Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@21:24:54 GMT

جهت‌دهی علمی دانشگاه به سمت جهش تولید

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۹۳۴۲

جهت‌دهی علمی دانشگاه به سمت جهش تولید

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قدس بر لزوم نزدیکی دانش به صنعت برای بهره‌وری مناسب از محصولات صنعتی برای جهش تولید تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهر قدس، علی بیات در نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهر قدس، ملارد و صفادشت اظهار کرد: صنعت و دانشگاه فاصله زیادی با هم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه به موضوعات خود می‌پردازد و صنعت بر پایه تجارب مسیر خود را طی می‌کند؛ بنابراین ضرورت نزدیک شدن سرمایه‌گذاری تولید توزیع، تجارت و دانش به یکدیگر وجود دارد تا بهره‌برداری مناسب حاصل شود.

وی افزود: رشد شهرک قدس و زاگرس با توجه به موقعیت مکانی مناسب آن در مقایسه با سایر شهرک‌های صنعتی نظیر اشتهارد بسیار مناسب بوده و علت این امر به دلیل بازار مصرف منطقه در حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیونی و نیروی کار متخصص در دسترس است. در این منطقه نیروی انسانی به‌راحتی وارد بازار کار می‌شود و میل و رغبت به همکاری نیروی کار بسیار بالاست که این دو مسئله باعث رشد و پیشرفت این شهرک‌های صنعتی شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قدس با اشاره به اینکه قبل از تحریم‌ها قطعات شرکت پژو با توجه به قیمت و کیفیت بالا از منطقه صفادشت و شهر قدس تأمین می‌شد، عنوان کرد: در منطقه ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد ازجمله قرار گرفتن دو قطعه‌ساز بزرگ خودرو یعنی سایپا و ایران‌خودرو در این منطقه که با توجه به در دسترس بودن بازار به دلیل نبود مشکل حمل‌ونقل، بازار بسیار مناسبی را در دست گرفته است.

تشکیل دفتر مشترک صنعت و دانشگاه برای جهش تولید

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس نیز درباره طرح پایش گفت: سال 1397 طرح پایش (پژوهش اثربخش شبکه‌ای) در دانشگاه آغاز و این طرح از سوی دکتر طهرانچی به‌عنوان طرح استان تهران ابتدا مطرح و بعد از آن طرح ملی شد.

سجاد صداقت  تشریح کرد: در طول هر ترم 50 تا 60 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری از رساله خود دفاع می‌کنند. در این موارد فقط خروجی مقاله در نظر گرفته می‌شود. از مزیت‌های عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی این است که در ابتدا دانشگاه هزینه مالی برای صنعت ندارد. پس از رسیدن به دانش فنی امکان فروش این دانش به صنعت خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد شکل‌گیری دفتر مشترک صنعت و دانشگاه در محل دانشگاه می‌تواند با ارائه مقالات علمی برجسته در دنیا مطرح‌شده و نتیجه این طرح می‌تواند جهت‌دهی علم به سمت جهش علمی و در نهایت جهش تولید را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/4121/

منبع: آنا

کلیدواژه: محصولات صنعتی علی بیات دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان

درویش علی حسن زاده گفت: مرحله استانی المپیاد دانش آموزی و دانشجویی فرش دستباف کشور در سال ۱۴۰۳ در چهار گرایش بافت، طراحی، مرمت و رنگرزی توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در روز ۱۷ اردیبهشت امسال در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران کوثر شهرستان گنبد کاووس برگزار خواهد شد.

او افزود: این رویداد با هدف ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی هنرجویان فرش دستباف، ارزیابی توان علمی و عملی هنرجویان رشته فرش دستباف، شناسایی هنرجویان مستعد و نمونه در سطح استان و آشنایی بیشتر جامعه با فرش دستباف در رشته‌های مختلف مرتبط با آن از طریق پوشش تبلیغاتی مناسب برگزار می‌شود.

حسن زاده اضافه کرد: دانش آموزان دختر و پسر پایه‌های یازدهم و دوازدهم شاغل به تحصیل در هنرستان‌های کار و دانش و فنی حرفه‌ای رشته فرش و نیز دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته‌های فرش دستباف استان گلستان می‌توانند تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت امسال با مراجعه به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان  و یا تماس با شماره تلفن ۰۹۱۱۲۷۰۵۲۴۷ آمادگی خود را برای شرکت در این رویداد اعلام کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم