Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:19:13 GMT

بزرگترین کاهش هفتگی طلا در ۵ ماه گذشته رقم خورد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۹۷۵۴

بزرگترین کاهش هفتگی طلا در ۵ ماه گذشته رقم خورد

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه آمریکا کاهش یافت و این فلز ارزشمند در مسیر ثبت نخستین کاهش هفتگی از اوایل ژوئن تاکنون قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۹۵۰ دلار و ۹۴ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون چهار درصد نزول کرده که بزرگترین کاهش هفتگی از اوایل مارس محسوب می شود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۹۵۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر بازار، طلا به دلیل رشد بازده اوراق خزانه آمریکا که باعث فروش از سوی سرمایه گذاران شده، تحت فشارهای کاهشی قرار گرفته است.

بالا رفتن بازده اوراق خزانه هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش داده و جذابیت سرمایه گذاری در آن را کمتر می کند.

طلا در معاملات روز جمعه آمار اقتصادی اخیر چین که کمتر از حد مطلوب بودند و باعث عقب نشینی بازارهای سهام شدند را نادیده گرفت.

بازارهای مالی اکنون به بن بست در واشنگتن بر سر بسته کمک مالی جدید و مذاکرات تجاری آمریکا و چین در ۱۵ اوت چشم دوخته اند.

بر اساس گزارش رویترز، طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون تحت تاثیر اقدامات محرک مالی کم سابقه که برای حمایت از اقتصادها در برابر تبعات شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده اند بیش از ۲۸ درصد رشد قیمت داشته است.

تحلیلگران بانک استاندارد چارترد در یادداشتی نوشتند روند صعودی بلندمدت طلا با توجه به ضعف دلار آمریکا و گستردگی اقدامات محرک مالی تغییری نکرده و ما انتظار داریم نرخهای بهره اندک یا منفی بمانند. قیمتهای پایین احتمالا فرصتهایی برای خرید دیده می شوند زیرا عوامل کلان به نفع قیمت بالاتر طلا مانده اند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۹ درصد سقوط کرد و به ۲۷ دلار و دو سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۹۵۲ دلار و یک سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افت کرد و در ۲۱۵۲ دلار و ۵۰ سنت ایستاد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار کرونا در جهان برای تحویل فوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟

روند کاهشی بازار ارز ادامه دارد. قیمت دلار آزاد پس از برخورد با سقف کانال ۶۴هزار تومانی در بازار روز سه شنبه، مجددا دچار افت نرخ شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، روند کاهشی بازار ارز ادامه دارد. قیمت دلار آزاد پس از برخورد با سقف کانال ۶۴هزار تومانی در بازار روز سه‌شنبه، مجددا دچار افت نرخ شد. بازیگران بازار ارز کاهش ریسک‌های سیاسی در کنار حمایت‌های بانک مرکزی را ۲عامل مهم در راستای کاهشی شدن روند نرخ ارز می‌دانند. پس از اتمام درگیری‌های منطقه‌ای و فاصله گرفتن ریسک‌های سیاسی از بازار، روند افزایشی نیمه دوم فروردین ماه در حال جبران است. در طی این روند افزایشی که صرفا با اتکا بر هیجانات معامله‌گران صورت گرفت، حجم معاملات زیاد نبود در نتیجه جبران آن نیز ساده‌تر صورت می‌گیرد و بازار با حمایت شدیدی مواجه نمی‌شود.

دیروز چهارشنبه ۵اردیبهشت‌ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیر رسمی بازار ارز تهران کاهشی بود. قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز سه‌شنبه به پله خروجی کانال ۶۴هزار تومانی رسیده بود، در بازار صبح روز گذشته فعالیت خود را با افت قیمتی چشم‌گیر در مرز ۲ کانال ۶۳ و ۶۴هزار تومانی آغاز کرد.

این افت قیمت به‌گونه‌ای پیش رفت که در ساعاتی از ظهر روز گذشته اسکناس آمریکایی در کانال۶۳هزار تومانی معامله شد. اما در نهایت آخرین نرخ نقدی بازار با اختلافی ۹۵۰تومانی نسبت به نرخ روز گذشته در رقم ۶۴هزار تومان ثبت شد. قیمت فردایی این ارز در عصر روز گذشته نیز در بازه ۶۴هزار تا ۶۴هزار و ۲۰۰تومان ثبت شد. همزمان با قیمت دلار نرخ دیگر شاخص‌های ارزی نیز در روز گذشته کاهشی بود. اسکناس یوروی آزاد با ۶۵۰تومان کاهش در رقم ۶۸هزار و ۶۰۰تومان فروخته شد. پوند نیز افت قیمتی ۵۰۰تومانی را تجربه کرد و در رقم ۷۹هزار و ۷۵۰تومان معامله شد.

شروع عملیات تعدیل دلار رسمی؟

فعالان بازار ارز در روز‌های اخیر شاهد خروج نرخ دلار رسمی از شرایط میخکوب و رشد آن بودند. نرخ دلار رسمی در هفته‌های اخیر در نیمه‌های کانال قیمتی ۴۳هزار تومانی از حرکت ایستاده بود و نوسانی نداشت. اما از سوی دیگر قیمت این ارز در بازار آزاد نوسانات افزایشی چشمگیری را تجربه کرد و در نتیجه فاصله این ۲نرخ افزایش یافت. افزایش فاصله میان نرخ‌های رسمی و غیررسمی با افزایش رانت ارزی در کشور زمینه‌ساز فعالیت‌های سودجویانه می‌شود. در نتیجه بسیاری از کارشناسان ارزی معتقدند که تعدیل نرخ رسمی با توجه به بازار آزاد از جمله وظایف مهم بانک مرکزی است. روز گذشته هر برگ دلار رسمی ۱۴۲تومان رشد کرد و در رقم ۴۴هزار و ۳۸تومان معامله شد. فاصله نرخ‌های رسمی و غیررسمی در بازار حدود ۲۰هزار تومان است.

سکه به دنبال طلای جهانی

افت قیمت طلای جهانی و همچنین نوسانات کاهشی دلار آزاد زمینه‌ساز کاهش قیمت سکه طلا شده است. هر قطعه سکه طلای طرح جدید در بازار روز گذشته با افت قیمتی یک‌میلیون تومانی در رقم ۴۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان معامله شد. همچنین نیم و ربع سکه نیز در بازار روز گذشته به ترتیب ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومان افت قیمت را تجربه کردند و در ارقام ۲۴میلیون و ۹۰۰هزار تومان و ۱۵ میلیون تومان به فروش رسیدند.

دیگر خبرها

  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • محرک جدید بورس
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟