه تجدد و نوگرایی می‌دانند که البته خانم به همسر یا مادر در این ترویج فرهنگ نادرست نقش بسیاری دارند.

وی یکی از راهکارهای استفاده از کالاهای ایرانی را مبارزه با فرهنگ تجمل‌گرایی دانست و گفت: خانواده‌ها باید بدانند که صرف خارجی بودن یک کالا دلیل بر با کیفیت بودن آن کالا نیست.

اینانلو با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، گفت: تاثیر این جنگ را نمی‌توان بر اقتصاد خانواده‌ها کتمان کرد و تنها راه برون رفت از جنگ اقتصادی حمایت از تولید ملی است.

دبیر خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: خانم‌ها برای پیروزی ایران در جنگ اقتصادی باید تلاش بیشتری کنند همان گونه که در زمان جنگ تحمیلی هم پای آقایان و پشت سنگرها در مباحث پشتیبانی مبارزه می‌کردند.

وی با بیان اینکه به دلیل نبود بازارهای رقابتی گاهی کیفیت برخی از اجناس ایرانی مناسب نیست، گفت: تا زمانی که بازار و عرضه ظهور به کالاهای ایرانی تخصیص نیابد و رقابتی ایجاد نشود قطعا بهبود کیفیت را شاهد نخواهیم بود.

اینانلو درباره میزان نهادینه سازی فرهنگ خرید کالای ایرانی در خانواده‌ها یادآور شد: سطح این فرهنگ و حمایت از تولید ملی نسبت به چند سال گذشته نزد خانواده ارتقا پیدا کرده است. خوشبختانه حمایت از کالای ایرانی بین قشر جوان و مذهبی جایگاه مناسبی دارد.

این فعال دانشجویی بیان کرد: وادرات کالاهای خارجی که مشابه آنها در داخل تولید می‌شوند بر فروش نرفتن اجناس ایرانی بی تاثیر نیست و مسئولان برای حمایت از تولید کنندگان داخلی بهتر است وادرات این کالاها را ممنوع یا به حداقل برسانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر موضوع وابستگی نداشتن به فروش نفت خام یا اقتصاد منهی نفت مورد توجه رسانه‌ها و کارشناسان قرار گرفته است چراکه نفت منبع درآمد دائمی برای کشور نیست. فروش نفت به صورت خام نیروی کار زیادی را جذب خود نمی‌کند و در نهایت سود چندانی ندارد و بهتر است صادرات را از نفت به کالاها یا محصولات داخلی پیش برده شود.

انتهای پیام/

300 / 320 جنگ اقتصادی دانشگاه امیرکبیر فرهنگ خرید کالای ایرانی فرهنگ تجمل گرایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جنگ اقتصادی دانشگاه امیرکبیر فرهنگ خرید کالای ایرانی فرهنگ تجمل گرایی خرید کالای ایرانی دانشگاه امیرکبیر فرهنگ تجمل گرایی کالاهای ایرانی حمایت از تولید کالای ایران جنگ اقتصادی خانواده ها فرهنگ خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید بیش از ۱۰ هزار متقاضی در طرح جوانی جمعیت خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص اجرای طرح قانون جوانی جمعیت در استان اظهار کرد: مطابق با آیین‌نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد و همچنین خانواده‌های دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال، در صورت واجد شرایط بودن، زمین تعلق می‌گیرد.

میثم آذرسا گفت: تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۴۲۵ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی شش ماه گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۲ متقاضی طرح جوانی جمعیت تایید نهایی شده‌اند که پس از آماده‌سازی قطعه زمین، فرایند تخصیص به متقاضیان انجام خواهد شد.

‌آذرسا با اشاره به محدودیت‌های کلی در استان از جمله همجواری با اراضی کشاورزی، توپوگرافی و مالکیت دولتی در برخی از شهر‌ها که امکان توسعه شهری وجود ندارد، بیان کرد: در بسته پیشنهادی به مجموعه وزارت راه و شهرسازی، جابجایی اراضی هدف متقاضیان از شهر‌هایی که امکان تامین زمین برای آنها میسر نیست، به سایر شهر‌های استان، تدوین شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اجرای طرح جوانی جمعیت و تحکیم بنیان‌های خانواده برای آینده کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین جهت قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی مصوب شده تا از خانواده‌ها و جمعیت جوان به صورت ویژه حمایت شود.

دیگر خبرها

  • «نون - خ» برنده صفا و سادگی
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • حمایت خانواده شهدای سمنان از اجرای طرح نور
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • تایید بیش از ۱۰ هزار متقاضی در طرح جوانی جمعیت خوزستان
  • بهزیستی حامی سه قلو‌های متولد شده در اصفهان + فیلم