Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این هفته اخبار و رویدادهای مهمی در حوزه امنیتی و دفاعی به وقوع پیوسته که در این گزارش به مهمترین این رویدادها اشاره خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، از شنبه، هجدهم مرداد ماه سال جاری تا به امروز، در حوزه مسائل امنیتی و دفاعی اتفاقات و رویدادهای مهمی رخ داده است که در این گزارش به مهمترین آنها پرداخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر مکرون به بیروت و  آشوب‌های لبنان

بیروت در هفته‌ای که گذشت دستخوش آشوب‌ها و اغتشاشات بسیاری بود که بخش عمده‌ای از این اغتشاشات با حمایت بیگانگان و مخالفان جبهه مقاومت صورت گرفته است. این اغتشاشات در حالی پس پس از حادثه بندر بیروت اتفاق می‌افتد که استعفای چندین وزیر دولت لبنان را به همراه داشته است.

سردار رسول سنایی‌راد که این هفته مهمان خبرگزاری آنا بوده است در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری، با اشاره به اغتشاشات اخیر لبنان گفت: «اتفاقاتی که در لبنان در حال جریان است، ادامه‌دهنده همان شورش‌های پیش از شیوع کرونا در لبنان است که برخی تصمیمات سیاسی و کرونا موجب شد به محاق برود، اما حادثه انفجار بندر بیروت و سفر مکرون به لبنان و دخالت کشورهای بیگانه از عوامل شتاب‌دهنده اغتشاشات اخیر در این کشور محسوب می‌شوند که موج جدیدی از اغتشاشات را رقم زده‌ است.»

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا حزب المستقبل را یکی دیگر از عوامل بروز اغتشاشات در این کشور عنوان کرد و افزود: «دولت لبنان حدود هشت ماه هست که بر سر کار است و این دولت که در شرایط بحران شکل گرفته و در این مدت در تلاش بود تا بحران‌های اقتصادی و معیشتی لبنان را مهار کند، دشمنان با سوءاستفاده از شرایط موجود، واقعیت‌های این کشور را به فضای دیگری سوق دادند.»

درمان 20 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های نیروهای مسلح

نیروهای مسلح همانند کادر درمان، جهادگونه و با اخلاص در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار داشتند و تمام توان و تجهیزات خود را برای نابودی این ویروس به میدان آوردند. ارتش، سپاه و نیروی انتظامی هر کدام مراکز درمانی مختص خود را دارند که در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستورات قرارگاه بهداشتی امام رضا(ع) و نیز ملاحظات ستاد ملی مقابله با کرونا از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور مورد استفاده قرار گرفتند.

سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره آمار دقیق درمان بیماران  مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های نیروهای مسلح گفت: «هم‌اکنون حدود ۶۵۰ بیمار در بیمارستان‌های نیروهای مسلح بستری هستند؛ تعداد بیمارانی که طی این مدت در بیمارستان‌های ما بستری شدند، بالغ بر ۲۰ هزار نفر بوده است.»

آمادگی نیروهای مسلح در کمک به برگزاری کنکور

برگزاری کنکور مقاطع مختلف در شرایط شیوع ویروس کرونا، نگرانی مردم، نمایندگان مجلس و نیز سایر مسئولان و دستگاه‌های لشکری و کشوری را در پی داشته است که در همین رابطه ارتش و سپاه آمادگی خود را برای واگذاری مکان‌های ورزشی و آموزشی خود به سازمان سنجش برای برگزاری کنکور مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده‌اند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام آمادگی سپاه برای کمک به تأمین فضای مورد نیاز جهت برگزاری آزمون کنکور سراسری کشور گفت: «بر اساس تدبیر سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه مقرر شد در صورت درخواست وزارت علوم و استانداران محترم سراسر کشور و متناسب با نیازهای اعلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها و مراکز عمده آموزشی و ورزشی خود که از استانداردهای لازم برای اجرای پروتکل‌های آزمون و نیز دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا برخوردار هستند در اختیار مجریان آزمون قرار دهد.»

همچنین امیر حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد ارتش در تماس تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: «بنا بر تدبیر فرمانده کل ارتش، همان‌طور که روز گذشته هم در جلسه قرارگاه بهداشت و درمان نیروهای مسلح اعلام کردیم، آمادگی داریم برای تسهیل در برگزاری کنکور سراسری، فضاهای پادگانی خود را در سراسر جغرافیای کشور در اختیار وزارت علوم قرار دهیم تا از فشردگی جمعیت جلوگیری شود.»

افتتاح خط تولید تایرِ خودروهای تاکتیکی و آفرود توسط وزارت دفاع

روز گذشته کارخانه و خط تولید تایر خودروهای تاکتیکی و آفرود با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مسئولان استان لرستان افتتاح شد. این کارخانه که وسعت پنج هزار و 500 متری دارد، توسط سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع در شهرستان درود احداث شده است و می‌تواند نقش مهمی در تأمین نیاز نیروهای مسلح در میدان‌های رزم و تأمین نیاز خودروسازان داخلی ایفا کند.

این کارخانه ضمن برخورداری از تنوع تولید محصولات، از ظرفیت خط تولید انبوه شامل تولید تایر «خودروهای ۴/۱ تُن»، «ارس»، «خودروهای تاکتیکی و آفرود سبک و سنگین»، «وانتی سبک» و همچنین «تایرهای سواری از قطر رینگ ۱۳ تا ۱۸ اینچ» با ظرفیت تولید سالانه ۷۵هزار حلقه در سال  برخوردار است که تا ۲۰۰ هزار حلقه در سال هم قابل افزایش خواهد بود.

با افتتاح و راه‌اندازی این کارخانه زمینه اشتغال افراد بسیاری به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد و همچنین از خروج ارز به میزان سالیانه ۷.۵ میلیون دلار جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران کنکور 99 بیمارستان های نیروهای مسلح برگزاری کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی حوزه بهداشت و درمان زنجان برای خدمت‌رسانی درتعطیلات نوروز

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین دین‌محمدی از آمادگی کامل نظام سلامت استان برای خدمت‌رسانی در ایام تعطیل نوروز خبر داد و گفت: ۱۳ بیمارستان، ۱۶ درمانگاه شبانه روزی و ۴۷ داروخانه و تمامی مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های اورژانس در سطح استان طی ایام تعطیل نوروز به شهروندان، ارائه‌ی خدمات خواهند کرد.

وی اظهار کرد: بیمارستان‌های آیت‌الله موسوی، حضرت ولیعصر (عج)، شهید بهشتی، امام حسین (ع) و بهمن در زنجان، بیمارستان‌های امدادی، الغدیر و سردار شهید قاسم سلیمانی در ابهر، بیمارستان بوعلی‌سینا در خرمدره، بیمارستان امیرالمومنین (ع) در خدابنده، بیمارستان رازی در ماهنشان، بیمارستان شهدا در طارم و بیمارستان ایثار در ایجرود در طول ایام تعطیل نوروز فعالیت شبانه‌روزی خواهند داشت.

دین‌محمدی خاطرنشان کرد: در مرکز استان، کلینیک شفیعیه به علاوه ۱۲ درمانگاه شبانه‌روزی اعم از درمانگاه‌های شهدای گمنام بسیج، فرهنگیان، قائم، فارابی، امام علی (ع)، سینا، هلال‌احمر، شهید مطهری، دی، پاستور، رازی و اشراق به شهروندان ارائه خدمت خواهند کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در خصوص درمانگاه‌های فعال در شهرستان‌ها، گفت: درمانگاه شبانه‌روزی سینا و درمانگاه امام سجاد (ع) در ابهر و درمانگاه شبانه‌روزی شهید بهشتی در خدابنده در طول ایام تعطیل نوروز فعالیت خواهند داشت.

وی از خدمت‌رسانی ۴۷ داروخانه شامل ۳۴ داروخانه شبانه‌روزی و ۱۳ داروخانه در طول روز در سطح استان طی ایام نوروز خبر داد و افزود: داروخانه‌های شبانه‌روزی شامل ۲۲ داروخانه در مرکز استان و ۱۲ داروخانه در شهرستان‌ها می‌باشد و داروخانه‌های روزکار شامل ۶ داروخانه در زنجان و ۶ داروخانه در شهرستان‌ها است.

دین‌محمدی با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۶۴ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در سطح استان طی ایام نوروز، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه ۲۲ آزمایشگاه و ۲۸ مرکز دارای خدمات دندانپزشکی در طول ایام تعطیل نوروز در سطح استان فعالیت خواهند کرد، گفت: ۴ مرکز جامع خدمات دندانپزشکی نیز شامل ۲ مرکز در زنجان (شفیعیه و امیرکبیر)، یک مرکز در ابهر و یک مرکز در خدابنده فعال خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: ۶۴ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی به منظور مدیریت حوادث و سوانح در طول ایام تعطیل نوروز در سطح استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

دین‌محمدی با اشاره به اینکه به دلیل تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، بازرسی‌ها و نظارت‌های بهداشتی مضاعفی در سطح استان انجام می‌شود، تصریح کرد: همه بازرسان بهداشت محیط شامل ۱۶۰ کارشناس، در طول ایام اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی، بر مراکز حساس عرضه محصولات بهداشتی، آرایشی و غذایی در سطح استان نظارت خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی از مراکز درمانی خصوصی و دولتی نیز از طریق بازرسان واحد نظارت بر درمان معاونت درمان انجام خواهد شد.

کد خبر 6058498

دیگر خبرها

  • بی‌اعتمادی فزاینده آلمانی‌ها به نیروهای مسلح کشورشان
  • آمادگی حوزه بهداشت و درمان زنجان برای خدمت‌رسانی درتعطیلات نوروز
  • صهیونیست ها خبرنگار الجزیره در بیمارستان الشفاء غزه را بازداشت کردند
  • ارتش پاکستان: افغانستان از تروریسم حمایت کامل می‌کند
  • واکنش حماس به جنایت صهیونیست‌ها در بیمارستان الشفاء
  • مروری بر دستاوردها و رخدادهای نظامی ۱۴۰۲
  • رهبر کره شمالی خواستار آمادگی ارتش شد
  • آمادگی نوروزی کادر درمان در بیمارستان‌های لرستان
  • در جلسه شورای عالی مسکن چه گذشت؟ /۱۰ هزار واحد به نیرو‌های مسلح واگذار شد
  • در جلسه شورای عالی مسکن چه گذشت؟/۱۰ هزار واحد به نیرو‌های مسلح واگذار شد