Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مایک رایان مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت، روز گذشته در یک کنفرانس مجازی تاکید کرد ویروس کرونا از طریق غذا منتقل و منتشر نمی‌شود، مردم نگران نباشند.

چند روز پیش، خبری مبنی بر کشف ویروس کرونا بر روی غذا‌های یخ زده و بسته بندی در شنژن چین منتشر و موجب وحشت مردم این کشور و جهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال انتشار این خبر، مقامات چین بلافاصله دستور پیگیری و غربالگری تمام کسانی که از این غذا‌ها استفاده کرده بودند، صادر کردند که نتیجه آزمایش تمام آن‌ها منفی گزارش شد.

مقامات اعلام کردند که این ویروس روز سه شنبه در یک بررسی معمول بر روی نمونه‌ مرغ‌های یخ زده وارد شده از برزیل، در شهر شنژن چین مشاهده شده است. 

در همین رابطه مایک رایان مدیر امور اضطراری WHO در یک نشست مطبوعاتی مجازی در ژنو گفت: مردم نباید از مواد غذایی بسته‌بندی یا تهیه غذا هراس داشته باشند، هیچ مدرکی مبنی بر مشارکت مواد غذایی یا زنجیره غذایی در انتقال این ویروس وجود ندارد. غذای ما، از منظر کووید ۱۹ بی خطر است.

ماریا ون کرکوف، مدیر فنی این سازمان نیز گفت که سازمان جهانی بهداشت و سازمان ملل متحد در جریان این گزارش‌ها بوده و می‌دانند که چین به دنبال ویروس روی بسته‌بندی مواد غذایی است؛ آن‌ها چند صد هزار نمونه از بسته بندی‌هی غذایی را آزمایش کرده‌اند و تنها کمتر از ۱۰ مورد مثبت یافته‌اند. ما می‌دانیم که ویروس می‌تواند مدتی بر روی سطوح باقی بماند.

او تاکید کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه ویروس کرونا در مواد غذایی مشاهده شده، در یافت نکرده‌ایم، حتی اگر چنین چیزی صحت داشته باشد باید توجه داشته باشیم که هیچ ویروسی در برابر گرما مقاومت نکرده و پس از پخت از بین می‌رود؛ بنابراین مردم نگران مواد غذایی بسته بندی نباشند.

بیشتر بخوانید: 

واکنش سازمان جهانی بهداشت به رونمایی روسیه از واکسن جدید کرونا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا ویروس کرونا مواد غذایی بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 

فاطمه ترکمان اسدی گفت: ۴۰ تن و ۹۲۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی و ماه رمضان از سوی مدیریت سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی تا ۲۵ فروردین امسال در این استان کشف و معدوم شده است.

او گفت: طرح بهداشت سلامت نوروزی و ماه رمضان از نیمه اسفند سال گذشته با بهره گیری از ۱۵ تیم آغاز شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد بازرس فعال در تیم بازرسی مرکز بهداشت شهرستان ۳۲ نفر، کل حجم کاری انجام شده ۳۸ هزار و ۴۶۳ نفر ساعت بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • مردم نگران تامین سوخت نباشند
  • شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: مردم نگران تأمین بنزین نباشند
  • مردم نگران بنزین نباشند
  • شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی: مردم نگران نباشند سوخت به اندازه نیاز تأمین است
  • شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: مردم نگران تامین بنزین نباشند
  • مردم نگران تامین بنزین نباشند
  • مردم نگران نباشند سوخت به اندازه نیاز تأمین است
  • مردم نگران تامین بنزین نباشند/ موجودی سوخت جایگاه‌ها تکمیل است
  • مدیر عامل پخش فراورده های نفتی: مردم نگران تامین بنزین نباشند