Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:03:39 GMT

افول بی‌طلوع

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۹۸۳۵

افول بی‌طلوع

آقای امیرآبادی، نماینده قم با اشاره به موضوع آزمون سراسری به دانش آموزان نوید داده که "آفتاب دولت روحانی رو به افول است" و با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، آنها را به صبر فراخوانده است.

این اظهارات آقای امیرآبادی، فرصتی را برای اشاره به چند نکته ایجاد می کند:
نخست آنکه مستقل از اینکه روند تصمیم گیری، اعلام تصمیم و نیز تصمیم قطعی اعلام شده را درباره آزمون سراسری چگونه ارزیابی کنیم، این نکته آشکار است که اظهاراتی مانند گفته های آقای امیرآبادی، در حالی که دانش آموزان باید برای آزمون آماده شوند، تنها سبب هیجان و برهم خوردن تمرکز آنها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه آقای امیرآبادی- که اکنون پس از بیش از هشت سال حضور در مجلس برای دانش اموزان نگران شده است - بهتر است به این پرسش پاسخ دهد که در دوره نمایندگی برای کاهش فشارهای ناشی از آزمون سراسری، چه گامی برداشته است؟ 
دوم اینکه هرچند آقای امیرآبادی از مخالفان شناخته شده دولت روحانی است، اما اگر به مصلحت مردم پایبند است باید از برخورد سیاسی با هر موضوعی که در جامعه مطرح می شود، بپرهیزد. به نظر نمی‌رسد ایرانیان، امروز برای شنیدن اظهارات سیاستمداران، درباره هر موضوعی میل و انگیزه داشته باشند و دخالت سیاسی در هر موضوعی، تنها به پیچیده شدن آن می انجامد
سوم اینکه هرچند مشکلات اقتصادی امروز، برای مردم به شکل روزافزونی‌ تحمل ناپذیر است، اما اینکه کسانی که بیش از هشت سال در مجلس حضور داشته و از حامیان دولت احمدی نژاد و حامی عدم تصویب کنوانسیونهای مربوط به FATF بوده اند؛ بخواهند انگشت اتهام را به سمت دیگران نشانه روند، بیش از آنکه  زیرکی خود را  آشکار کرده باشند، ساده انگاری خود را نمایان ساخته اند. چراکه مردم را بیش از حد ناآگاه تصور کرده اند.
و سرانجام آنکه دولت روحانی مانند همه دولتها، به پایان راه خواهد رسید. اما اگر آقای امیرابادی تصور می کند اشتباهات و مشکلات  دولت روحانی سبب می شود دولت مورد حمایت او و همفکرانش، طلوعی دل انگیز  داشته باشد  که با استقبال مردم روبرو  شود ، به ناگزیر باید به این نکته اشاره کرد که آقای امیرآبادی از درک این موضوع ناتوان است که مردم از شرایط موجودخسته هستند و سهم هر جناح سیاسی را در شکل یابی این شرایط به خوبی می دانند. چنانکه میزان مشارکت آنان در انتخابات مجلس، همین موضوع را آشکار کرد.

*کارشناس علوم سیاسی و روابط بین الملل

برچسب‌ها آزمون سراسری حسن روحانی احمد امیرآبادی فراهانی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری حسن روحانی احمد امیرآبادی فراهانی آزمون سراسری حسن روحانی احمد امیرآبادی فراهانی آقای امیرآبادی آزمون سراسری دولت روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی تراب محمدی گفت: فرایند لازم برای ایجاد فرمانداری ترکمانچای در سه ماه آینده انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: این اقدام در راستای سیاست محرومیت زدایی دولت سیزدهم و رعایت عدالت در جهت ارایه خدمات بهتر به مردم شریف منطقه و با توجه به پیگیری‌های اهالی بخش ترکمانچای با رای هیات دولت انجام شد و این بخش به شهرستان تبدیل شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اقدامات کارشناسی لازم برای انجام این مهم توسط کارشناسان معاونت سیاسی استانداری آذربایجان شرقی و همچنین با نظر مساعد کارشناسان تقسیمات کشوری وزارت کشور در چندین مرحله بررسی و انجام شد.

وی یادآوری کرد: ضمنا چندین بخش دیگر از جمله مهربان در حال تبدیل به شهرستان هستند و کار‌های کارشناسی مرتبط با آنها در حال انجام است.

شهرستان ترکمانچای با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع شده است.

دیگر خبرها

  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد
  • زمان دقیق طلوع ماه صورتی در ایران؛ این ماه را از دست ندهید!
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم
  • رئیسی: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است/ از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور عمل به وظایف محوله را مورد توجه قرار دهند/ انتظار متدینین و قانونمداران هم توجه به قانون و کرامت انسانی آحاد جامعه است
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است
  • شاخص های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب تر از ۳ سال اول دولت روحانی است /سندچشم انداز ۲۰ ساله ایران ناکام بود