Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو دری، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان از آزادی ۸۰ زندانی طالبان از زندان «پلچرخی» کابل خبر داد.

گفته شده آزادی این زندانیان به دستور «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان و در پی تصویب لویی جرگه صلح صورت گرفته است.

در همین ارتباط دفتر شورای امنیت ملی گفته است که زندانیان آزاد شده سوگند یاد کرده‌اند که پس از این، زندگی صلح‌آمیز را انتخاب کرده و وارد جنگ علیه مردم افغانستان نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر شورای امنیت ملی همچنین تاکید کرده که برای رسیدن به صلح دائمی و پایدار مهم است که طرف‌های دیگر نیز مسؤولیت خود را مطابق توافقات صورت گرفته انجام داده و از این فرصت پیش آمده استفاده کنند.

چند روز پیش از این، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان فرمان آزادی ۴۰۰ زندانی باقی مانده گروه طالبان از فهرست ۵ هزار نفری این گروه را امضا کرده بود.

آزادی ۵ هزار زندانی طالبان از زندان‌های دولت بخشی از توافقنامه گروه طالبان با آمریکا است.

۴۶۰۰ زندانی این فهرست قبلاً رها شده بودند و این ۴۰۰ زندانی که «خطرناک» توصیف شده‌اند، براساس مشورت و درخواست لویی جرگه و فرمان رئیس جمهور آزاد می‌شوند.

کد خبر 4998072

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان لویی جرگه اشرف غني طالبان مذاکرات صلح افغانستان آزادی زندانیان ایالات متحده آمریکا لبنان انفجار بیروت رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ ویروس کرونا عربستان سعودی ایران امارات متحده عربی بیروت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ترکیه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.   هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی با هم رقابت می‌کنند.   آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر امروز برگزار می‌شود.   ۹۹۰ نفر در رشته زبان و ۶۲۶ نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.   گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح جمعه با شرکت ۶ هزار و ۶۴۷ داوطلب برگزار می‌شود.   آزمون سراسری در موسسه آموزش عالی کارقزوین - البرز، موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک، مرکز آموزش علوم و فنون -قزوین- محمدیه، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا، آموزش و پرورش تاکستان، دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دانشگاه بین المللی امامن خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان