Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@22:12:15 GMT

برنامه ویدیویی موسیقی در دوران کرونا برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۰۱۴۳

برنامه ویدیویی موسیقی در دوران کرونا برگزار می‌شود

‍‍‍‍‍‍

برنامه ویدیویی موسیقی در دوران کرونا اواخر هفته آینده با حضور اهالی موسیقی و متخصصان حوزه پزشکی برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جلسه‌ای ویدیویی با موضوع کسب آرامش از موسیقی در روزگار کرونایی، با حضور برخی از اهالی موسیقی و پژوهشگران این حوزه برگزار می‌شود.

"سِیل چشیات" با آهنگسازی امیرحسین حقیقی منتشر شد

در این برنامه چند تن از چهره‌های علمی و هنری به سخنرانی می‌پردازند که هر کدامشان در این سخنرانی‌ها موضوع خاصی را تشریح می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی سخنرانان و موضوع بحث‌شان به این شرح است:

دکتر حسن جمشیدیان(جراح و اورولوژیست)؛ سیستم عصبی انسان، آناتومی و فیزیولوژی مغز در هنگام شنیدن موسیقی

مریم امیری جاه(روانشناس بالینی)؛ موسیقی چیست و چگونه بر روح و روان انسان تاثیر می گذارد؟

بهرام شجاعی (روانشناس) تاثیرات موسیقی برروان انسان و نقش موسیقی در زندگی روزمره

دکتر محمد علی مرآتی (اتنوموزیکولوگ از دانشگاه نانتر فرانسه)؛ عناصر سایکولوژی در هنر و موسیقی از منظر زیبایی شناسی

مزدا انصاری (نوازنده پیانو و آهنگساز) سطح دانش ما از موسیقی چه تأثیری بر لذت بردن از آن خواهد داشت؟ و چگونه از موسیقی ایرانی لذت ببریم

آقای سلمان سالک (نوازنده و آهنگساز) شناخت موسیقی از منظر علمی و نحوه صحیح شنیدن و تأثیر پذیری از آن

برنامه ویدیوییِ کسب آرامش از موسیقی در روزگار کرونایی، جمعه 31 مرداد 1399 از ساعت 17 تا 19 برگزار می‌شود.این برنامه

همچنین بخشی از این مراسم به اجرای موسیقی اختصاص دارد. در این بخش مزدا انصاری پیانو و سلمان سالک تار می‌نوازند و وحید تاج آواز می‌خواند. مجید علیزاده هم با نواختن تنبک این گروه را همراهی می‌کند.

انتهای پیام/

R33357/P/S4,40/CT1 واژه های کاربردی مرتبط موسیقی بیشتر بخوانید... فیه ما فیه در نخستین کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فیه ما فیه در نخستین کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی واژه های کاربردی مرتبط موسیقی پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ فضیلت و اعمال روز مباهله ۲ "مباهله" عیدی مهجور در میان مسلمانان ۳ پرچم جدید گنبد حرم امام حسین(ع) در آستانۀ محرم آماده شد +عکس ۴ اخبار تلویزیون| "دورهمی" امشب با یادی از بهنام صفوی و ماه‌چهره خلیلی/ "سرچشمه" عملکرد "انجمن حجتیه" را واکاوی می‌کند ۵ آخرین خبرها از موزه دورهمی در ایستگاه پایانی "دورهمی۴"/ تکلیف ادامه برنامه مدیری چه می‌شود؟ + فیلم ۶ سه روایت خواندنی از «آن سوی مرگ» ۷ فعالیت‌های انسان‌دوستانه در مدار هیئت/ جهادگرانی که به‌دنبال گمنانی‌اند ۸ نخستین حضور رسانه‌ای "حسن مغنیه" در همایش بین‌المللی فاطمیون مهمترین اخبار فرهنگی گزارش تسنیم از حاشیه و متن برگزاری اولین نمایشگاه مجازی کتاب در ایران آخر هفته تلویزیون همراه با بازگشت اسرا/ "بوی پیراهن یوسف" حاتمی‌کیا به شبکه یک رسید فضیلت و اعمال روز مباهله سهراب محمدی تاریخ دوتار منطقه بجنورد بود مهمترین اخبار تسنیم ایران: اقدام رژیم صهیونیستی و امارات حماقت راهبردی است ظریف چهاردمین سالروز پیروزی در جنگ ۳۳ روزه را به دولت و ملت لبنان تبریک گفت جزییات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار/الزام دولت به خرید باقیمانده سهمیه سوخت مردم فروش اوراق سلف نفتی از یکشنبه آینده/ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان قیمت خورد + سند گفتگوی تلفنی هنیه و دبیرکل جهاد اسلامی / تاکید برای مقابله با توافق عادی سازی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موسیقی موسیقی برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

فرشاد کشاورزیان گفت: این جشنواره برای نخستین بار به مدت یک هفته از ششم تا دوازدهم اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد این شهر برگزار خواهد شد.

او با قدردانی از حمایت‌های فرماندار ویژه ملایر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و پیگیری سایر مسوولان برای اجرای این جشنواره گفت: این جشنواره موجب شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در راستای سیاست‌های دولت خدمتگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر برگزاری جشنواره موسیقی «شب‌های تاک» را در راستای شعار دولت سیزدهم مبنی بر عدالت‌محوری دانست و گفت: تمرکززدایی یکی از شاخصه‌های عدالت‌محوری است که بر این اساس برنامه‌ها و رویداد‌های ملی و استانی در شهرستان‌ها نیز برگزار شود.

کشاورزیان گفت: این جشنواره شامل پنج بخش اجرا‌های صحنه‌ای موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و متنوع با موضوعات مختلف شعر، موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گشت شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر در راستای استفاده از ظرفیت بزرگ گردشگری و هنری ملایر و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ملایر است.

او با بیان اینکه دومین دوره نمایشگاه ساز با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان برپا خواهد شد، گفت: در حال حاضر ۲۵۰ گارگاه سازگری در این شهرستان فعال است که برای بیمه تعداد زیادی از این هنرمندان اقدام کردیم و افرادی که مجوز کارگاه، نمونه آثار و مهر داشته باشند، می‌توانند با عضویت در صندوق اعتباری هنر، از خدمات و حمایت‌های آن برخوردار شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: جشنواره موسیقی «شب‌های تاک» با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار می‌شود که یک جشنواره در سطح منطقه‌ای است و اساتید مطرح کشوری و هنرمندانی از تهران در این جشنواره حضور دارند.

کشاورزیان همچنین به جدول زمان‌بندی جشنوراه اشاره و گفت: ۶ اردیبهشت آئین افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی کودک برگزار و در روز‌های بعد از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ و ۱۱ تا ۱۲:۳۰ کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود که در مجموع ۱۲ کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

او گفت: این کارگاه‌ها با موضوعات پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و وگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه نوازی، ریتم شناسی و وزن خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب خوانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: اجرا‌های صحنه‌ای نیز هر شب در دو سانس از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ شب اجرا و به مدت هفت شب ۱۴ اجرای صحنه‌ای خواهیم داشت.

کشاورزیان با بیان اینکه در ایام برگزاری جشنواره از ساعت ۱۴ تا ۱۶ عصر هر روز تور گشت شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر برگزار می‌شود، افزود: برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره با کیفیت و نظم و انضباط خوب، کمیته پنجگانه تشکیل دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» فردا رونمایی می‌شود
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد