Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر محمدرضا عدالتخواه با اعلام اینکه به دنبال راه‌اندازی ستاد تالیف قلوب در استان همدان، از سال گذشته تاکنون ۱۰ قتل عمد به سازش و گذشت تبدیل شده است، افزود: به دنبال دستور رییس قوه قضاییه در زمینه تعیین تکلیف پرونده های معوق، شمار این قبیل پرونده‌ها از ۲۲ هزار ۴۴۱ فقره به ۹ هزار و ۸۸۵ فقره رسیده یعنی ۵۶ درصد آنها مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان که در حضور رئیس دیوان عالی کشور و در آیین رونمایی سامانه ارزشیابی آرای بدوی "ساآب" در استان همدان سخن می گفت، خاطرنشان کرد: ستاد تالیف قلوب متشکل از افراد خیر، با نفوذ و متدین است و در ذیل آن کمیته معتذرین و کمیته مصلحین در مساجد، دانشگاه ها، کارخانه ها، هیات های مذهبی و ورزشگاه ها راه اندازی شده است.

وی در گزارشی مبسوط از وضعیت دستگاه قضایی استان، گفت: استان همدان دارای ۱۸ حوزه قضایی با ۲۳۰ قاضی است که ۷۳ درصد آنها بومی هستند و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۲.۷ قاضی داریم و در مجموع ۹۹۲ کارمند در دادگستری استان همدان فعالیت دارند.

رئیس کل دادگستری استان همدان اضافه کرد: همسو با نگاه تحولی رییس قوه قضاییه مبتنی بر بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، در انتخاب روسای دادگستری شهرستان ها و دادستان‌های عمومی و انقلاب استان اقدام شد.

عدالتخواه با بیان اینکه جوانگرایی، کارایی و روحیه انقلابی در انتصاب ها مورد توجه است، افزود: علاوه بر این مولفه ها، سکونت مسوولان قضایی در شهرستان محل خدمت به منظور پیشگیری از تردد آنها و اشراف کامل آنها به حوزه محل خدمت لحاظ شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: از تیرماه ۹۸ تا تیرماه امسال، دادگاه تجدید نظر از ۱۱ به ۱۷ شعبه ارتقا یافت و پیشتر این شعب ماهانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ پرونده را بررسی و مختومه میکردند که با راه اندازی شعب جدید، تعداد پرونده های موجود در دادگاه‌های تجدید نظر از ۲ هزار و ۲۷۵ نفر در تیر سال گذشته به یک هزار و ۳۲۸ فقره کاهش یافته است.

عدالتخواه ادامه داد: دادگاه کیفری یک نیز از یک به ۲ شعبه اختصاصی افزایش یافت و از موجودی ۱۵۷ پرونده به ۱۶۹ فقره رسیده است همچنین میزان پرونده های موجودی در دادگاه کیفری ۲ نیز از ۶ هزار و ۸۳۵ فقره در تیر سال گذشته به پنج هزار و ۳۷۰ فقره رسیده است.

وی یادآور شد: تعداد پرونده‌های موجود در دادگاه‌های حقوقی نیز از ۱۰ هزار و ۲ فقره هم اینک به ۹ هزار و ۷۳۶ فقره تقلیل یافته است و دادگاه‌های مرکز استان از ۱۰ شعبه با وارده ۱۸۰ پرونده به ۱۴ شعبه افزایش و شمار پرونده های وارده نیز کاهش یافت.

رییس کل دادگستری همدان ادامه داد: تعداد پرونده‌های موجود در اجرای احکام مدنی ۱۶ هزار و ۹۰ فقره بود و هم اینک به ۱۴ هزار و ۵۳۶ فقره رسیده است.

عدالتخواه با بیان اینکه برنامه محوری در دستور کار دستگاه قضایی استان است اظهار داشت: در راستای برنامه کمی شعبه محور با همفکری و برنامه ریزی های صورت گرفته برای هر یک از قضات برنامه تدوین شده و آنها مشخص است که انتهای سال باید چه عملکردی داشته باشند.

رییس کل دادگستری همدان ادامه داد: همچنین در راستای برنامه کیفی قاضی محور نیز برای قاضی برنامه مشخص وجود دارد و عملکرد قاضی بر اساس کیفیت کار بررسی می شود و در این مرحله کاری به سمت فرد نداریم بلکه کارنامه قضایی فرد مورد توجه است.

عدالتخواه گفت: ۲۵ هزار و ۵۳۲ پرونده قضایی سال گذشته در این استان مختومه شده که شامل نقض ۱۴ درصد پرونده‌ها در دادگاه تجدید نظر، ۶۲ درصد اقدام شده و مابقی سایر کارها صورت گرفته است.

48

کد خبر 1421418

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان همدان دادگستری استان استان همدان کل دادگستری فقره رسیده سال گذشته پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام طهماسبی رییس کل دادگستری استان یزد شد

رییس کل دادگستری استان یزد با حکم رئیس قوه قضاییه منصوب شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام حسین طهماسبی را به سِمت ریاست کل دادگستری استان یزد و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد
  • حجت‌الاسلام طهماسبی رییس کل دادگستری استان یزد شد
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • ملاقات مردمی رییس کل دادگستری مازندران
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها