Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایمیدرو، ۷۴ شرکت معدن و صنایع معدنی بورسی در چهار ماه ابتدای امسال (تا پایان تیر ماه)، به فروش بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومانی دست یافتند. این رقم ۳۲ درصد بیش از فروش دوره مشابه سال ۹۸ است.

همچنین مقایسه عملکرد بین دو ماه تیر و خرداد امسال حاکی از آن است که میزان فروش تیر ماه ۱۰ درصد نیز نسبت به ماه قبل از آن (خرداد)، افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرآمدان فروش

طی ماه تیر بیشترین میزان فروش از آن فولاد مبارکه بود به طوری که فروش این شرکت به ۴,۸۸۴ میلیارد تومان رسید.

شرکت ملی مس با فروش ۲,۷۴۴ میلیارد تومان در رتبه دوم جای گرفت. شرکت خولاد خوزستان با فروش ۱,۸۹۳ میلیارد تومان در جایگاه سوم، گل گهر با فروش ۱,۴۸۷ میلیارد تومان در رتبه چهارم، و ذوب آهن اصفهان با فروش ۱,۴۱۷ میلیارد تومان در ردیف پنجم قرار گرفت. همچنین شرکت‌های چادرملو با فروش ۱۰۹۹ میلیارد، فولاد کاوه جنوب با فروش ۷۴۴ میلیارد، ایرالکو با فروش ۶۹۹ میلیارد، فولاد خراسان با فروش ۶۴۷ میلیارد و فولاد هرمزگان با فروش ۶۳۸ میلیارد تومان به ترتیب در رتبه‌های ششم تا دهم ایستاندند.

پرفروش‌های چهار ماه ۹۹

در مدت چهار ماه سال ۹۹ بیشترین فروش در اختیار فولاد مبارکه با ۱۷۵۰۰ میلیارد، ملی مس با ۹۱۶۲ میلیارد و خوزستان با ۶,۷۰۳ میلیارد تومان قرار گرفت.

پس از آن شرکت‌های گل گهر با ۵۵۹۴ میلیارد و ذوب آهن با ۴,۷۱۱ میلیارد تومان قرار گرفتند. همچنین چادرملو با ۳۴۷۱ میلیارد، فولاد هرمزگان با ۲۳۰۹ میلیارد، کاوه جنوب با ۲۲۹۳ میلیارد، ایرالکو با ۱۶۸۲ میلیارد و فولاد خراسان ۱,۶۴۹ میلیارد تومان جزو ۱۰ شرکت پرفروش مدت مورد بررسی بودند.

کد خبر 4998152

منبع: مهر

کلیدواژه: معدن صنایع معدنی ایمیدرو ویروس کرونا بورس قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت ایالات متحده آمریکا دارا دوم سهام عدالت بازار سهام تولید نفت قیمت نفت وام ودیعه مسکن روسیه میلیارد تومان فروش ۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پیام رسمی مالک جدید استقلال به آبی‌پوشان!

به گزارش "ورزش سه"، ۸۵ درصد سهام باشگاه استقلال به عنوان یکی از دو قطب فوتبال پایتخت به صورت رسمی به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد تا حالا یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور مالکیت آبی‌پوشان را برعهده بگیرد.

گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در همین رابطه اطلاعیه‌ای صادر کرد و پیوستن باشگاه استقلال به خانواده این هلدینگ را به آبی‌های پایتخت خوش آمد گفت.

در این اطلاعیه آمده؛

۸۵ درصد سهام باشگاه استقلال، توسط کنسرسیومی از شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس امروز خریداری شد.

هلدینگ خلیج‌فارس در راستای اجرای سیاست‌های کلی چهل و چهارم قانون اساسی و به‌موجب مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۶ و مصوبه هیئت واگذاری در سال ۱۳۸۹ با انتقال سهام ۱۵ شرکت متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی تبدیل به هلدینگ و شرکت سهامی عام شد و ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس که امروز در گستره ۱۳ استان کشور فعالیت دارد، بر اساس رده‌بندی جهانی در رده دوم خاورمیانه و در رده ۲۷ شرکت‌های پتروشیمیایی جهان قرار دارد، ارزش بازاری معادل ۱۳۲۰ هزار میلیارد تومان دارد.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس همچنین رتبه اول بیشترین صادرات، رتبه اول بالاترین ارزش بازار، رتبه اول بیشترین سودآوری، رتبه اول صادرات کشور و رتبه اول بالاترین ارزش‌افزوده را در بین شرکت‌های ایرانی به خود اختصاص داده است.

جلوگیری حداکثری از خام‌فروشی و اتکا به توان داخل به‌عنوان سیاست راهبردی هلدینگ خلیج‌فارس از زمان آغاز مدیریت دکتر علی عسکری در دستور کار بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران قرار گرفته است، راهبردی که حاصلش توجه ویژه به تکمیل زنجیره ارزش و تمرکز ویژه بر ایجاد و توسعه صنایع و پارک‌های پایین‌دستی به‌منظور خلق ارزش‌افزوده، اشتغال‌زایی، تنوع سبد محصولات هلدینگ و سودآوری قابل‌توجه برای سهام‌داران است.

گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس که سال گذشته موفق به راه‌اندازی دو پروژه ملی پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌فارس و پتروشیمی گچساران شده امروز ۳۳ طرح به ارزش ۱۵ میلیارد دلار را در دست اجرا دارد که با بهره‌برداری از آنها گام بلندی به‌سوی قله برداشته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • اولین پیام رسمی مالک جدید استقلال به آبی‌پوشان!
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد