Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@09:58:07 GMT

بازگشایی همه مساجد زنجان از امشب

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۹۵۲۴

بازگشایی همه مساجد زنجان از امشب

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مختار کرمی با اشاره به بازگشایی مساجد زنجان، گفت: بازگشایی مساجد به معنای برگزاری مراسم ترحیم و سایر تجمعات مردمی نیست و فقط امکان اقامه نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در فعالیت مساجد تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا و ستاد استانی است، گفت: رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد برای ریشه‌کنی بیماری کرونا ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با اشاره به اینکه مساجد با حضور یک سوم جمعیت وضعیت عادی فعال خواهد بود، ادامه داد: در زمان حاضر فقط نماز جماعت در مساجد اقامه می‌شود و برگزاری مراسم عزا و سایر تجمعات در مساجد ممنوع است.

کرمی با اشاره به اینکه از سه هفته قبل مساجد بسته بود، اضافه کرد: از امشب مساجد بازگشایی شده و ائمه جماعات می‌توانند مجدداً مقدمات محرم را فراهم کنند.

وی گفت: وضعیت بقاع متبرکه نیز به همین شکل است و فقط برای اقامه نماز جماعت باز خواهد بود.
 

کد خبر 4998073

منبع: مهر

کلیدواژه: مساجد ماه محرم و صفر ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر شیراز محرم 99 شیوع کرونا آمار کرونا عید غدیر خم ماه محرم گرگان شهرکرد کمک مومنانه قزوین بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به فرهنگ نماز جماعت در ادارات توجه شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی در شورای نماز استان افزود: ضروری است تحقیق میدانی در خصوص چرایی حضور کمرنگ کارمندان در نماز جماعت انجام شود.

او تأکید کرد: نماز از واجبات دین است که باید در این زمینه کار فرهنگی و اقناعی انجام گیرد.

امام جمعه همدان به لزوم برگزاری نماز و حضور ائمه جماعات در مدارس هم اشاره و تصریح کرد: آشنایی دانش آموزان و نسل جوان با نماز بسیار حائز اهمیت است.

استاندار همدان هم با تأکید بر اینکه این شورا توجه ویژه‌ای به نمازخانه‌های مدارس دارد، گفت: شناسایی مدارسی که نمازخانه ندارند در اولویت این نهاد بوده و مقرر شده است اعتباری برای آن در نظر گرفته شود.

علیرضا قاسمی فرزاد از مساجد قدیمی استان هم به عنوان گنجینه یاد و تأکید کرد: میراث فرهنگی و گردشگری استان باید اقدامات لازم را در راستای مرمت و بازسازی مسجد جامع همدان انجام دهد.

دیگر خبرها

  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • شیخ انصاریان‌: نماز جماعت به خط پایان رسیده است
  • حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه : مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن، اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد
  • نماز را با جلسه اداری نمی‌شود پیش بُرد
  • به فرهنگ نماز جماعت در ادارات توجه شود