Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور صنایع وزارت صمت از استقبال از محصولات و کالا‌های داخلی در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر اکثر بنگاه‌های کوچک و متوسط مشکل تقاضا ندارند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی صادقی نیارکی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر بنگاه‌های کوچک و متوسط مشکل تقاضا ندارند گفت: در سال‌های گذشته قبل از اینکه بحث خوشه‌ها برای کاهش قیمت تمام شده و نیز تامین مواد اولیه به صورت یکپارچه اتفاق بیفتد تقاضا برای کالا‌های ساخت داخل مهمترین دغدغه تولید کنندگان بود، اما از سال گذشته تاکنون این مشکل حل شده و کالا‌های ساخت داخل به خوبی تولید و به بازار عرضه می‌شود و تقاضا نیز برای آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص سهمیه مواد اولیه ورق، بیان کرد: ظرفیت تولید ورق حدود 8.5 میلیون تن است، اما پروانه‌های صادره در سال‌های گذشته بیش از این عدد است و اگر می‌خواستیم بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده سهمیه مواد اولیه اختصاص دهیم اینقدر موجودی مواد اولیه نداشتیم ضمن اینکه مدلی که معاونت معدنی وزارتخانه سال‌ها قبل ارائه کرده بود بر اساس خرید و تولید این بنگاه‌ها تامین می‌شود تا عدالت در توزیع مواد اولیه اتفاق بیفتد.

وی افزود: از حدود یک ماه و نیم قبل و با دستورالعملی روند تامین مواد اولیه به معاونت صنایع وزارت صمت واگذار شد و ما با دستورالعملی که به استان‌ها ابلاغ کردیم مقرر شد میانگین آمار تولید و خرید بنگاه‌ها در سال‌های 97 و 98 مبنای اختصاص سهمیه مواد اولیه قرار گیرد یعنی هر کدام از این آمار کمتر بود به عنوان سهمیه سال جاری در نظر گرفته می‌شود و برای واحد‌هایی که راکد و غیر فعال بودند نیز با تایید کارگروه استانی تا 30 درصد ظرفیت اسمی برای آن‌ها سهمیه تخصیص می‌یابد.

وی با اعلام اینکه حدود 95 درصد از بنگاه‌های ما صنایع کوچک و متوسط هستند، افزود: 27 درصد از ازش افزوده بخش صنعت به صورت مستقیم و حدود 40 درصد از این ارزش افزوده به صورت غیرمستقیم مربوط به صنایع کوچک است.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه این وزارتخانه در حوزه صنایع کوچک و متوسط (SME) چندین پروژه تعریف کرده است، گفت: احیای واحد‌های راکد مهمترین موضوع در این خصوص است که از حدود 9 هزار بنگاه راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی برای فعالسازی 1500 واحد در سال 1399 هدفگذاری شده است و طبق آخرین آمار 468 واحد از این واحد‌ها به مدار تولید بوده است.

صادقی نیارکی موضوع تامین مواد اولیه (داخلی و وارداتی) به عنوان رکن اصلی فعالیت SME را دومین هدف وزارت صمت دانست و اضافه کرد: ساماندهی زنجیره فولاد و پتروشیمی توسط این وزارتخانه دنبال می‌شود.

صادقی نیارکی گفت: در چهار ماهه نخست امسال در سه قلم اصلی لوازم خانگی مانند یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی با افزایش تولید مواجه بودیم.

وی افزود: کف ساخت داخل در لوازم خانگی بزرگ بیش از 65 درصد و در برخی لوازم خانگی مانند کولر آبی تا 100 درصد محقق شده است.

معاون صنایع وزارت صمت درباره قیمت لوازم خانگی نیز گفت: این قیمت‌ها تابع عوامل مختلف مانند نهاده‌های تولید است زمانی که نرخ ارز تغییر می‌یابد و یا قیمت ورق گالوانیزه و پلیمر بر مبنای قیمت گذاری در بورس بر اساس قیمت جهانی و رقابتی که در آن شکل می‌گیرد به صورت ضریبی از نرخ تسعیر ارز نیمایی تعیین می‌شود این خود به خود منجر به افزایش قیمت محصول می‌شود، اما امسال سازمان حمایت 25 درصد در مقایسه با سال 98 اجازه افزایش قیمت محصولات لوازم خانگی را داده و بنگاه‌ها باید این قیمت‌ها را در سامانه 124 ثبت کنند که قطعاً بالاتر از این قیمت اعلامی اگر افزایش قیمتی در حوزه کف عرضه و توزیع وجود داشته باشد با آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,78/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ فروش اوراق سلف نفتی از یکشنبه آینده/ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان قیمت خورد + سند ۲ جزییات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار/الزام دولت به خرید باقیمانده سهمیه سوخت مردم ۳ تصویب نصفه و نیمه حق مسکن کارگران؛ وزیر کار تذکر گرفت ۴ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۲|کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد ۵ توقیف نفتکش‌های ایران در ونزوئلا تکذیب شد ۶ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۳|آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۷۰۰هزار تومان شد ۷ افزایش نرخ سود سپرده‌‌های بانک‌ها توسط بانک مرکزی/ حداقل سود ۱۴ درصد شد ۸ رشد قیمت مسکن مهر شهرهای جدید/ مسکن مهر پردیس در مرز میلیاردی شدن مهمترین اخبار اقتصادی فروش اوراق سلف نفتی از یکشنبه آینده/ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان قیمت خورد + سند رونمایی از ۲ برنامه جدید بانک مسکن برای تولید مسکن ارزان قیمت/تورم مصالح ساختمانی برای سازندگان حذف می شود سرنوشت نامشخص پرونده قاچاق آرد/ بازرسی وزارت اقتصاد و گمرک ایران در برخورد با افراد متخلف چه کردند؟ جزئیات مالیات مقطوع خریداران سکه در سال ۹۸ مهمترین اخبار تسنیم ایران: اقدام رژیم صهیونیستی و امارات حماقت راهبردی است علاقه‌ حداقل ۲۰ کشور به واکسن روسی کرونا/علت انتقاد غرب از واکسن "اسپوتنیک-۵" ظریف چهاردهمین سالروز پیروزی در جنگ ۳۳ روزه را به دولت و ملت لبنان تبریک گفت جزییات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار/الزام دولت به خرید باقیمانده سهمیه سوخت مردم فروش اوراق سلف نفتی از یکشنبه آینده/ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان قیمت خورد + سند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع وزارت صمت کوچک و متوسط لوازم خانگی مواد اولیه ساخت داخل بنگاه ها قیمت ارز قیمت طلا سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین

مدیر اداره اعتبارات ‎بانک مرکزی گفت: بخشنامه قراردادهای «فکتورینگ» به منظور تامین مالی مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی با ۵۰ همت اعتبار به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، مهدی صحابی اظهار کرد: استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در قالب تامین مالی زنجیره ای همچون اوراق گام،کارت اعتباری متصل به اوارق گام، گواهی‌های سپرده عام و خاص و انتشار انواع صکوک از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی برای تامین مالی بخش تولید در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بانک مرکزی با وجود اینکه موضوع قراردادهای فکتورینگ در قانون بودجه سال جاری درج نشده است اما به منظور حمایت از تولید سهمیه ای ۵۰ همتی به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. در این ابلاغیه سهمیه هر بانک از قراردادهای فکتورینگ مشخص شده است. همچنین سهم شرکت‌های دولتی از طریق سامانه «سازمان برنامه و بودجه» و سهم شرکت‌های خصوصی از طریق «وزارت امور اقتصادی و دارایی» تعیین شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد