Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@17:14:12 GMT

گیاهان مفید در برابر «کووید۱۹»

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۱۰۳۸

گیاهان مفید در برابر «کووید۱۹»

موضوع تغذیه سالم و اینکه چه بخوریم تا سلامت و مصون از کرونا باشیم، نقل محافل است. به همین بهانه «نگار هاشمی» مسئول مرکز تحقیقات و آموزش و مشاوره فضای سبز تکه دهم پایتخت چند گیاه شفابخش دارویی مقاوم در برابر «کووید۱۹» را معرفی می‌کند که نقش مهمی در افزایش ضریب ایمنی بدن دارد. 

زنجبیل

پادشاه گیاهان مفید برای دستگاه گوارش زنجبیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گیاه دارویی حالت تهوع و استفراغ را تسکین می‌دهد، معده را آرام می‌کند و ناراحتی‌های ناشی از گاز و نفخ را از بین می‌برد. زنجبیل برای رفع حالت تهوع بعد از جراحی و عوارض جانبی شیمی‌درمانی معجزه می‌کند. این گیاه خاصیت آنتی‌اکسیدانی، ضدباکتریایی، ضدویروسی و ضدالتهابی دارد. ادویه زنجبیل مرهمی برای درمان سردردهای میگرنی، آرتریت‌ها و آسم است. 

دارچین

دارچین باعث ایجاد تعادل در قندخون می‌شود. همچنین از جهش ناگهانی و افزایش سریع قندخون بعد از غذا پیشگیری می‌کند. این امر حساسیت بدن را به انسولین بهبود می‌بخشد و ریسک فاکتورهای پیش‌دیابت را کاهش می‌دهد. ادویه دارچین برای معالجه سرطان مفید است و باعث کندی خونرسانی به تومورها می‌شود. 

فلفل قرمز 

فلفل قرمز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و باعث افزایش سلامت قلب می‌شود. همچنین فلفل قرمز به کاهش فشارخون کمک می‌کند. علاوه بر این خطر حمله قلبی را پایین می‌آورد و باعث رقیق شدن اخلاط می‌شود و عبور و مرور آنها را در طول ریه‌ها تسهیل می‌کند. 
 

کد خبر 537694 برچسب‌ها سلامت محله كروناويروس همشهری محله

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت محله كروناويروس همشهری محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص آب هویج بستنی

آب هویج یک نوشیدنی انرژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

به گزارش ایسنا، مصرف چغندر قند یک رژیم غذایی محبوب و صد البته بسیار مفید برای افزایش پلاکت خون است. چغندرقند سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی و هموستاتیک طبیعی (انعقاد کننده خون) است که باعث افزایش تعداد

پلاکت‌ها در طی چند روز مصرف می‌شود. اگر دو یا سه قاشق چای خوری آب چغندر با یک لیوان آب هویج مخلوط شود، پلاکت‌های خون به سرعت رشد می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها در این مخلوط مقاومت بدن نیز افزایش می‌یابد.

خواص آب هویج بستنی

یکی از مهمترین خواص آب هویج بستنی این است که برای کسانی که طعم آب هویج را دوست ندارند به راحتی می‌توانند آن را بخورند و از فواید بن نظیر آب هویج بهره ببرند. مصرف آب هویج با بستنی باعث می‌شود که ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A بهتر جذب شوند.

برای تقویت استخوان‌ها و تقویت مغز مفید است. یک نوشیدنی اترژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

دیگر خبرها

  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • چند ترفند تشخیص فلفل تند از شیرین (فیلم)
  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • خواص آب هویج بستنی
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • این میوه‌ها از پرتقال بیشتر ویتامین C دارند
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی در میادین میوه و تره‌بار