Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@16:54:09 GMT

ادعای رویترز درباره ۴ نفتکش ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۰۴۹۸

ادعای رویترز درباره ۴ نفتکش ایرانی

به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک مقام آگاه دولت آمریکا گفت محموله های سوخت ایران که توسط آمریکا توقیف شده است، برای انتقال به آب های آمریکا به کشتی های دیگر منتقل شده است و حکم توقیف تنها برای محموله هاست نه نفتکش ها.

به نقل از رویترز، یک مقام آگاه دولت آمریکا گفت محموله های سوخت ایران که توسط آمریکا توقیف شده است، برای انتقال به آب های آمریکا به کشتی های دیگر منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حکم توقیف که قاضی آمریکایی آن را در ماه جولای صادر کرده است تنها محموله های بنزین 4 نفتکش را شامل می شود و توقیف نفتکش ها را در بر نمی گیرد.

به گفته این منابع آگاه، مالکان این 4 کشتی که محموله ها را حمل می کردند با انتقال این محموله ها (به کشتی های دیگر) موافقت کرده اند.

به گزارش فارس، روزنامه وال استریت ژورنال بامداد امروز مدعی شد دولت آمریکا برای نخستین بار محموله کشتی‌هایی که با نقض قوانین تحریم‌های واشنگتن اقدام به حمل سوخت ایران می‌کردند را توقیف کرده است.

بر اساس این گزارش، چهار کشتی مذکور به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» طی روزهای اخیر در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند و در حال انتقال به سمت شهر «هیوستون» در ایالت تگزاس هستند.

این اقدام آمریکا در حالی انجام شده است که واشنگتن یک ماه قبل‌تر در جلوگیری از انتقال بنزین ایران توسط ۵ نفتکش به ونزوئلا ناکام مانده بود.

حجت سلطانی، سفیر ایران در ونزوئلا در حساب توئیتری خود با اشاره به نوشته یک رسانه انگلیسی‌زبان مبنی بر اینکه «آمریکا ۴ نفتکش ایران را که در حال حمل سوخت به ونزوئلا بود توقیف کرده است» نوشت: «یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی‌ها ایرانی‌ هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی‌تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین مدرس خیابانی کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا سنتکام استقلال بحرین خواجه عبدالله انصاری رویترز نفتکش ایرانی ونزوئلا آمریکا حسین مدرس خیابانی کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا سنتکام استقلال بحرین خواجه عبدالله انصاری محموله ها کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله کود شیمیایی ترانزیتی رژیم صهیونیستی توسط گمرک

مأموران گمرک ایران یک محموله کود شیمیایی ترانزیتی ساخت رژیم صهیونیستی را توقیف کردند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این محموله کود شیمیایی حاوی نیترات پتاسیم و ساخت رژیم صهیونیستی بود که از طریق یک دستگاه کامیون حمل و جهت انجام تشریفات ترانزیت خارجی به مقصد کشور ازبکستان به گمرک بازرگان اظهار شده بود که توسط مأموران گمرک توقیف شد.

به گزارش تسنیم، واردات و ترانزیت هر گونه کالای ساخت رژیم صهیونیستی از طریق گمرکات ایران ممنوع است و به تازگی کنترل‌های شدیدی بر روی این کالاها   صورت می گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقیف محموله ترانزیتی رژیم صهیونیستی در گمرک
  • توضیحات کنعانی درباره کشتیِ توقیف‌شده اسرائیلی | خدمه این کشتی به سوالات مراجع ایرانی پاسخ ندادند | ویدئو
  • توقیف محموله کود رژیم صهیونیستی توسط گمرک
  • توقیف یک محموله کود شیمیایی رژیم صهیونیستی توسط ماموران گمرک ایران
  • توقیف محموله کود شیمیایی ترانزیتی رژیم صهیونیستی توسط گمرک
  • ادعای مجری تلویزیونی؛ پول موشک‌هایمان را با توقیف کشتی اسرائیلی گرفتیم | فیلم
  • ادعای آمریکا درباره رهگیری چند پهپاد ایرانی
  • درخواست کاخ سفید از ایرانی برای آزادی کشتی توقیف شده
  • کاخ سفید خواستار آزادی کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل از سوی ایران شد
  • واکنش آمریکا به توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی