Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری قزوین با بیان اینکه هر گونه کمک و مشارکت از سوی فرمانداران، بخشداران و دهیاران به تغییر کاربری غیر قانونی اراضی و تصرف منابع طبیعی تحت هر عنوانی، جرم است گفت:مسئولین مربوطه در صورت کوتاهی در جلوگیری از تغییر کاربری‌ها خاطی محسوب و شریک در جرم بوده و تحت تعقیب قانون قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 10:17 - 24 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۴۰۳

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین که با حضور مدیران قضایی و اجرایی استان برگزار شد، ضمن اشاره به نقش بسزای صدا و سیما در فرایند پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی، تولیدات رسانه تصویری را یکی از بهترین و موثرترین ساز و کار دانست و افزود: صدا و سیما تنها مکلف به آشنا کردن مردم با وظایف دستگاه‌های اجرایی نیست بلکه باید مردم را نسبت به حقوق و تکالیف دستگاه‌های اجرایی نیز آشنا کند.
وی اذعان نمود: کلیه دستگاه‌های اجرایی استان مسائل و دغدغه‌های مرتبط با حوزه وظایف ذاتی خود را که صدا و سیما می‌تواند در فرآیند پیشگیری از بروز آن‌ها نقش آفرینی کند، اعلام کرده تا براساس عناوین اعلامی، برنامه‌های مناسب با خرد جمعی تصویب و برای تولید و پخش آن اقدام شود.
در ادامه رییس کل دادگستری استان قزوین در راستای اجرای طرح برهم زدن محل‌های خرید و فروش اموال مسروقه و ساماندهی واحد‌های معامله ضایعات در استان تاکید کرد: فرمانداری‌ها با همکاری شهرداری مکانی خارج از محدوده شهر‌ها جهت استقرار واحد‌های مجاز خرید و فروش ضایعات پیش بینی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در ادامه در راستای اجرای مفاد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، هر گونه کمک و مشارکت از سوی فرمانداران، بخشداران و دهیاران به تغییر کاربری غیر قانونی اراضی و تصرف منابع طبیعی را تحت هر عنوانی، جرم دانست و افزود:مسئولین مربوطه در صورت کوتاهی در جلوگیری از تغییر کاربری‌ها خاطی محسوب و شریک در جرم بوده و تحت تعقیب قانون قرار خواهد گرفت.    بیشتر بخوانید:   دستگاه‌های مسئول باید در رابطه با ساز‌های غیرمجاز پاسخگو باشند انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قزوین اراضی فرماندار تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

سرهنگ مسلم مویدی گفت: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به تعداد ۴ مورد به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی و تعداد ۷مورد حکم ماده ۳ به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی با حضور پرسنل یگان حفاظت امور اراضی، مدیر جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، نیروی انتظامی و سایر عوامل مرتبط در شهرستان دورود به حالت اولیه بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی در مورد قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از مهمترین اقدامات و اولویت‌های این یگان است.

سرهنگ مسلم مویدی در پایان ضمن تشکر از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دورود افزود: با توجه به اینکه طبق قانون تشخیص تغییر کاربری به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک هست مردم عزیز فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورند و قبل از هرگونه معامله حتماً از مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها استعلامات لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد