Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، برخی از فعالان سیاسی در جناح اصلاحات معتقدند «شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان» کارکرد خود را از دست داده و پس از استعفای آقایان «عارف» و «موسوی لاری» از این شورا، امید چندانی به فعال شدن مجدد این نهاد سیاسی وجود ندارد و باید به دنبال راهکارهای جایگزین بود، مانند آنچه منتجب نیا درباره تشکیل شورای مشورتی ریش سفیدان اصلاح طلب مطرح می کند یا دیگرانی که ایده پارلمان اصلاحات را دنبال می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 البته هستند سیاسیونی که همچنان امید به این شورا داشته و حتی گزینه‌هایی را نیز برای تصدی ریاست این شورا در ذهن بپرورانند.

>>>>در همین رابطه بخوانید؛

اصلاح‌طلبان تماشاچی انتخابات ۱۴۰۰؟ /خباز: سکوت بزرگان شایسته نیست

انتقادات تند منتجب نیا از شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان: یک فاجعه و تجربه تلخ بود

محمد سلامتی دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در خصوص امکان ایجاد یک بازوی مشورتی از سوی برخی از ریش سفیدان جناح اصلاحات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و همچنین برنامه‌های پیش روی این جریان سیاسی در دورانی که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان دچار انفعال شده، اظهار داشت: بنده معتقدم هنوز زمان کافی برای ورود به عرصه انتخابات سال ۱۴۰۰ وجود دارد و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات می‌تواند با دعوت از تمامی احزاب و شخصیت‌های این جریان، سازوکار انتخاباتی مشخصی را برای فعالیت‌های پیش رو تعیین کند.

جلسات مجازی اصلاح طلبان با محور انتخابات ریاست جمهوری

وی افزود: خبرهای رسیده از جلسات مجازی «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» حاکی از آن است که اعضای حاضر در این شورا تحرک خوبی پیدا کرده‌ و در مسیر ایجاد تعامل با احزاب مختلف جریان اصلاحات، گام‌های موثری را نیز برداشته‌اند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نقش تعیین کننده دارد

دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با مهم خواندن جایگاه « شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» تأکید کرد: این نهاد سیاسی با احزاب متعددی که در ساختار خود دارد، از صلاحیت کافی برای ایجاد هماهنگی در جریان اصلاحات برای انتخابات پیش رو برخوردار است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این پرسش که نقش «مجمع روحانیون مبارز» در ایجاد همگرایی بین نیروهای جبهه اصلاحات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟، ابراز داشت: گروه‌های مختلف جبهه اصلاحات احترام خاصی برای مجمع روحانیون مبارز قائل هستند، این مجمع نیز هر زمان که لازم باشد در جایگاه ریش سفیدی به صورت مستقیم و یا معرفی نماینده، حضور پیدا خواهد کرد.

مجمع روحانیون آماده کمک به شورای هماهنگی اصلاحات است

سلامتی تأکید کرد: نقش آقای خاتمی نیز در جایگاه ریاست این مجمع غیرقابل انکار است و آن را می‌توان یک حسن برای این مجمع مهم سیاسی دانست.

وی اظهار داشت: بنده اطمینان دارم هر زمان که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از مجمع درخواست کمک کند، روحانیون اصلاح طلب به سرعت در امر یاری رسانی به این شورا اعلام حضور خواهند کرد.

این چهره سیاسی اصلاح طلب، در مواجهه با این پرسش که نیاز امروز اصلاح طلبان یک لیدر توانمند است یا یک شورا برای هدایت این جریان سیاسی؟، گفت: زمانی از احزاب سخن می‌گوییم، به کارگیری یک لیدر خارج از حزب، بی معنی می‌شود. باید توجه  داشت یک حزب دارای ساختار مشخص و سازوکار مختص به خود است.

خاتمی، شخصیت محوری جریان اصلاحات است نه یک لیدر یا رهبر

سلامتی تأکید کرد: در جبهه اصلاحات بسیاری از احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی؛ آقای خاتمی را به عنوان یک شخصیت محوری قبول دارند. البته آقای خاتمی هیچ گاه نظرات خود را تحمیل نمی‌کند و بیشتر در مسیر تکامل نظرات مطرح شده، گام بر می‌دارد.

وی گفت: اصلاح طلبان به آقای خاتمی به عنوان یک عنصر محوری در بین خود نگاه می‌کنند و ایشان را یک لیدر یا رهبر نمی‌دانند. بدون شک می‌توان از ظرفیت آقای خاتمی نیز در پیشبرد اهداف اصلاح طلبان در مسیر انتخابات ۱۴۰۰ بهره گرفت.

شورای عالی سیاست‌گذاری به پایان خط رسیده است

دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در مواجهه با این سوال که اگر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات وظیفه همگرایی نیروهای اصلاح طلب را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بر دوش بگیرد، چه سرنوشتی برای «شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان» رقم خواهد خورد؟، پاسخ داد: شورای عالی در عمر فعالیت خود به فعالیت‌های مقطعی انتخاباتی مبادرت ورزید و امروز این شورا دیگر در عمل وجود ندارد.

وی گفت: بنده پیشنهاد می‌کنم مسئولان این شورا با برگزاری یک جلسه و ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته شده، پایان کار خود را اعلام کنند.

سلامتی در پایان گفت: بعید نیست که در آینده نزدیک یک شورای دیگر همانند شورای عالی، آن هم به صورت موقتی تشکیل شده و کار انتخاباتی انجام دهد. اما آنچه مسلم است؛ تصمیمات اصلی و سازوکارهای احتمالی از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اتخاذ خواهد شد.

۲۷۲۱۹

کد خبر 1420670

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اصلاح طلبان دولت اصلاحات سید محمد خاتمی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان انتخابات ۱۴۰۰ مجمع روحانیون مبارز شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شورای عالی سیاست گذاری گذاری اصلاح طلبان آقای خاتمی یک لیدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل مدافعان شیطان در تهران!

برخی لایه‌های رادیکال اصلاحات نیز به عنوان وکیل مدافع این رژیم خواهان تغییر در سیاست های کلان منطقه ای ایران شده‌اند.

سرویس سیاست مشرق- بررسی برخی دیدگاه های اصلاح طلبان رادیکال بیانگر آن است که این گروه در مطالبی می کوشند با هجمه به سیاست خارجی جمهوری اسلامی اینگونه القاء کنند که شرایط تنش موجود با رژیم صهیونیستی حاصل همین سیاست‌ها می باشد.

حسین نورانی نژاد قائم مقام حزب اتحاد ملت در مطلبی بدون اشاره به برخی مطالب مطرح شده از سوی اصلاح طلبان رادیکال مبنی بر القای شرایط جنگی و متهم سازی ایران به تحریک رژیم صهیونیستی برای جنایت دمشق مدعی شد که نیروهایی از قبیل اصلاح‌طلبان با این که نسبت به رویکردهای کلان سیاست خارجی که در پیدایش بحران‌های فعلی سهم مهمی دارند، انتقاد داشته‌اند، اما در برهه افزایش تنش و درگیری منطقه‌ای آنها را مطرح نمی‌کنند و مسایل را ملی و معطوف به همین مقطع از زمان تحلیل کرده و متناسب با آن موضع گرفته‌اند.

وی اما در ادامه در تلاش برای برجسته سازی مساله طرح مقابله با بی حجابی مدعی شد، تشدید برخورد با مساله حجاب زنان همزمان با حمله موشکی و پهبادی ایران به مناطق اشغالی واقعا عجیب است! بنا بر تاکید این عضو حزب اتحاد ملت، شرایط تنش منطقه‌ای و مواجهه نظامی با دشمن بیرونی، اصول و آدابی دارد.

بررسی محتوایی اصلاح طلبان نشان می‌دهد که این جریان طی روزهای اخیر بارها مخالفت خود را با انتقام ایران مطرح کرده و طی یک بازنمایی و در جهت تولید هراس اجتماعی از خطر جنگ سخن به میان آورده و در حتی در این شرایط بر لزوم مذاکره مستقیم با آمریکا به عنوان پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی سخن به میان آورده است.

برخی لایه‌های رادیکال اصلاحات نیز به عنوان وکیل مدافع این رژیم خواهان تغییر در سیاست های کلان منطقه ای ایران شده‌اند.

اصلاح طلبان علاوه بر عدم رعایت منافع ملی از سوی دیگر کوشیدند تا از عدم سرمایه اجتماعی نظام در داخل سخن به میان آورده و توفیق آن در برابر تهاجم خارجی را دست کشیدن از مقابله با ناهنجاری های اجتماعی برآمده از فتنه بی‌حجابی طرح و بیان کنند!

دیگر خبرها

  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • چرا همه چیز از نظر رادیکال‌ها «سیاه» است؟
  • بالندگی حزب اصلاحات انگلیس خطر بزرگی برای محافظه کاران
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است
  • حجاریان به عنوان سرباز نتانیاهو در ایران اعلام موضع می‌کند / مواضع اخیر حجاریان ترجمه شعار «نه غزه، نه لبنان» است
  • زریبافان: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است /رئیسی نباید زیر بار فشار جریانات سیاسی و فامیلی برود
  • گروکشی ی اطلاعاتی سابق درباره حجاب و تنبیه صهیونیست‌ها/ اصلاح طلبان رادیکال: مقابله با بی‌حجابی را تعطیل کنید!