Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:43:24 GMT

آزمایش بالینی یک داروی جدید برای درمان ایدز آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۹۹۱۹

آزمایش بالینی یک داروی جدید برای درمان ایدز آغاز می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک نیوز، شرکت زیست فناوری آمریکایی «ژن تکنولوژیز» تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا برای آغاز مرحله نخست آزمایش بالینی یک داروی بالقوه ایدز دریافت کرد.

پیش بینی می شود این آزمایش بالینی از ماه سپتامبر ( اوایل شهریور ماه) در بالتیمور، مریلند و واشنگتن آغاز شود و طی آن ایمنی دارویAGT۱۰۳-T بررسی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دارو یک دوز ژن درمانی است که برای درمان اچ آی وی توسعه یافته است.

 AGT۱۰۳-T در حقیقت سلول های CD۴T را احیا می کند و به این ترتیب واکنش های سیستم ایمنی بدن تنظیم می شوند.

در توضیحات وب سایت شرکت سازنده این دارو آمده است: در بیماری اچ آی وی، سلول های  CD۴T پس از رصد عفونت  به سرعت فعال می شوند. اما این ویروس سلول های مذکور را هدف می گیرد و نابود می کند. 

 داروی جدید سلول هایCD۴T  را در بدن افراد مبتلا به ویروس اچ آی وی منتقل می کند. این دارو با احیای سلول های از دست رفته، خسارت به سیستم ایمنی بدن را ترمیم می کند.

این داروی بالقوه با همکاری انستیتو ملی بیماری های عفونی و آلرژی آمریکا توسعه یافته است. شرکت سازنده امیدوار است تا قبل از پایان سال جاری میلادی، نتایج مرحله اول تحقیقات را منتشر  کند.

کد خبر 4998119 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی ایدز دارو ویروس کرونا تحقیقات علمی اینترنت گوگل شرکت دانش بنیان ایالات متحده آمریکا شبکه اجتماعی تیک تاک اینوتکس نوآوری واکسن کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روسیه دونالد ترامپ گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

انبار داروی بیمارستان امام حسین (ع) در خیابان شهید مدنی تهران دچار حریق شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بامداد روز گذشته پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در انبار داروی این بیمارستان خبر داده و در درخواست کمک کردند که درپی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی جنوبی اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیرو‌های عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابراعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن دارو‌های کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفاء کامل آتش اقدام به لکه گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز ازسوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کشف محموله دارو در زابل
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند