Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@00:28:53 GMT

آشوبگري در بيروت براي حفظ امنيت تل آويو

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۹۸۶۵

آشوبگري در بيروت براي حفظ امنيت تل آويو

خبرگزاری آریا- کارشناس مسائل سیاسی؛ ناامنی و آشوب‌های اخیر در بخش‌هایی از بیروت را ناشی از سناریوی دشمنان جبهه مقاومت به منظور ایجاد امنیت برای رژیم اشغالگر صهیونیستی دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای حسن کاظمی قمی با تبیین اهداف رسانه‌های معاند از ترویج خشونت در لبنان به تاریخ جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان از زمان غصب سرزمین فلسطین تا فاجعه کشتار مردم در صبرا و شتیلا اشاره کرد و گفت: هدف از ترویج ناامنی در کشور‌های مجاور سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعم از لبنان، سوریه و اردن، پایدار کردن امنیت برای اسراییل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این هدف در چارچوب راهبرد نیل تا فرات و برای توسعه این رژیم اشغالگر طراحی شده بود، اما واقعیت صحنه، نتیجه معکوس داشت چنانکه اکنون برای امنیت داخلی اش مجبور است در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی دیوار‌های بلند ایجاد کند که این مغایر با طرح نیل تا فرات است.
آقای کاظمی قمی گفت: اگر کشور‌های منطقه اعم از عراق، سوریه و لبنان دارای ثبات، امنیت و دموکراسی باشند دیگر بهانه‌ای برای مداخله و حضور اشغالگران نخواهد بود در نتیجه امریکایی‌ها عامل برهم زننده ثبات و امنیت در این کشور‌ها هستند.
وی با اشاره به کارنامه امریکایی‌ها در عراق و سوریه از سال 2003 تاکنون به طرح این پرسش پرداخت که امریکایی‌ها اکنون با کدام مجوز در سوریه حضور دارند و منطقه شرق فرات را اشغال کردند؟
آقای کاظمی قمی افزود: عراق و کشور‌هایی مانند افغانستان را نیز اشغال و تلاش کردند با ایجاد فضای سیاسی، اقتصادی و امنیتی لازم این کشور‌ها را به امضای موافقت نامه‌های امنیتی مجبور کنند که این نقض حاکمیت ملی و استقلال این کشورهاست.
سفیر اسبق کشورمان در عراق گفت: در عراق موفق به این کار نشدند، اما در افغانستان چنین شد و اکنون خواست مردم این کشور حتی جریان معارض، خروج نیرو‌های امریکایی از کشورشان است، زیرا آنان جز به منافع شان نمی‌اندیشند.
وی افزود: البته از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و ارتقای بصیرت سیاسی مردم منطقه، امریکایی‌ها در کل این منطقه دچار مشکل شدند، زیرا ملت‌ها فهمیدند که با مقاومت می‌توانند به منافع شان برسند.
آقای کاظمی قمی گفت: آنان در حالی حضور امریکایی‌ها را معادل رفاه و امنیت می‌دانند که گروه‌های مختلف تروریستی مانند داعش را خلق و از گروهک شرور و تروریستی منافقین حمایت کردند که 17 هزار نفر از ملت ایران را ترور کردند.
وی با اشاره به انفجار اخیر در بیروت افزود: این فاجعه، درست زمانی رخ داد که طرح امریکایی‌ها در عراق و سوریه با شکست مواجه شد، نظام قانونی بشار اسد پابرجا ماند و مقاومت در غزه و یمن همچنان قدرتمند است.
آقای کاظمی قمی گفت: احتمال این که در جغرافیای مقاومت، دوباره لبنان را هدف قرار داده باشند منتفی نیست واقعیتی که پس از اعلام نتایج بررسی‌های ارتش لبنان درباره انفجار بیروت مشخص می‌شود.
این کارشناس مسائل سیاسی همچنین درباره ژست منجی گری مکرون برای کمک به مردم لبنان تصریح کرد: شاید رئیس جمهور فرانسه فراموش کرده که حرکت جلیقه زرد‌ها در این کشور، قیامی مستمر علیه بی عدالتی و مشکلات اقتصادی دولت اوست که مطالبات شان را در قالب اعتراض‌های مسالمت آمیز خیابانی پیگیری می‌کنند در حالی که پلیس آنان را با خشونت سرکوب می‌کند.
وی افزود: شاید آقای مکرون فراموش کرده که لبنان، کشوری مستقل و دارای حاکمیت ملی و مقاومت اسلامی است که از منافع، مصالح ملی و استقلال آن کشور حفاظت می‌کند.
آقای کاظمی قمی گفت: فرانسه فکر می‌کند که، چون در تاریخ استعمار؛ در منطقه غرب آسیا به ویژه در لبنان نقشی داشته است خودش را قیم ملت لبنان می‌داند؛ این خطای سیاسی است.
وی افزود: سفر آقای مکرون به بیروت فی البداهه نبود بلکه با هماهنگی امریکا به منطقه آمد و آن چه در مواضعش درخصوص تهدید به تغییر نظام سیاسی لبنان بیان کرد با حقوق و موازین بین المللی همخوانی ندارد و ملت لبنان آن را اجابت نخواهد کرد و از نگاه مردم و رهبران سیاسی این کشور، دخالت آشکار در امور داخلی آنان است.
این کارشناس سیاسی گفت: چنین مواضعی می‌تواند، آتش تهیه اقدامات بعدی علیه لبنان باشد به نحوی که پس از انفجار بیروت، سمت و سوی رسانه‌های بیگانه و برخی جریان‌های داخلی این کشور به سمت متهم کردن حزب الله و مقاومت پیش رفت.
آقای کاظمی قمی افزود: وقتی گفته می‌شود که نظام سیاسی لبنان باید تغییر کند و بلافاصله حرکات آشوب طلبانه در داخل خیابان‌ها و وزارتخانه‌ها شکل می‌گیرد این ذهنیت را تقویت می‌کند که چه رابطه‌ای میان این موضع سیاسی و این اقدامات خیابانی وجود دارد؟
وی گفت: درست وقتی که عمده توجهات باید بر حل مسائل مردم اعم از تامین نیاز‌های درمانی، اقامت حدود 300 هزار بی خانمان ناشی از انفجار بیروت و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان متمرکز باشد، موضع رئیس جمهور فرانسه که فاقد وجاهت قانونی و خلاف موازین بین المللی است با منافع و مصالح ملی لبنان تعارض دارد.
آقای کاظمی قمی با اشاره به مخالفت مردم و رهبران سیاسی لبنان با موضع مکرون پیش بینی کرد: اگر او بار دیگر بخواهد چنین مواضعی داشته باشد حتما با پاسخ صریح و تند مقامات لبنان مواجه خواهد شد.
وی گفت: نکته مهم این است که طبق مواضع و تحرکات برخی کشور‌های ضد جبهه مقاومت و رسانه‌های شان، طوری طراحی کردند که حزب الله و مقاومت را به چالش بکشند و لبنان را با بحران داخلی مواجه کنند.
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: این که انفجار بیروت ناشی از سناریوی از قبل طراحی شده بود یا اتفاق؛ در حال بررسی است چنان که سید مقاومت تاکید کرد که باید بررسی و مشخص شود و البته اطمینان خاطر کرد که مقاومت نگران نباشد.
آقای کاظمی قمی گفت: مفهوم این بخش از سخنان سید حسن نصرالله این است که برغم سناریوی دشمنان؛ با هوشیاری حزب الله و مدیریت او، لبنان مثل همه مقاطع بحرانی دیگر که به ساحل پیروزی رسید در این مرحله نیز خلاف تلاش امریکا و رژیم صهیونیستی برای آشوب، ناامنی و جنگ داخلی، از این مرحله نیز عبور می‌کند.
وی همچنین درباره ادعای رسانه‌های ضد مقاومت مبنی بر مردمی بودن اغتشاشات اخیر در بیروت گفت: طبعا مردم لبنان مانند ملت عراق از مشکلات معیشتی، کمبود خدمات رفاهی و از فساد اداری و مالی رنج می‌برند و این اعتراض‌ها گاه به تجمعات مسالمت آمیز خیابانی منجر می‌شود؛ اما حمله به بانک ها، مراکز سیاسی - اداری و وزارتخانه‌ها و تخریب اموال عمومی که مغایر با مصالح و منافع ملی است، موضوع دیگری است.
سفیر سابق کشورمان در عراق افزود: این را در عراق هم می‌بینیم که مردم خواست‌هایی دارند و معمولا در فصل تابستان بیشتر می‌شود، زیرا از گرمای هوا و کمبود برق رنج می‌برند.
آقای کاظمی قمی گفت: در حوادث اخیر که تجمعات اعتراضی با صحنه گردانی فضای مجازی مورد حمایت امریکایی‌ها شکل می‌گیرد و یا در آن چه به عنوان جوکر‌ها مطرح است اغتشاشگران در پوشش مردم، اقدامات تخریبی، مغایر حاکمیت ملی، استقلال و منافع و امنیت ملی می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: نمونه‌های دیگر این است که تیم‌های مسلحانه، مقامات را وادار به استعفا می‌کنند یا با حمله به مراکز دولتی، آتش افروزی می‌کنند که این اقدامات هیچ انطباقی با خواست مردم ندارد در نتیجه میان آشوبگری در چارچوب هدف دشمن و خواست‌های مشروع مردم باید تفاوت گذاشت.
آقای کاظمی قمی گفت: جایی که به سوی خشونت می‌رود و مصالح ملی نادیده گرفته می‌شود قطعا خواست مردم نیست بلکه اقدام دشمن است چنان که پس از اغتشاشات اخیر در بیروت، رژیم صهیونیستی اظهار خوشحالی کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آشوبگری بیروت انفجار بیروت امریکایی ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد

مقاومت اسلامی لبنان یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از نوع هرمس ۴۵۰ را در آسمان مناطق مرزی لبنان سرنگون کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از نوع «هرمس 450» را در آسمان مناطق مرزی لبنان سرنگون کرده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه تأیید کرد که یک فروند پهپاد ارتش اسرائیل بعد از اصابت موشک زمین به هوا در داخل لبنان سقوط کرده است.

ساعتی پیش حزب الله لبنان اعلام کرد که پهپاد ارتش اسرائیل را در منطقه «العیشیه» رهگیری و منهدم کرده است.

.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل جنبش حزب الله دو روز پیش تصریح کرد که حزب الله لبنان به هر تجاوز اسرائیلی قطعا پاسخ و با هرگونه اقدام تنش آمیز مقابله خواهد کرد.

وی افزود: هرگز از رویارویی با دشمن عقب نشینی نمی‌کنیم، و حمایت از مقاومت فلسطین را پایان نمی‌دهیم و هرگز بسته شدن این پرونده (نبرد با اشغالگران) را نخواهیم پذیرفت، مگر اینکه پرونده غزه و آتش بس بسته شود.

حزب الله: به هر تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم دادحمله موشکی و پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده/اسرائیل شکست خورده
  • حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد