Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این توافق، تأکید کرد که این مسئله یک اقدام بزدلانه بوده که «تجاوزی آشکار به حقوق دینی، ملی، نژادی و تاریخی ما در فلسطین است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حماس با بیان اینکه این توافق، «خنجری در پشت ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت آن است»، تصریح کرد، هدف از این توافق، تأثیر گذاشتن بر روند مبارزاتی و مقاومتی ملت فلسطین است؛ ملتی که هدفش، بیرون راندن و شکست اشغالگر و احقاق حقوق ملی ثابت است.

این جنبش با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کرد، این توافق، در راستای روابط مشکوک امارات و رژیم صهیونیستی است که نمود آن، در چند مقطع هویدا بود؛ از جمله حضور حاکمان امارات در مراسم اعلام طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن».

خبرگزاری «صفا» ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، چنین توافقی، خروج از توافق عربی و اسلامی، ضربه به امنیت ملی عربی و چالشی برای اراده ملت‌های عربی و اسلامی است.

حماس با بیان اینکه این اقدام، پایان مسیر «فروپاشی و سقوط نژادی، ملی و اخلاقی حکام امارات است»، افزود، این حاکمان چیزی جز شکست و خواری به دست نخواهند آورد؛ زیرا این دشمن، هیچگاه یار و یاور کسی نبوده و به زودی پی خواهند برد که خروج از آغوش ملت‌های مسلمان و عربی و پناه بردن به دامان صهیونیستها، «خودکشی سیاسی و ملی» است.

این جنبش فلسطینی با اشاره به ضعف روزافزون رژیم صهیونیستی در برابر گروه‌های مقاومت و از بین رفتن توهمات آن درباره «اسرائیل بزرگ»، خاطر نشان کرد، چنین توافقاتی بر عمر این رژیم نخواهد افزود و از آن در برابر خشم و مبارزه ملت فلسطین محافظت نخواهد کرد و قطعا سرنوشت این رژیم، نابودی است.

در این بیانیه تأکید شد، سرنوشت این توافق نیز مانند توافق‌های گذشته، زباله‌دان تاریخ است و صفحه سیاهی در تاریخ حاکمان ابوظبی خواهد بود، ولی اینکه گمان شود، مشکلات کنونی فلسطین و محاصره ملت این کشور باعث خواهد شد، عادی‌سازی روابط امکان پذیر شود، یک توهم است که به زودی ملت و مقاومت فلسطین، آن را از بین خواهند برد.

حماس در پایان از کشور‌های اسلامی و عربی خواست که از ایستادگی ملت فلسطین و انزوا و بازخواست رژیم صهیونیستی حمایت کنند و هیچ گونه عادی‌سازی روابط را نپذیرند.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: حماس فلسطین رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به شدت به دلیل شکست اطلاعاتی در حمله هفتم اکتبر حماس تحت فشار قرار دارد به هیچ عنوان تمایلی ندارد طی یک توافق که به آزادی اسرای صهیونیست منجر شود، اقدام به آزادی هزاران اسیر فلسطینی کند. با این حال، شهروندان صهیونیست به شدت به این تصمیم نتانیاهو معترض هستند. 

به گزارش الجزیره، هزاران تظاهرکننده صهیونیست امشب (سه شنبه) با تجمع در خیابان‌های تل آویو خواستار رسیدن به توافق با جنبش حماس به منظور آزادی اسرای صهیونیست شدند. 

این افراد با تجمع در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، خواستار توافق نهایی دولت نتانیاهو با حماس در این باره شدند. 

تظاهرکنندگان که برخی از آنها از خانواده اسرای صهیونیست بودند طی شعار‌ها و پلاکارد‌هایی که در دست داشتند، خواستار آزادی فوری اسرا شدند. برخی از معترضان پلاکارد‌هایی با شعار "ما فراموش شده ایم" در دست داشتند، که تاکید داشت به تصمیمات کابینه جنگ در فراموشی اسرا و در اولویت قرار دادن مسائل دیگر انتقاد دارند. 

ماه هاست که خانواده اسرا و شهروندان صهیونیست با بستن بزرگراه‌ها و خیابان ها، تجمع در برابر پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و سایر مراکز دولتی از کابینه نتانیاهو می‌خواهند لج بازی را کنار گذاشته و تن به توافق با طرف فلسطینی بدهد. 

با این حال، کابینه راستگرای نتانیاهو تاکید دارد آزادی اسرا تنها از طریق نظامی میسر است؛ اقدامی که تاکنون جان شماری از اسرای صهیونیست در غزه را گرفته است. 

ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی؛ و بتسالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تهدید کرده اند در صورتی که دولت نتانیاهو بخواهد در مذاکرات با حماس اقدام به آزادی شمار زیادی از اسرای فلسطینیان در ازای آزادی اسرای صهیونیست کند، از کابینه ائتلافی خارج خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی/ هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها
  • نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست