Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@07:07:43 GMT

رویترز: آمریکا محموله‌های سوختی ایران را مصادره کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۱۴۲۴

رویترز: آمریکا محموله‌های سوختی ایران را مصادره کرد

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام دولت آمریکا مدعی شد که محموله‌های سوختی ایران که توسط آمریکا توقیف شده اند به کشتی های دیگری برای ارسال به آب های آمریکا منتقل شده‌اند.

رویترز در ادامه مطرح کرد: یک قاضی آمریکایی مجوزی برای توقیف محموله های بنزین ایران در چهار نفتکش در ماه جولای را پس از آنکه دادستان ها یک دادخواست را ارائه کردند، صادر کرد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجوز تنها شامل محموله ها بود نه کشتی ها.

این خبرگزاری ادامه داد: این منبع همچنین گفت که صاحبان این چهار کشتی با انتقال این محموله های سوختی موافق بوده اند.

این ادعای رویترز در حالی مطرح می‌شود که سفیر ایران در ونزوئلا در صفحه خود در توییتر با تکذیب خبر توقیف سوخت این کشتی ها آن را جنگ روانی آمریکا توصیف کرده و ایرانی بودن نفت‌کش‌ها را رد کرده است. او تاکید کرد: یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آن‌ها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.

یک مقام مسئول نیز در واکنش به برخی ادعاهای رسانه‌ای مطرح شده در خصوص توقیف کشتی‌های نفتکش حامل محموله نفتی ایران از سوی آمریکا گفت:هیچ یک از کشتی‌های ایرانی یا محموله‌های متعلق به ایران توقیف نشده‌اند.

این مقام مسئول ادعاهای مطرح شده را تلاشی برای فضاسازی غیر واقعی و قدرت سازی دروغین برای آمریکا عنوان نمود و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده است به هرگونه اقدام خصمانه برای محدود سازی حقوق قانونی خود واکنش متقابل نشان خواهد داد و تاکنون به هیچ کشوری اجازه اقداماتی از این دست را نداده است.

گفتنی است کشتیهای نفت کش ایرانی حامل بنزین صادراتی فروخته شده به ونزوئلا حدود ۲ ماه قبل و علی رغم تهدیدات مکرر آمریکا محموله های خود را در بنادر کشور ونزوئلا تخلیه کردند و به جمهوری اسلامی ایران بازگشتند.

شب گذشته وال استریت ژورنال به نقل از یک «مقام رسمی» در خبری مدعی شد که آمریکا چهار کشتی را که حامل سوخت ایران بوده اند توقیف کرده است و این کشتی ها به نام‌های«لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» «بدون استفاده از نیروی نظامی» «در چند روز گذشته» توقیف شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نفتکش ایرانی آمریکا محموله ها کشتی ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله کولر آبی قاچاق در الیگودرز

سرهنگ علی اسدالهی اظهار کرد: ماموران ایست و بازرسی خمه الیگودرز حین کنترل خودروهای عبوری در جاده " اصفهان - الیگودرز" به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۱۶ دستگاه کولر آبی قاچاق فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی الیگودرز با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه یادآور شد: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۲ میلیارد ریال اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • توقیف محموله اسرائیلی در مرز بازرگان
  • توقیف محموله ترانزیتی رژیم صهیونیستی در گمرک
  • توقیف محموله کود رژیم صهیونیستی توسط گمرک
  • توقیف محموله کود شیمیایی رژیم صهیونیستی توسط گمرک ایران
  • توقیف یک محموله کود شیمیایی رژیم صهیونیستی توسط ماموران گمرک ایران
  • توقیف محموله کود شیمیایی ترانزیتی رژیم صهیونیستی توسط گمرک
  • توقیف محموله کولر آبی قاچاق در الیگودرز
  • رویترز: آمریکا در هیچ حمله‌ای علیه ایران شرکت نخواهد کرد
  • کاخ سفید خواستار آزادی کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل از سوی ایران شد
  • واکنش آمریکا به توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی