Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@11:51:31 GMT

پیش بینی بارش باران در برخی نقاط کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۹۱۸۵

پیش بینی بارش باران در برخی نقاط کشور

بر اساس آخرین پیش بینی‌های سازمان هواشناسی امروز در سواحل دریای خزر، بارش باران و در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده گاهی با رعدو برق پیش بینی می‌شود. از شنبه تا یکشنبه بر شدت بارش در سواحل دریای خزر به ویژه در سواحل غربی دریا افزوده می‌شود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب فارس رشد ابر، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: روز جمعه در برخی نقاط استان اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غربی و برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

رفیعی از کاهش دما در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: روز شنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی کاهش دما بین ۳ تا ۸ درجه خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز شنبه در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی وزش باد همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه پدیده غالب شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک است، گفت: جمعه شب دریای خزر مواج است.

رفیعی از کاهش دمای ۶ تا ۹ درجه‌ای دما در سواحل خزر و شمال شرق خبر داد.

دمای تهران نوسان چندانی ندارد

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امروز آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد است.

وی در پایان بیشینه دمای تهران را ۳۹ درجه و کمینه را ۲۲ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: طی روز‌های آتی دمای تهران نوسان چندانی ندارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سامانه ی بارشی پارسی خبر سازمان هواشناسی برخی نقاط پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از مشهد بیشترین میزان بارش در شهرستان صالح آباد واقع در شرق خراسان رضوی با ۲۲ میلیمتر و کاخک گناباد با ۲۱ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

زهرا مبشری نسب افزود: این بارشها بر طبق پیش بینی ها  تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این روز بیشتر بارشها به صورت رگباری همراه با  رعد و برق در ساعات بعد از ظهر رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: بیشترین میزان بارش برای روز جمعه در جنوب غرب استان و روز شنبه در شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و در این مدت شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش دما در خراسان رضوی از دیروز (چهارشنبه)، افزود: این روند کاهش دمای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، بر طبق پیش بینی ها در این مدت دمای شبانه در مناطق مرکزی خراسان رضوی به حدود هفت درجه سلسیوس و در شهر قوچان تا سه درجه افت خواهد کرد.

مبشری نسب ادامه داد: کاخک گناباد با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و خنک ترین مناطق استان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، در همین مدت دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۳ درجه در نوسان بود.

به گفته وی، در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای شهر مشهد برای امروز در گرمترین ساعات ۱۷ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

 
 

دیگر خبرها

  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بارش باران و تگرگ در بخش کهورستان بندرخمیر
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان