Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی روز جمعه به مناسبت روز مباهله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این روز حقانیت اسلام  اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و روز عزت امت اسلام و مسلمانان عالم است .

وی ادامه داد: در این روز اسلام ناب محمدی (ص) از سوی پیامبر اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) به خوبی مشخص شد و باید همواره با فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع رسانی در بین مردم و جهانیان گسترش یابد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول فرهنگی استان اظهار کرد: به رغم اهمیت موضوع در چنین روزی هنوز فعالیت‌های فرهنگی محدودی در بزرگداشت آن در کشور صورت می‌گیرد، لازم است مبلغان دینی و نهادهای فرهنگی و آموزشی بیشتر در این مورد اقدام کنند.

فخرالدینی گفت: پاسداشت این روز بزرگ و ماندگار در تاریخ اسلام و شیعه که سند روشن حقانیت ولایت و نبوت است باید نسل به نسل و سینه به سینه به نسل جوان مومن و انقلابی منتقل شود.

۲۴ ذی‌الحجه ( امروز ) روز مباهله نام گرفته است، در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت(ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زد.

روایات فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنّت و منابع اهل بیت(ع) آمده است که با صراحت می‌گوید: آیه مباهله درباره حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نازل شده است.

مباهله از رویدادهای صدر اسلام است،  هنگامی که پیامبر و اهل بیت در یک سو و مسیحیان نجران در دیگر سو آمادهٔ مباهله یا نفرین طرف دروغگو شدند.

مسیحیان نجران که به مدینه آمده بودند تا در مورد درستی دعوت پیامبر(ص)  پژوهش کنند با او به محاجه (دلیل آوردن) پرداخته، سرانجام بحث شان به جایی کشید که حضرت محمد(ص) خواست تا با آن‌ها مباهله کند.

مباهله پیامبر با مسیحیان نجران، در روز ۲۴ ذی الحجّه سال دهم هجری اتفاق افتاد،  پیامبر طی نامه ای ساکنان مسیحی نجران را به آیین اسلام دعوت کرد، مردم نجران که حاضر به پذیرفتن اسلام نبودند نمایندگان خود را به مدینه فرستادند و پیامبر (ص) آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کرد.

وقتی هیأت نمایندگان نجران، وارستگی پیامبر (ص) را مشاهده از مباهله خودداری کردند از نبی مکرم اسلام خواستند تا اجازه دهند تحت حکومت اسلامی در آیین خود باقی بمانند.

برچسب‌ها شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد پیامبر اکرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد پیامبر اکرم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد پیامبر اکرم اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است

پایگاه خبری جماران، حضرت امام خمینی (س) در هفدهم خرداد سال 1346 که مطابق با سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) بود، در پیامی خطاب به سران دولت های اسلامی بر تحریم روابط تجاری و سیاسی میان کشورهای اسلامی و رژیم اشغالگر قدس تاکید کردند. بخشی از متن پیام امام به شرح زیر است: «... کمک به اسرائیل چه‌‎ ‎‌فروش اسلحه و مواد منفجره و چه فروش نفت حرام و مخالفت با اسلام است، رابطه با‌‎ ‎‌اسرائیل و عمال آن چه رابطۀ تجاری و چه رابطۀ سیاسی حرام و مخالفت با اسلام است،‌‎ ‎‌باید مسلمین از استعمال امتعۀ‌‎ اسرائیل خودداری کنند. از خداوند تعالی نصرت اسلام‌‎ ‎‌و مسلمین را خواستار است. «والسلام  علی من اتبع الهدی».‌

‌‌روح الله الموسوی الخمینی‌، صحیفه امام؛ ج 2، ص 139

طرح: محمود عارفی قوچانی

 

 

دیگر خبرها

  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک ها (+عکس)
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است