Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@12:59:16 GMT

تاکید وزیر راه بر تسریع ترانزیت ایران و ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۹۵۶۴

تاکید وزیر راه بر تسریع ترانزیت ایران و ترکیه

خبرگزاری تسنیم: محمد اسلامی در جلسه‌ ویدئو کنفرانسی با عادل کارا اسماعیل اوغلو، وزیر جدید حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه درخصوص وضعیت دو کشور در حوزه حمل‌ونقل به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی ایران در این جلسه بر تشکیل هرچه سریع تر برگزاری کمیته مشترک حمل و نقل دو کشور در سطح معاونان تاکید داشت که این موضوع مورد قبول طرف مقابل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین خصوص بنا شد این جلسه در کوتاهترین زمان ممکن به صورت ویدئو کنفرانسی تشکیل تا در ادامه مصوبات آن با بررسی در سطح وزرای دو کشور به شکل یک تفاهمنامه امضا و هرچه سریع تر قابلیت اجرایی و عملیاتی پیدا کند.

اسلامی همچنین بر سرعت گرفتن ترانزیت جاده ای دو کشور در مرزهای مشترک تاکید داشت و با اشاره به اقدامات و تدابیر بهداشتی صورت پذیرفته در زمینه کنترل ویروس کرونا، خواستار روان شدن تردد کامیون ها در مرزها و بالارفتن آمار جابه‌جایی کالا شد.

توسعه حمل و نقل ریلی بین ایران و ترکیه دیگر موضوعی جلسه مذکور بود که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به آن اشاره کرد. در این خصوص وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به تنها مرز ریلی ایران با ترکیه از طریق مرز رازی به وان ترکیه بر افزایش تعداد مرزهای مشترک تاکید کرد.

در این گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی اسلامی با اشاره به اینکه یک ایستگاه باعث بالا رفتن رسوب بار در مرز بین دو کشور خواهد شد، گفت: ایران براساس مذاکرات سران دو کشور، ایستگاه چشمه ثریا در راستای بازگشایی یک مسیر ریلی جدید پیشنهاد و مطالعات انجام شده آنرا برای کشور ترکیه ارسال کرده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تسریع در ارسال نتایج و معرفی مرز مدنظر طرف مقابل افزود: لازم است در کارگروه مشترک حمل و نقل دو کشور این موضوع هرچه سریعت تر خاصیت ترانزیتی بگیرد.

وی در پایان ضمن تبریک مجدد به عادل کارا اسماعیل اوغلو، وزیر جدید حمل و نقل و زیرساخت ترکیه بر اهمیت ترسیم یک نقشه راه مشترک بین دو کشور تاکید کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر راه ترانزیت ایران و ترکیه وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیران خارجه ایران و عربستان بر رایزنی‌ها بین دو کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با امیر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در خصوص آخرین تحولات منطقه تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس توضیحاتی در خصوص تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک ایران در دو هفته گذشته برای پیگیری حقوقی و بین‌المللی اقدام متخلفانه رژیم صهیونیستی و بی‌عملی شورای امنیت در نتیجه مخالفت آمریکا و دو کشور اروپایی با محکومیت این رژیم ارائه نمود.

وزیر امور خارجه در ادامه اقدام نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به تعرض رژیم صهونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع مطابق ماده ۵۱ منشور ملل متحد توصیف کرد.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز در این گفت وگو ضمن تشکر از توضیحات ارائه شده، بر نیاز منطقه به ثبات و امنیت و گسترش همکاری‌های منطقه و بین المللی بین دو کشور تاکید کرد.

کد خبر 6078387

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • تاکید بازرس کل لرستان بر تسریع در روند احداث پل «شوراب»
  • تمرکز آنکارا بر تولید قطار سریع السیر!
  • تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد
  • آنکارا: در صورتی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود، شرایط منطقه وخیم‌تر خواهد شد
  • ضرورت تسریع در بهره برداری از طرح تونل انرژی تبریز
  • ضرورت تسریع در بهره برداری از طرح مهم تونل انرژی تبریز
  • تاکید ایران و عربستان بر استمرار رایزنی‌ها بین دو کشور
  • تاکید وزیران خارجه ایران و عربستان بر رایزنی‌ها بین دو کشور
  • امیر عبداللهیان: رویکرد تهران جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه است