Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-16@07:05:08 GMT

رعایت بهداشت و عزاداری در تقابل با یکدیگر نیستند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۰۵۶۹

رعایت بهداشت و عزاداری در تقابل با یکدیگر نیستند

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به در پیش بودن ماه محرم بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری ها تأکید کرد.
وی با بیان این که همه بخش های برگزار کننده مراسم عزاداری ماه محرم بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تأکید دارند و هم نظر هستند، افزود: با تلاش همه دست اندرکاران این بخش شاهد برگزاری مناسب عزاداری ماه محرم خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه ساری، عمل به توصیه های بهداشتی در عزاداری ماه محرم را یک وظیفه شرعی، اخلاقی و بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: اجرای دقیق توصیه های بهداشتی در ماه محرم مورد تأکید مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و همچنین مسؤولان کشور است.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که باید بپذیریم که شرایط کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا بسیار شکننده و خاص است، ادامه داد: کوچکترین اشتباه و سهل انگاری موجب به خطر افتادن جان مردم خواهد شد.
امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با تأکید براین که بهداشت و عزاداری در تقابل با یکدیگر نیستند، بیان داشت: حفظ جان و سلامت مردم توصیه دینی است و مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید نیز بر این مسأله تأکید کردند.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مردم و مسؤولان کشورمان عاشق و دلداده سید و سالار شهیدان هستند، افزود: اما امسال به دلیل شرایط خاصی که به دلیل شیوع این ویروس در کشور حاکم شده باید با رعایت اصول بهداشتی عزاداری حسینی را برگزار کنیم.
وی با بیان این که مردم و مسؤولان ما امام حسینی هستند به پیشرفت های ارزشمند ایران اسلامی در عرصه های مختلف اشاره کرد و آن را ریشه در نگاه و تفکر عاشورایی ملت بزرگ ایران دانست.
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنان خود راه پیشرفت کشور را در تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی دانست و تأکید کرد: عزت ملت ایران به بیگانگان وابسته نیست بلکه باید با بهره مندی از توان و ظرفیت داخلی به عزت و اقتدار کشورمان اضافه کنیم.
امام جمعه ساری با بیان این که مسأله اقتصاد مقاومتی و همچنین جهش تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر ظرفیت های داخلی کشور را شناسایی و احصاء کنیم به طور حتم بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز کشور به حداقل خواهد رسید.

منبع: رسا

منبع: تقریب

کلیدواژه: ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته سلامت فرصتی بری معرفی خدمات سلامت

  خداداد شیخ زاده معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در جلسه برون بخشی هفته سلامت با بیان این مطلب گفت: سلامت از شاخصه های مهم محسوب می شود و ارتقای شاخص های سلامت برای تک تک افراد جامعه بسیار مهم است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هفته سلامت امسال بر دسترسی همگانی سلامت تاکید دارد، خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استقرار نظام شبکه، دسترسی راحت افراد جامعه در دورترین مناطق روستایی به خدمات بهداشتی و درمانی اولیه ایجاد گردیده است.

 شیخ زاده با اشاره به این موضوع که هفته سلامت فرصتی است تا خدمات سلامت را که بصورت رایگان و در برخی موارد کم هزینه به مردم در واحدهای بهداشتی ارائه می شود معرفی نماییم، افزود: اعضای تیم سلامت اعم از پزشک، دندانپزشک، ماما، مراقب سلامت، کارشناس سلامت روان، تغذیه، بهورز و سایر نیرو های بهداشتی در مرا کز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت خدمات مرتبط به سلامت را به تمامی گروه های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، سالمندان و مادران باردار ارائه می نمایند.

وی ادامه داد: مردم می توانند با مراجعه به واحد بهداشتی نزدیک به محل سکونت خود از وضعیت سلامت خویش آگاهی یابند.

 دکتر شیخ زاده افزود: از برنامه های مهم وزارت بهداشت، برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع می باشد، که در این برنامه تیم سلامت به مردم نزدیکتر گردیده است، در این برنامه برای هر 1500 نفر، یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده که خدمات را به صورت فعال به جمعیت تحت پوشش ارائه می نمایند و خوشبختانه این برنامه از سال 1402 در شهرستان خاش و سراوان آغاز گردید و به حول و قوه الهی در سال جدید گسترش خواهد یافت.

  راضیه کیخایی، رئیس گروه آموزش سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص برنامه های هفته سلامت گفت: با توجه به شعار هفته سلامت امسال که " سلامت خانواده با مردمی سلامت معرفی شده است، هفته سلامت آغازی خواهد بود برای دسترسی به اهداف سلامت جامعه در سال جاری، قصد داریم با مشارکت همه سازمان ها و نهاد ها به معرفی خدمات سلامت بپردازیم و با اجرای برنامه های متعدد اطلاع رسانی از رسانه های جمعی و همچنین برپایی ایستگاه های آموزشی در سازمان های متعدد به ارتقاء سواد سلامت جامعه کمک نماییم.

وی ادامه داد: مشارکت آحاد جامعه در برنامه ریزی و اجرای برنامه سلامت می تواند نقش موثری در ارتقاء سواد جامعه داشته باشد، بنابراین "برنامه محله ارتقاء دهنده سلامت" مشارکت های مردم و سازمان ها با هدف ارتقاء فرهنگ سلامت جامعه انجام خواهد شد.

گفتنی است جلسه برون بخشی هفته سلامت با حضور معاون فنی معاونت بهداشت، مدیران گروه معاونت بهداشتی دانشگاه و سایر دستگاه های اجرایی استان در سالن معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار گردید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان
  • زنگنه در گفت گو با قدس: حرایم بهداشتی مانع اصلی ورود مردم به صنعت دام کشور هستند
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان
  • پلمب ۳ واحد صنفی در فیروزه
  • ماجرای نامه گلایه آمیز مرندی به رئیس جمهور/ موازی کاری وزارت بهداشت در برنامه سلامت خانواده
  • هفته سلامت فرصتی بری معرفی خدمات سلامت