Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدابراهیم سقزچی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با بیان این که این شرکت در حوزه طراحی، ساخت، تولید تجهیزات ابزار دقیق در حوزه مادون قرمز و لیزر فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این شرکت به عنوان یک شرکت دانش بنیان توسط عده‌ای از دانش آموختگان دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و شهید بهشتی و دانشگاه علم و صنعت در سال 1383 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در مدت کوتاهی با توانایی و ظرفیت‌های خود توانست قابلیت‌های چشمگیر خود را با تولید انبوه تجهیزات ابزار دقیق اپتیکی که برای اولین بار در کشور تولید می شدند، به منصه ظهور بگذارد.

وی ادامه داد: همچنین این شرکت توانست نمونه اولیه برخی از تجهیزات را که در کشور تولید نمی‌شد را نه تنها تولید بلکه با نمونه‌های برند خارجی به لحاظ کیفیت، دقت و قیمت رقابت کند؛ چرا در حوزه ابزار دقیق اولین حرف را کیفیت و دقت می‌زند. یعنی اگر محصولی بی‌دقت و بی‌کیفیت تولید شود بدون شک هیچوقت مشتری در این حوزه تمایلی به خرید تجهیزات نخواهد داشت.

سقزچی تصریح کرد: همچنین این شرکت دانش‌بنیان کیفیت بالای محصولات، دقت بالای اندازه گیری،خدمات پس از فروش به موقع و مناسب و همچنین قابل رقابت بودن با نمونه‌های مشابه اروپایی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی افزود: ابزار دقیق، تجهیزاتی است که به خوبی و با پایین ترین میزان خطا و حتی در مواردی بدون خطا، کمیت های مورد نظر را اندازه گیری می کند. همین حساسیت سبب شده ساخت این ابزارآلات از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار است.

سقزچی تأکید کرد: محصولات شرکت دارای تاییدیه‌های معتبر بین‌المللی است و از نظر کیفیت با تولیدات شرکت‌های بزرگی مانند زیمنس (Siemens)آلمان، سی لند (Sealand) انگلیس و ری تک (Iraytek) آمریکا برابری می کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه هم‌اکنون157 مشتری داخلی داریم که خدمات مختلفی را در زمینه‌های فولاد، سیمان، کاشی و سرامیک، صنایع دفاعی، پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های انرژی فسیلی محصولات را ارائه می‌هیم. همچنین در سال 95 جز 10 شرکت برتر دانش‌بنیان کشور انتخاب شدیم و در حال حاضر هم جزء معدود شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم که سبد محصولات این شرکت بالغ بر 7 محصول های‌تک در حوزه ابزاردقیق و لیزر است.

وی یادآور شد: این تولیدات شامل دوربین حرارتی، دوربین دید در شب، دوربین های هوشمند پلاک خوان، دستگاه کنترل تردد هوشمند، ضخامت سنج های لیزری، فاصله سنج های لیزری، مسیریاب های هوشمند، پهپاد الکترونیکی اتوپایلوت و اسکنرهای حرارتی است که همه آنها تاییدیه‌های لازم را از مراکز مختلف دریافت کردند تا جاییکه اکثر محصولات بالغ بر15 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش دارند.

سقزچی گفت: در این شرایط کرونایی تنها شرکت ایرانی هستیم که در زمینه پارنومتر یا حرارت سنج‌ها فعالیت کردیم.

وی با بیان اینکه دستگاه حرارت سنج (دماسنج) غیر تماسی مادون قرمز (پیرومتر) با استفاده از ابزارها و قطعاتی در حوزه اپتیک، اپتو الکترونیک و الکترونیک صنعتی ساخته شده است، افزود: در بسیاری از فرآیندهای متالورژیکی اندازه‌گیری دما به طور مستقیم امکان‌ ناپذیر یا خطرناک است در حالی که با استفاده از این دستگاه، دما بدون تماس و از فاصله دور با دقت قابل اندازه‌گیری است.

وی ادامه داد: پیرومتر پرتابل مادون قرمز ابزاری مناسب و دقیق جهت اندازه‌گیری دما به صورت غیر تماسی است که در صنایع ذوب، ریخته‌گری انواع فلزات و آلیاژ‌ها از قبیل چدن، فولاد، شیشه‌سازی، سیمان و سرامیک و مراکز آموزشی و پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها قابل استفاده است.

به گفته وی این محصول کاملا ایرانی است و فاصله اندازه‌گیری تا جسم در این نمونه قابل تغییر و خطای اندازه‌گیری در این نمونه حذف شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چند درصد از قطعات محصول نهایی ساخت ایران و یا وارداتی است، تصریح کرد: خیلی از محصولات با استفاده توان بومی طراحی و ایجاد می‌شود تنها در تعداد معدودی از قطعات به سبب این که شرکت‌های داخلی توان تولید آن‌را ندارند به ناچار از دیگر کشورها وارد کشور شده که عموما نیز از 2 کشور آلمان و ژاپن این قطعات وارد می‌شود.

وی درباره این که چرا این محصولات تابحال به خارج از کشور صادر نشده است، گفت: بازار داخلی ظرفیت بسیار بالایی دارد و هنوز بطور کامل پوشش داده نشده است و همین موضوع سبب شده تابحال برنامه‌ای برای صادرات در شرکت تدوین نشود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال 1400 عمده برنامه‌های تولیدی شرکت در حوزه داخل متمرکز خواهد بود.

سقزچی تأکید کرد: ما چندین فرصت صادراتی داشتیم اما به دلیل پیچدگی‌هایی که در بحث فروش، نقل و انتقال ارز و سامانه نیما وجود دارد، سعی کردیم بیشترین زمان خودمان را درگیر عرصه تولید کنیم. شاید نیازمند این هستیم که مجموعه‌هایی که مکمل این قضیه هستند خودشان مسیر برای ورود به بازارهای جهانی تسهیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ما تا پایان سال این است که بتوانیم نیاز داخلی شرکت را با توجه با شرایط پیش آمده با حداقل شرایط حاشیه سود به نفع کشور جلو ببریم. متاسفانه هم‌اکنون نوسانات نرخ ارز و دلار باعث سودجویی برخی از دلالان شده است در این بین یکی از جاهایی که بیشترین آسیب و صدمه را می‌بیند بخش صنعت کشور است. همچنین به دلیل عدم واردات برخی از تجهیزات شرکت‌هایی که در زمینه تولید فعالیت می‌کند بخاطر نبود نظارت دقیق هر گونه قیمت‌گذاری بروری محصولات انجام می‌شود که این امر مهم صدمه‌ بزرگی به قیمت تمام شده، عدم رقابت‌پذیری محصولات در سایر عرصه‌ها خواهد زد. بنابراین اولین برنامه ما این است که بتوانیم ضریب نفوذ خودمان را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شعباتی را در تهران، اصفهان و مشهد داریم، اظهار کرد: هم‌اکنون 13 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر به صورت غیر مستقیم با مجموعه همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

169 / 336 ابزار دقیق لیزر دلار محصولات های تک تولید بازار داخلی صادرات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ابزار دقیق لیزر دلار محصولات های تک تولید بازار داخلی صادرات شرکت دانش بنیان اندازه گیری ابزار دقیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر کیفیت محصولات با سامانه هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مدیرعامل شرکت گفت: این فناوری پیشرفته، ضایعات و هزینه‌های تولید را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و به ارتقای کیفیت محصولات در صنایع مختلف کمک می‌کند.

قدیر حسینی افزود: حوزه فعالیت ما معطوف به کنترل کیفیت محصولات صنعتی در هنگام تولید است. سامانه ما با سرعت بالا در خط تولید محصولات مختلف، مانند در بطری که با سرعت ۱۵ عدد در ثانیه تولید می‌شود، به کار گرفته می‌شود. برخلاف روش‌های سنتی که نیازمند نیروی انسانی با دقت محدود هستند، ساانه ما تصاویر محصولات را دریافت و با استفاده از هوش مصنوعی پردازش می‌کند. نتایج حاصل از پردازش تصاویر، مبنای تصمیم‌گیری برای جداسازی محصولات معیوب از خط تولید قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: حوزه کنترل کیفیت تصویری سابقه‌ای ۲۰ ساله در جهان دارد و در ایران نیز شرکت‌هایی به این امر مشغول هستند. با این حال، پیچیدگی‌های ذاتی این حوزه ما را بر آن داشت تا ساختار‌های پردازش تصویر منحصر به فردی را برای هر چالش خاص توسعه دهیم.

حسینی گفت: به عنوان نمونه، برای اولین بار در ایران، سامانه کنترل کیفیت المنت شیشه را برای بررسی خطوط ظریف و نامرئی خراشیدگی ناشی از گرم شدن المنت‌ها در شیشه عقب خودرو پیاده‌سازی کردیم. همچنین، به عنوان پیشگام در ایران، سامانه تشخیص خط و خش شیشه خودرو را توسعه دادیم که به طور خودکار عیوب ظریف و نامرئی را شناسایی می‌کند. به طور کلی، طیف وسیعی از راه‌حل‌های نوآورانه را برای چالش‌های پیچیده در زمینه کنترل کیفیت ارائه می‌دهیم که ما را در زمره پیشگامان این حوزه در ایران و چند کشور دیگر قرار می‌دهد.

وی در خصوص مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: با توجه به ماهیت پیچیده فعالیت ما، نمونه‌های اولیه به دلیل تحریم‌ها و دشواری‌های واردات نمونه‌های خارجی، نقشی حیاتی در فرآیند کنترل کیفیت ایفا می‌کنند.

این فعال حوزه علم و فناوری تصریح کرد: به عنوان مثال، در کارخانه تولید المنت شیشه، با شناسایی و رفع به موقع عیوب در هزارمین نمونه، از ضرر و زیان ناشی از تولید ۵۰۰ هزار نمونه معیوب جلوگیری می‌شود. به طور کلی، راه‌حل‌های ما با ارتقای کیفیت محصولات، به تولیدکنندگان کمک می‌کنند تا ضمن بازگشت سرمایه اولیه، به سودآوری دست یابند و رقابت‌پذیری خود را در بازار افزایش دهند.

دیگر خبرها

  • اصل ۴۴ قانون اساسی دقیق اجرا شود/استفاده از بخش تعاونی برای جهش تولید ضروری است
  • تاریخ دقیق دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اعلام شد
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • بهترین ابزار مهار نوسان اخیر ارزی، اوراق گواهی بود
  • عقب ماندگی جذب ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی در پارس جنوبی جبران شود
  • کنترل کیفیت محصولات خط تولید با سامانه هوش مصنوعی
  • نظارت بر کیفیت محصولات با سامانه هوش مصنوعی
  • ترخیص ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی وارداتی در سال ۱۴۰۲
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری از گمرکات
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟