Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@15:21:11 GMT

رئیس موساد به امارات می رود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۰۵۸۰

رئیس موساد به امارات می رود

رئیس موساد به منظور بررسی جزئیات توافق صلح میان تل آویو و ابوظبی به امارات می رود.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت امروز جمعه نوشت، هیاتی اسرائیلی به رهبری یوسی کوهن، رئیس موساد به زودی برای بررسی جزئیات توافق صلح با امارات به این کشور می روند.

این روزنامه نوشت در این سفر درباره جزئیات توافق میان دوطرف با اتکا بر بعد امنیتی این توافق گفتگو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه در گزارشی به ارزیابی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره زمان امضای توافق صلح از سوی امارات و اسرائیل طی سه هفته آتی در واشنگتن اشاره و اعلام کرد همکاری اسرائیل وامارات در عرصه "علمی"  در زمینه واکسن ویروس کرونا به زودی آغاز می شود.
 در همین راستا سایت مکان اعلام کرد برخی کشورهای دیگر عربی هم اقدام مشابه امارات انجام خواهند داد.

این پایگاه اسرائیلی فاش کرد بحرین ، عمان و سودان هم به زودی اقدام مشابه انحام داده و با اسرائیل عادی سازی روابط را آغاز میکنند.

همچنین این پایگاه خبری فاش کرد عمان و بحرین در آینده نزدیک اقدام به عادی سازی روابط میکنند.

یک مقام اسرائیلی هم فاش کرد که بحرین احتمالا کشور عربی بعدی باشد که دست به عادی سازی روابط با اسرائیل می زند.

پیش از این منابع آگاه به عربی 21 گفته بودند عربستان  و بحرین در صدد امضای توافق صلح با اسرائیل مشابه امارات هستند.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط اسرائیل امارات توافق صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض

همزمان با تشدید جنگ اسرائیل در غزه و ناکامی در اجرای قطعنامه آتش بس و مذاکرات سیاسی برای دستیابی به توافق میان اسرائیل و حماس، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا پس از سفر به چین به عربستان سعودی می رود.

به گزارش ایرنا، رسانه آمریکایی اکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عرب گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفرش به چین، این هفته قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند.

به گفته این منابع، انتظار می رود بلینکن در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد که ۲۸ تا ۲۹ آوریل (۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)  در ریاض برگزار می شود، شرکت کند.

بلینکن همچنین با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و دیگر رهبران منطقه ای دیدار خواهد کرد.

دولت بایدن به کار به سمت یک توافق بالقوه که می تواند راه را برای عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل هموار کند، ادامه می دهد، اما اکثر مقامات آمریکایی آن را یک رویا تلقی می کنند.

مقامات آمریکایی می گویند بلینکن همچنین در نظر دارد با سفر به سرزمین های اشغالی,  با بنیامین نتانیاهو  نخست وزیر اسرائیل  و دیگر مقامات ارشد این رژیم دیدار کند.

بلینکن هفته گذشته در دیدار با رهبران یهودی-آمریکایی گفت که امیدوار است در اواخر آوریل یا اوایل ماه می در اسرائیل باشد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، سفر برنامه ریزی شده خود به عربستان سعودی را سه هفته پیش به دلیل آسیب به قفسه سینه و شکسته شدن یک دنده اش، به تعویق انداخت.

انتظار می رفت سالیوان با ولیعهد عربستان دیدار کند تا پیش نویس معاهده دفاعی آمریکا و عربستان سعودی و تفاهمات مربوط به حمایت واشنگتن از برنامه هسته ای غیرنظامی عربستان را مورد بحث قرار دهد.

مقامات آمریکایی  امیدوارند این توافقنامه ها بتواند راه را برای عادی سازی روابط با اسرائیل هموار کند و به توافقی دوجانبه با سعودی ها برسند و به طور بالقوه آن را به نتانیاهو ارائه کنند، که یکی از شرایط توافق، تعهد به راهکار دو کشوری باشد.

در این صورت، نتانیاهو با یک انتخاب روبرو می شود: اگر موافقت کند، می تواند یک توافق صلح  با عربستان سعودی را به دست آورد. اگر او نه بگوید، ممکن است به عنوان یک مرد  مخالف جلوه کند و حمایت باقی مانده از سوی آمریکا را  از دست بدهد.

با ادامه جنگ اسرائیل و حماس و چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقامات کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا اذعان می کنند که شانس بسیار کمی برای دستیابی به توافقنامه عادی سازی روابط میان عربستان و اسرائیل وجود دارد.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و دولت اسرائیل باید به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راه کاردو کشور متعهد شود.

به نظر نمی رسد نتانیاهو به سمت پایان دادن به جنگ حرکت کند و او نه تنها با راهکار  دو کشوری مخالف است، بلکه صرفاً ایده اجازه دادن به تشکیلات خودگردان فلسطین در اداره غزه پس از جنگ را رد می کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بلینکن : سعودی ها همچنان مایل به عادی سازی روابط با اسرائیل هستند بلینکن باز هم راهیِ اسرائیل می شود

دیگر خبرها

  • جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • اعتراف افسر موساد اسرائیل به قدرت ایران | آن‌ها می‌خواستند بگویند که منِ ایران ...
  • (ویدیو) اعتراف افسر جاسوس موساد به قدرت و توانایی ایران
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • (تصاویر) ضیافت شام رئیس امارات به افتخار سلطان عمان
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی