Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نایب رئیس دوم مجلس با اشاره به تصویب قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی، از سه قانون مکمل دیگر به عنوان مالیات بر معاملات مکرر به منظور جلوگیری از فرار‌های مالیاتی خبرداد.
به گزارش خبرگزاری آریا، اقای علی نیکزاد درباره اینکه گفته می‌شود برخی از مالکان و بنگاه‌های املاک در ازای مبالغی اقدام به قرارداد‌های صوری ودریافت کد رهگیری مبنی بر اجاره خانه‌های خالی می‌کنند تا از پرداخت مالیات معاف شوند گفت: مجلس شورای اسلامی دو موضوع را درباره مسکن همزمان پیش می‌برد تا تولید انبوه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 165 میلیون هکتار وسعت کشور ماست، اما متاسفانه جوانان ما آرزوی داشتن یک منزل 75 متری را دارند افزود: در شرایط فعلی دولت تنها طرح اقدام ملی را در دستور کار دارد و امیدواریم کار را تسریع و در این زمینه سیستم بانکی به وظایف خودش عمل کند.
اقای نیکزاد ادامه داد: باید هماهنگی بین دولت بیش از گذشته باشد در غیر این صورت این کار ابتر می‌ماند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: هر چه میزان تولید را بالا ببریم به قوانین بازدارنده نیز نیاز داریم ما توانستیم قانون مالیات و قوانین بازدارنده را اخیرا به تصویب برسانیم.
وی اضافه کرد: همانگونه که در حال حاضر در مناطق 1، 2 و 3 در شهر تهران عمده ساختمان‌ها را محتکران و بانک‌ها ساختند، اما مردم قدرت خرید ندارند چرا که هر متر بین 50 تا 70 میلیون تومان است و ما قانونی را در مجلس تحت عنوان مالیات بر خانه‌های خالی که راه فرار مالیاتی را خواهد بست تصویب کردیم که مردم نگران نباشند.
نایب دوم مجلس از ارائه سه طرح دیگر در کنار مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد و گفت: ما سه طرح دیگر از طریق کمیسیون عمران به صحن مجلس خواهیم آورد که یکی از آن‌ها قانون مالیات بر معاملات مکرر است و کاملاً امنیت اقتصادی به مردم می‌دهد یعنی مردم می‌توانند یک بار بخرند و بفروشند یا یک تا سه بار می‌توانند منازل خود را خرید و فروش کنند.
اقای نیکزاد افزود: همچنین افرادی که معاملات مکرر دارند و بعبارتی منازل را خرید وفروش و یا زمین‌های بایر را فقط خریداری و از ان استفاده نمی‌کنند با طرح پیشنهادی بر آن‌ها مالیات خواهیم بست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی گفت: کسانی که از قِبَلِ زمین و مسکن، ثروت‌های آنچنانی در کشور به دست می‌آورند و نمی‌خواهند مالیات آن را پرداخت کنند با طرح پیشنهادی مالیات بر معاملات مکرر که تکمیل کننده قانون مالیات بر خانه‌های خالی است و در آینده‌ای نه چندان دور از طریق کمیسیون عمران به صحن خواهد آمد از فرار مالیاتی آنان جلوگیری خواهیم کرد.
نایب رئیس دوم مجلس در پایان یاداور شد: برای تولید انبوه مسکن در سال جهش تولید مشوق‌های خوبی دیده شده است می‌توانیم هم نظارت جدی و هم تولید انبوه مسکن داشته باشیم و نگذاریم مسکن به کالای سرمایه‌ای تبدیل شود بلکه کالای مصرفی باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قوانین مکمل خانه های خالی معاملات مکرر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از وصول بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران ناشی از پیگیری پرونده‌های فرار مالیاتی و بازپس گیری مالیات از ذی نفعان واقعی و مطالبات دولتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

سید محمد هادی سبحانیان درباره وضعیت وصول معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲ گفت: با اتخاذ راهبرد مبارزه با فرار مالیاتی و ارتقای عدالت مالیاتی در دوره تحولی نظام مالیاتی، اقدامات و تمهیدات گسترده‌ای از سوی اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه این سازمان در طی سال گذشته انجام شد، بیش از ۱۱۰ همت از پیگیری پرونده‌های فرار مالیاتی و بازپس گیری مالیات از ذی نفعان واقعی و مطالبات دولتی انجام شد.

سبحانیان با بیان اینکه وصول مالیات پرونده‌های موسوم به شرکت‌های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی از ابر بدهکاران کلان، نقش مؤثری در تحقق عدالت اجتماعی دارد، افزود: در همین راستا، حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان از وصولی یادشده به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها جهت پرداخت مستمری کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کالابرگ الکترونیکی، مطالبات گندمکاران و کلزاکاران، مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تأمین اجتماعی و نیز یارانه‌های نقدی دهک‌های مشمول از شرکت‏های پتروشیمی، فولادی و سیمانی بدهکار به وزارت نفت صورت گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد مالیات معوق از بدهکاران مالیاتی
  • ضرورت تحول در رویکرد مدیران دولتی
  • مجازات فرار مالیاتی چیست؟
  • مالیات دهندگان بخوانند! / مجازات فرار مالیاتی چیست؟
  • نماینده مجلس: کلید جهش تولید عمل به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است
  • توصیه وزیر دولت احمدی‌نژاد به نمایندگان مجلس دوازدهم / دنبال تصویب قوانین جدید نباشد
  • فرار مالیاتی چه مجازاتی دارد؟