Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت تقویت سازوکار دادرسی الکترونیک در استان، استفاده از این ظرفیت را گامی مهم در سرعت بخشیدن به روند رسیدگی های قضایی برشمرد. تاریخ انتشار: 10:05 - 24 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۵۳۷

خبرگزاری میزان - پنجمین نشست شورای مدیران قضایی استان خراسان شمالی در سال جاری، به ریاست حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری رییس کل دادگستری این استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای مدیران استان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت دهه امامت و ولایت از نعمت «ولایت» به مثابه قطب نمایی  یاد کرد که در مسیر زندگی انسان همواره باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع آتش سوزی منابع ملی و طبیعی استان در سال جاری  بر ضرورت اعمال تدابیر بازدارنده و تمهیدات پیشگیرانه از سوی مدیران قضایی در این خصوص تأکید کرد.

جعفری کیفرخواست شفاهی را یکی از سازوکارهای تسریع کننده فرایند دادرسی برشمرد و از مدیران قضایی خواست موجبات تسهیل اجرای آن را فراهم سازند تا جایگاه استان از این حیث به نحو شایسته و مطلوب ارتقاء یابد.

رییس شورای مدیران قضایی استان خراسان شمالی با بیان اینکه خوشبختانه خراسان شمالی در ردیف استان های امن کشور و دارای کمترین میزان جرائم خشن می باشد، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و قاطعیت در اجرای برخی احکام جزائی نظیر اعمال مجازات های مربوط به سرقت های مسلحانه را از جمله عوامل اصلی برقراری ثبات و امنیت مثال زدنی در این استان عنوان کرد.

جعفری از دادستان ها، بعنوان پیش قراولان جبهه عدالت یاد و از آنان خواست در صورت وقوع مصادیق  جرائم خشن در استان  با قاطعیت این گونه جرایم را در نطفه خاموش کنند.

وی خطاب به مدیران قضایی تاکید کرد که تا پایان شهریور ماه وضعیت موجودی شعب را ساماندهی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با تأکید بر ضرورت تقویت سازوکار دادرسی الکترونیک در استان، استفاده از این ظرفیت را گامی مهم در سرعت بخشیدن به روند رسیدگی های قضایی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: این قابلیت تا شهریور ماه سال جاری در تمامی فرایندها فراهم گردد.

بیشتر بخوانید: آزادی ۱۱۳ مددجوی جرائم غیرعمد در خراسان شمالی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری خراسان شمالی فرایند دادرسی استان خراسان شمالی مدیران قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تحول در رویکرد مدیران دولتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژاد با اشاره به شعار سال؛ با عنوان «جهش تولید، مشارکت مردمی»، گفت: اینکه مقام معظم رهبری در چند سال متمادی بر امر جهش تولید اشاره دارند؛ خود گویای اهمیت این مسئله در اقتصاد کشور است.   نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحولات اقتصادی کشور برپایه جهش تولید رقم می‌خورد، اظهار کرد: تولید به هیچ وجه نباید در کشور متوقف شود و باید با سازوکار‌هایی موانع از پیش روی تولید برداشته شود.   عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای جهش تولید عزم راسخی داشته باشیم، بیان کرد: اگر قرار است برای رسیدن به جهش تولید همان مسیر قبل را در پیش بگیریم، حتما به نتایج مطلوب دست پیدا نخواهیم کرد لذا جهش تولید نیاز به تحول در رویکرد مدیران دولتی دارد و باید راهبرد دولتمردان در این بخش مشخص باشد.   وی با بیان اینکه قوانین خوبی در زمینه رونق و جهش تولید در مجلس یازدهم به تصویب رسید، تصریح کرد: مجلس یازدهم با تصویب قوانینی همچون قانون تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار، قانون تامین مالی تولید، قانون چهش تولید دانش بنیان و جهش تولید مسکن شرایط را برای رونق تولید فراهم کرده است؛ بنابراین دولت باید اجرای این قوانین را در دستور کار خود قرار داده و روی این موارد تمرکز کند.   کوچکی نژاد در ادامه تصریح کرد: در کنار موضوع جهش تولید، مقام معظم رهبری به درستی به موضوع مشارکت مردمی در این بخش اشاره داشته است؛ از این رو دولت باید شرایط را برای حضور و مشارکت گسترده مردم در امر اقتصاد تسهیل کند.   وی با بیان اینکه باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی به جد حمایت شود تا شاهد ریل گذاری صحیحی در این بخش باشیم، گفت: مشارکت مردم در جهش تولید می‌تواند فرصت‌های از دست رفته اقتصاد ایران جبران کرده و شرایط را برای تحولات اقتصادی فراهم سازد.

دیگر خبرها

  • کشف چهارهزار لیتر مشروبات الکلی در شوشتر و اندیمشک
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • ضرورت تحول در رویکرد مدیران دولتی
  • ضرورت تغییر در چینش مدیران دولت رئیسی
  • خراسان شمالی رتبه ۲۰ تورم را در کشور دارد
  • نخستین نشست شورای اداری گیلان در سال جدید