Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@19:41:05 GMT

«هلو» چه خواصی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۱۴۳۰

صراط: نعمت الله مسعودی متخصص طب سنتی درباره خواص «هلو» اظهار داشت: درصد زیادی از این میوه را آب تشکیل می‌دهد و بهترین نوع آن، هلویی است که شاداب و رسیده بوده، بزرگ، خوش رنگ و آبدار باشد. هلو برطرف کننده عطش است.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه طبیعت میوه هلو سرد بوده و برای افراد گرم مزاج به خصوص آنانکه طبیعت گرم و خشک دارند مفید است، ادامه داد: هلویی که نرسیده و سفت باشد، درصد آب آن کم است و موجب سنگینی معده می‌شود؛ البته باید در مصرف هلو مانند هندوانه مراقب باشیم؛ چراکه برخی افراد وقتی این میوه را مصرف می‌کنند دچار سردرد می‌شوند؛ این افراد کسانی هستند که سوء مزاج معده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این متخصص طب سنتی افزود: این افراد باید در حد حداقلی این میوه را مصرف کنند. افرادی هستند که وقتی میوه‌هایی مانند هندوانه و هلو را زیاد مصرف می‌کنند، به دلیل آب زیادی که در این نوع میوه‌ها وجود دارد، دچار درد مفاصل می‌شوند.

مسعودی متذکر شد: هلو کبد گرم را خنک و صفرا را خارج می‌کند؛ همچنین منبع غنی ویتامین A بوده و دارای درصد بالای بتاکاروتن است؛ به همین دلیل در پیشگیری و درمان عوارض ناشی از کمبود ویتامین A نقش موثری خواهد داشت.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: هلو عطش خواص هلو طب سنتی هندوانه صفرا درد مفاصل صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، مرکز ملی آمار انگلیس با اشاره به رصد شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل در سال ۲۰۲۲ افزود: شمار مرگ ناشی از مصرف الکل در این کشور نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۳۳ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد دو هزار و پانصد نفر بیشتر از این سال است.
بنا به گزارش این مرکز، علت بیشترین مرگ ناشی از مصرف الکل مربوط به اختلالات کبدی است و در مردان بیشتر از زنان بوده است.
این میزان مرگ مرتبط با الکل، علاوه بر مرگ شمار زیادی از افرادی است که به علت زیاده روی در مصرف الکل و درگیری‌ها یا حوادث و جرایم ناشی از مستی در این کشور جان می‌بازند.

دیگر خبرها

  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • خواص درمانی رازیانه
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • خواص میوه خشک برای کودکان