Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، دفتر تحقیقات فدرال این کشور(اف.بی.آی) به تحقیقات درباره انفجار بزرگ اخیر در شهر بیروت که بیش از 200 کشته داشت می پیوندد. وی همچنین خواستار "تغییر در لبنان با هدف اطمینان پیدا کردن درباره اینکه اتفاقی مثل این هرگز دوباره رخ ندهد" شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی.سی نیوز، دیوید هیل، معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا در جریان بازدید از مناطق تخریب شده شهر بیروت در اثر انفجار چند روز پیش اظهار کرد، لبنان نیاز به "اصلاحات مالی و اقتصادی و پایان دادن به مدیریت ناکارآمد و وعده های پوچ" دارد.

هیل خاطر نشان کرد: اف.بی.آی به زودی به دعوت لبنانی ها به جمع بازرسان لبنانی و بین المللی می پیوندد به یافتن پاسخ برای پرسشها درباره شرایطی که منجر به این انفجار شد کمک کند.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان اعلام کرده در تحقیقات بررسی خواهد شد که آیا علت این حادثه غفلت، یک تصادف و یا احتمالا "مداخله خارجی" بوده است.

عون از فرانسه خواست برای کمک به تحقیقات تصاویر ماهواره ای ارائه کند. یک کشتی نیروی دریایی انگلیس نیز برای تحقیق کردن از سایت انفجار در بیروت استقرار یافته است.

هیل که مقام شماره سه وزارت خارجه آمریکا است عنوان کرد، واشنگتن از هر دولت جدیدی در لبنان "که بازتاب دهنده اراده مردم باشد" و اصلاحات را تصویب کند حمایت می کند.

تبعات حادثه انفجار در شهر بیروت کابینه لبنان را به استعفا کشاند اما توافق کردن بر سر تشکیل دولت جدید چالش برانگیز است. خشم عمومی از نخبگان سیاسی لبنان برای چندین دهه فزونی یافته و بسیاری این نخبگان را مقصر مشکلات این کشور می دانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان وزارت امور خارجه آمریکا انفجار بیروت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم

رژیم صهیونیستی که از زمان تاسیس خود یک رژیم اشغالگر بود، از سال ۱۹۶۷ عملا به یک رژیم اشغالگر آپارتایدی تبدیل شد که اقدام به دسته بندی فلسطینیان در رده‌ای پایین‌تر از یهودیان کرده و از انجام هیچ گونه بدرفتاری نسبت به آنها فروگذار نکرده است. نسل کشی فعلی فلسطینیان در غزه تنها گوشه‌ای از عقاید صهیونیست‌ها است.

به گزارش الجزیره، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که واشنگتن، اسرائیل را برای انجام تحقیقات پیرامون بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار خواهد داد.  

این سخنان پاتل پس از آن مطرح می‌شود که آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین موسوم به آنروا گزارشی را منتشر ساخته است که براساس آن جزئیات جدیدی از بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی در بند اسرائیل افشا شده است.  

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش‌ها پیرامون این موضوع را به شدت ناراحت کننده خواند و اعلام کرد: واشنگتن در این زمینه اسرائیل، متحد نزدیک خود را برای انجام تحقیقات جامع تحت فشار قرار خواهد داد.  

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند درخواست‌های پیشین آمریکا برای انجام چنین تحقیقاتی ناکافی بوده است.  

گزارش سازمان آنروا شامل شهادت بیش از یکصد بازداشت شده فلسطینی می‌شود که از بند رژیم صهیونیستی آزاد شده‌اند. سوء رفتار‌های رژیم صهیونیستی شامل عدم ارائه غذا، آب و یا دسترسی به سرویس بهداشتی برای ساعت‌ها درحالی که دستان و پا‌های این افراد بسته بوده است.  

برخی دیگر از فلسطینیان در معرض بازرسی بدنی نامناسب، دست زدن و نیز کتک خوردن قرار گرفته‌اند. این اقدامات در دسته تجاوزات جنسی و تعرض دسته بندی می‌شود.  

مقامات آمریکایی در حالی مدعی تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای روشن شدن ابعاد این ماجرا هستند که تاکنون چشمان خود را به روی کشتار ۳۴ هزار غیرنظامی فلسطینی و ویران شدن بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی در غزه بسته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • شنیده‌ شدن صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است