Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد صاحبان مشاغل مشارکتی که درآمد و فروش آن‌ها در سال ۹۸ حداکثر ۹۹۰ میلیون تومان بوده مشمول مالیات مقطوع خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد صاحبان مشاغل مشارکتی که درآمد و فروش آنها در سال ۹۸ حداکثر ۹۹۰ میلیون تومان بوده مشمول مالیات مقطوع خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخشنامه آمده است: پیرو دستورالعمل شماره ۲۰۰/۹۹/۵۱۰ مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۱۱ موضوع نحوه اجرای حکم تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحیه ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ در خصوص برخورداری صاحبان مشاغل مشارکتی از تسهیلات موضوع حکم مذکور مقرر می‌دارد:

تمامی صاحبان مشاغل مشارکتی که طی سال ۱۳۹۸ شرکای آنها تغییر ننموده است (فارغ از تغییر نسبت شراکت) با رعایت مفاد دستورالعمل صدرالاشاره می‌توانند از تسهیلات مقرر بهره مند شوند. این گروه از مؤدیان در صورت انطباق شرایط خود با شروط تعیین شده در دستورالعمل موصوف، می‌بایستی در مهلت مقرر با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی http://tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات مقطوع تعیین شده اقدام نمایند. بدیهی است برخورداری از تسهیلات تبصره ماده (۱۰۰) قانون فوق الذکر منوط به آن است که مجموع در آمد ابرازی حاصل از فروش کالا با ارائه خدمت صاحبان مشاغل مشارکتی، حداکثر تا سقف نه میلیارد و نهصد میلیون ریال (۹.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال باشد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مالیات سازمان امور مالیاتی مشاغل بخشنامه مالیات مقطوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با بیان اینکه تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند، گفت: در گذشته به اشتباه گفته می‌شد مالیات بر سوداگری به دنبال اخذ مالیات از ۹۰ درصد مردم است، اما واقعیت این است که این قانون تنها سوداگران را دنبال می‌کند.   رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یعنی اگر فردی دارای دو واحد مسکونی بود و قصد فروش یک واحد آن را داشت گفته می‌شد که مشمول سوداگری می‌شد؛ سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار شده و پیش‌بینی کند که سه ماه بعد به عنوان مثال قیمت طلا، ارز و خودرو افزایش یافته و حجم زیادی را خرید کرده و سه ماه بعد سود آن را دریافت کند و این قانون از این اقدام جلوگیری خواهد کرد.   وی خطاب به نمایندگان نیز گفت: مطمئن باشید این قانون یکی از قوانین افتخارآمیز مجلس یازدهم در مبارزه با افرادی است که هر روز بازار را متحول می‌کنند و سود‌های هنگفتی را به دست آورده و مالیات نمی‌دهند و از این شرایط سخت و تورمی سوء استفاده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • منتظر این مالیات‌های جدید باشید/ این دارایی‌ها را بفروشید باید مالیات بدهید
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود؟
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • تعیین دارایی‌هایی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • چه کسانی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند؟