Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:05:14 GMT

«جهان، خیال خدا»؛ روایتی زنانه از زندگی در «سلخ»

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۰۳۸۹

«جهان، خیال خدا»؛ روایتی زنانه از زندگی در «سلخ»

فیلم مستند «جهان، خیال خدا» به کارگردانی آیدا انصاری روی میز تدوین رفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم، تولید فیلم مستند «جهان، خیال خدا» به کارگردانی آیدا انصاری و تهیه‌کنندگی بهروز نشان از خردادماه امسال آغاز شد و پس از پایان فیلمبرداری در جزیره قشم، برای تدوین به محمودرضا ثانی سپرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم با نگاه به این مهم که انسان از آغاز خلقت همواره به دنبال راهی برای فرار از جدایی و رسیدن به وصل بوده است، روایت زنانه‌ای از زندگی خانواده‌ای در روستای سلخ جزیره قشم را به تصویر کشیده که زندگی عاشقانه‌ای دارند و با مسائل گوناگونی روبه‌رو می‌شوند.

آیدا انصاری که دانش‌آموخته آکادمی هنرهای زیبای رم است، در این فیلم به زندگی و فرهنگ مردمان جنوب ایران و تجربه‌شان در خلسه، خیال و وصل پرداخته است.

فیلم مستند «جهان، خیال خدا» که محصول تازه مدرسه فیلم‌سازی ایموفیس است، پس از طی مراحل فنی پخش بین‌الملل خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خیال خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر

دمی همدم و همراه شدن با حضرت حافظ پیشینه‌ای چند قرنی در میان ایرانیان و فرهنگ ایرانی دارد. بدون شک همه ایرانیان از خردسالی با حافظ و فال این شاعر و عارف نامی آشنایی دارند. 

به گزارش «زی‌سان»، حافظ‌خوانی در مراسم‌های مختلف همانند لحظه سال تحویل و شب یلدا، بخشی از فرهنگ و سنت دیرینه جامعه ایرانی است. در کنار خواندن غزلیات، گرفتن فال حافظ نیز یک رسم همیشگی برای ایرانیان است. 

این باور قدیمی در میان ایرانیان وجود دارد که حضرت حافظ داننده عالم نهان و غیب است و در لحظات مختلف با رجوع فال حافظ می‌توان تصمیم درست را گرفت. فال پنج‌شنبه ۳۰ فروردین به تفال حافظ بدین گونه است:‌

دوستان وقت گل آن به که به عشرت کوشیم

سخن اهل دل است این و به جان بنیوشیم

نیست در کس کرم و وقت طرب می‌گذرد

چاره آن است که سجاده به می‌بفروشیم

خوش هواییست فرح بخش خدایا بفرست

نازنینی که به رویش می‌گلگون نوشیم

ارغنون ساز فلک رهزن اهل هنر است.

چون از این غصه ننالیم و چرا نخروشیم؟

گل به جوش آمد و از می‌نزدیمش آبی

لاجرم ز آتش حرمان و هوس می‌جوشیم

می‌کشیم از قدح لاله شرابی موهوم

چشم بد دور که بی مطرب و می‌مدهوشیم

حافظ این حال عجب با که توان گفت که ما

بلبلانیم که در موسم گل خاموشیم

تعبیر و تفسیر غزل

این روز‌ها همچون بهار زندگی توست که همه شرایط برای شادمانی فراهم است، اکنون تا جایی که در توان داری بایستی اتفاقات پیش آمده را سخت مگیری و همراه دوستانت خوش باشی. غم‌ها و ناراحتی‌ها را از دل بیرون کن و به فکر شادی و شادمانی زندگی باش. اگر عاقل باشی می‌توانی غم‌ها را به شادی تبدیل کنی. حتی اگر در اطرافت هیچ حمایت‌کننده‌ای نداشته باشی و بقیه جلوی پایت سنگ بیندازند، تو دست از تلاش برای رسیدن به مقصود برندار. اگر به نتیجه مطلوب نرسیدی ناامید مباش، زندگی فراز و نشیب بسیار دارد. از چشم زخم افراد حسود به خدا پناه ببر. بهتر است این روز‌ها حال دل خود را با صدای بلند جار نزنی.

 

tags # فال حافظ ، فال سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ریشه های عشق در زندگی گرایی ایرانیان / بدیو: عشق در آثار کگور در زندگی رخ می دهد
  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • تاب‌‌آوری زنانه، قدرت مادرانه
  • منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟
  • فال حافظ امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • ماجرای ساخت یک مستند/ دیدگاه غلطی که درباره لالایی‌ها وجود دارد
  • ایران امروز قوی و مقتدر شده است
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما