Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@13:27:08 GMT

میانگین جمعیت باسوادی گیلان ۹۸ درصد است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۰۴۰۶

میانگین جمعیت باسوادی گیلان ۹۸ درصد است

ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: شهرستان‌های بندرانزلی، رشت و لاهیجان دارای بیشترین جمعیت باسوادی در رده سنی ۴۹-۱۰ سال هستند.

محمد رحمتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاسیس نهضت سوادآموزی از فرمان‌های تاریخی حضرت امام راحل در سال ۵۸ بوده است و امروزه همگان شاهد تجلی برکات آن در جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حوزه سوادآموزی از ارکان اصلی آموزش و پرورش است و همه بخش‌ها باید در کنار معاونت سوادآموزی به ریشه کنی معظل بی سوادی بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه میانگین جمعیت باسوادی استان در گروه سنی هدف (۴۹-۱۰ سال)۹۸ درصد است درباره وضعیت باسوادی شهرستان‌ها در سال گذشته گفت: بر اساس داده‌های سازمان نهضت سوادآموزی، شهرستان‌های بندرانزلی با ۹۹ درصد، رشت با ۹۸.۵ درصد و لاهیجان با ۹۸.۳ درصد بیشترین جمعیت با سوادی در گروه سنی هدف (۴۹-۱۰ سال) را دارا هستند.

رحمتی درباره جذب اولیای بی سواد بیان کرد: از مدارک اصلی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان، اخذ مدرک تحصیلی اولیا است و مدیران موظف به دریافت آن هستند.

وی درمورد استفاده از برنامه شاد در حوزه سوادآموزی گفت: با توجه به سهولت استفاده از برنامه شاد و ظرفیت بالای این نرم افزار، امیدواریم سازمان نهضت سوادآموزی بسترهای لازم را برای استفاده آموزش دهندگان و سوادآموزان از این برنامه مهیا نمایند.

سیروس محمدی، معاون سوادآموزی استان نیز در این جلسه گفت: حجم ابلاغی استان در سال گذشته ۸۲۴۳ نفر در مجموع دوره‌های سوادآموزی بود که ۹۴ درصد تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: برای سال‌جاری حجم ابلاغی ۷۲۰۰ نفر در مجموع دوره‌ها اعلام کرده‌اند که در دوره‌های سوادآموزی ۲۲۰۰ نفر، انتقال ۲۵۰۰ و تحکیم ۲۲۰۰ نفر تعیین شده است.

محمدی درباره برنامه‌های آموزشی حوزه سوادآموزی در شرایط موجود گفت: خوشبختانه حدنصاب ثبت‌نام برای هر کلاس در دوره‌های سوادآموزی بیشتر از ۱۰ نفر نبوده و سوادآموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در کلاس‌ها حضور یابند؛ با این حال در صورت نیاز از روش‌های مجازی و تلفیقی نیز در این حوزه استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان نهضت سوادآموزی دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام بیش از ۲ هزار خانوار گیلانی در طرح جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا فلاحتگر افزود: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار گیلانی برای دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ثبت نام کرده اند که هزار و ۹۷ خانواده تایید نهایی شده اند.

وی از تخصیص زمین به ۶۱۴ خانوار به ارزش ۵۷ میلیارد تومان خبر داد و گفت: تا پایان اردیبهشت امسال به ۱۵۰ خانوار دیگر در شهر لنگرود زمین واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ۳۳ هزار و ۶۵۲ واحد در دست ساخت نهضت ملی مسکن در استان، گفت: از این واحد‌های دردست ساخت، ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش روستایی، ۳ هزار و ۶۰۲ واحد در بخش مسکن خود مالک، ۱۱ هزار و ۲۱۵ واحد در بخش حمایتی و ۵ هزار و ۱۴۶ واحد هم در بخش بازآفرینی شهری واقع شده اند.

محمدرضا فلاحتگر همچنین به تعهد گیلان برای ساخت هزار و ۴۵۰ واحد مسکن محرومان اشاره و تصریح کرد: ۱۸۱ واحد مسکن ملی به مساحت ۴ هزار و ۳۱۱ مترمربع در شهر‌های شفت، فومن، بندر انزلی، آستارا و تولم شهر در دست ساخت است.

وی از صدور هزار و ۴۹۴ پروانه بازآفرینی شهری و ساخت ۵ هزار و ۱۴۶ واحد از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد و گفت: ۸۹۶ واحد فرسوده در گیلان هم برای دریافت تسهیلات بازآفرینی و نوسازی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • میانگین سن فوت‌شدگان در سال ۱۴۰۲
  • تخت های بیمارستانی گیلان باید بیشتر از میانگین کشور باشد
  • مقاوم سازی مسکن روستایی در گیلان به ۵۹ درصد رسید
  • میانگین سن فوتی‌های کشور ۶۶.۲ سال است؛ گیلان با ۷۱.۳ بیشترین و سیستان با ۵۰.۷ کمترین
  • بالاترین میانگین سن فوت شدگان برای کدام استان است؟
  • ۶۶.۲ سال میانگین سن فوت‌شدگان در سال ۱۴۰۲
  • میانگین سن فوتی‌های کشور چند سال است؟
  • میانگین سن فوتی‌های کشور ۶۶.۲ سال است
  • کشف جرائم حوزه سرقت، با همکاری مردم با پلیس
  • ثبت نام بیش از ۲ هزار خانوار گیلانی در طرح جوانی جمعیت