Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در محل حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان بیان کرد: این اتفاق ها موید این است که دشمن برای تضعیف اراده مقاومت برنامه‌ریزی کرده است.

وی یادآوری کرد: هر چند به صورت رسمی تعمدی بودن انفجار در لبنان اعلام نشده است اما برای پیدا کردن سرنخ‌های این حوادث باید رویدادهای بعد از انفجار را بررسی کرد که چه کسانی درصدد تضعیف حزب الله لبنان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه همدان اظهار داشت: جریان تحریم و تحریف در لبنان فعال شده و تحریم باعث سقوط دولت لبنان شد و جریان تحریف هم درصدد انجام خرابکاری بوده و با حیله‌گری تقصیر را به گردن دیگران می‌اندازند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با بیان اینکه در این شرایط کشورهای مسلمان جهان نیازمند هوشیاری و وحدت هستند یادآوری کرد: با توجه به اینکه در آستانه کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ هستیم، آنهایی که در لبنان درصدد تکیه بر استکبار و آمریکا هستند سرنوشت مصدق را مطالعه کنند چرا که مصدق شاه را از ایران بیرون کرده بود ولی او زندانی شد و شاه دوباره به کشور برگشت.

وی تاکید کرد: نتیجه اعتماد به آمریکا را کسانی که پیگیر ارتباط با این کشور بوده و سرنوشت خود را به این کشور گره زدند، ببینند که در طول تاریخ هر کس به آمریکا تکیه کرده این کشور همانند دیوار سستی بر روی آنها آوار و خراب شده است.

اقدام امارات از سوی تمامی ملت‌ها محکوم است

امام جمعه همدان بیان کرد: امارات به عنوان یک کشور اسلامی اقدام به عادی سازی روابط خود با رژیمی کودک کُش صهیونیستی که ۷۰ سال بدترین جنایت‌ها را علیه کشورهای اسلامی و مسلمان‌های جهان انجام داد، کرده که این اقدام مایه تاسف است.

حجت الاسلام شعبانی موثقی اضافه کرد: به طور حتم همه جریان‌های مقاومت، انسان‌های آزاده، ستمدیدگان عالم، افرادی که دل در گروه مقاومت دارند و هر کسی که غیرت دینی دارد این اقدام امارات را محکوم می‌کند.

وی ادامه داد: یک کشور عربی و اسلامی با بی غیرتی دینی این رژیم کودک کش را به رسمیت بشناسد از نظر ملت ایران و دیگر کشورها و ملت ها محکوم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: رژیم اشغالگر قدس باید بداند که سرنوشت اسراییل را دولت‌هایی که او را به رسمیت می شناسند تعیین نمی‌کند بلکه جوانان مقاومت آن را رقم می‌زنند.

دستورالعمل‌های بهداشتی در محرم رعایت شود

امام جمعه همدان گفت: وضعیت این استان به تازگی از شرایط قرمز خارج شده و مردم باید پروتکل های بهداشتی را همچنان رعایت کنند همچنین استفاده از ماسک در مهار این بیماری بسیار می تواند بازدارنده باشد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی اضافه کرد: دستورالعمل‌هایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای محرم ابلاغ شده است باید به طور حتم رعایت شود.

وی اضافه کرد: مدیران هیات‌های مذهبی، بزرگان، مداحان و واعظان بدانند مکتب امام حسین مکتب عقلانیت است و ایثار به معنای مبارزه با ظلم و داشتن روحیه عدالت طلبی است و این تفاسیر به معنای نفی عزاداری نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان افزود: دولت و مسوولان برای برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله حسین(ع) همراهی کرده و پروتکل‌هایی تدوین شده است که باید رعایت شود.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با بیان اینکه نباید با این مساله برخورد عاطفی داشته باشیم ادامه داد: این نوع نگرش به مکتب امام حسین(ع) به عنوان مکتب عقلانیت دینی و نه بشری که منفعت گرا شده، آسیب می زند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی خطاب به مداحان تاکید کرد: اگر طولانی شدن مراسم عزاداری موجب بروز و شیوع بیماری کرونا شود، در برابر این موضوع مسوول هستیم.

امام جمعه همدان بیان کرد: هر چند دشمن دنبال تضعیف محرم و عزاداری برای امام حسین (ع) است اما بیشترین همکاری با ستاد مقابله با کرونا را ائمه جمعه، افراد مذهبی، اهل مسجد و مردم مومن و انقلابی داشتند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی ادامه داد: این موضوع که عده ای نگران رعایت نکردن شیوه نامه بهداشتی در جریان انقلابی بوده اما نگرانی نسبت به رعایت نکردن این پروتکل‌ها در دیگر مکان‌ها و پارک ها با وجود بالا بودن احتمال سرایت کرونا وجود دار، قابل قبول نیست.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماه محرم همدان امام جمعه همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماه محرم همدان امام جمعه همدان ویروس کرونا ماه محرم همدان امام جمعه همدان حجت الاسلام شعبانی موثقی امام جمعه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با راه اندازی جنگ نرم به دنبال نابودی اعتقادات جوانان است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید ابوالفضل شکارچی عصر پنج شنبه در سی و ششمین سالگرد سالگرد سردار شهید حسین املاکی در مسجد جامع لنگرود اظهار کرد: سردار املاکی یک افتخار ملی است و مدال و مهر تأیید این قهرمانی را برای ملت ایران و جهان از ناحیه امام زمان (عج) به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه این سردار سرافراز افتخاری برای همه ملت ایران علی الخصوص مردم گیلان و شهرستان لنگرود است، افزود: انسان زمانیکه قله سعادت، کمال و انسانیت را فتح کند می‌تواند به درجه عظیم شهادت برسد و همه شهدا این مسیر صعود را طی کرده و به ملکوت اعلی پیوستند.

سردار شکارچی با تاکید بر اینکه قله رستگاری در عالم شهادت است و مقامی که نصیب شهدا از جمله شهید حسین املاکی شد، ادامه داد: شهادت از دست دادن نیست بلکه به دست آوردن است و شهادت آغاز حیات است.

بهترین لحظات عمر شهدا وقف انقلاب شد

معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما خاکیان گرفتار این دنیا حیات نداریم بلکه شهدا در حیات و نظاره گر اعمال ما هستند، گفت: بهترین لحظات عمر این شهدا وقف انقلاب شد و در اوج معرفت انتخاب کردند و با بصیرت مسیر را تشخیص دادند.

سردار شکارچی با اشاره به اینکه شهید املاکی حسینی به دنیا آمد و حسینی زندگی و با نظام سلطه مبارزه کرد، افزود: در جنگ ایران عراق رزمندگان دشمنان اسلام را ذلیل و سرافکنده کردند و به برکت خون شهدا با همه مشکلاتی که در دفاع مقدس بود سرافراز بیرون آمدیم و به دشمنانمان تا ابد فهماندیم که شما در هماوردی میدان مجبور به تسلیم و ذلت هستید.

وی با بیان اینکه به برکت خون شهدا قدرتمند و از وابستگی نجات پیدا کردیم و در عرصه‌های مختلف به خودکفایی رسیدیم، اضافه کرد: امروز دیگر ظهور قدرت آمریکا در جهان نیست بلکه روز افول استکبار جهانی است.

سردار شکارچی با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از خط شهدا و ولایت فقیه یعنی حرکت به سوی شیطان و مسیر جهنم است، گفت: چرا که این اعتقادات ما بوده و با همین اعتقادات رشد کردیم و به کشور قدرتمند جهان تبدیل شدیم.

برخی از کشورهای عربی حامی رژیم غاصب اسرائیل هستند

وی با بیان اینکه سران برخی از کشورهای عربی هم نه تنها از غزه حمایت نمی‌کنند بلکه حامی رژیم صهیونیستی نیز هستند، گفت: شورای امنیت در خصوص نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، چندین بار قطعنامه صادر کرد که آمریکا نه تنها از این قطعنامه حمایت نکرد بلکه آن را وتو و در واقع از رژیم اسرائیل حمایت کرد.

معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: تمرکز رهبر معظم انقلاب در این بیانیه موضوع جوانان است و بر این اساس همه وظیفه داریم تا مسیر را برای رشد جوانان و آشنا کردن آنان نسبت به آرمان‌های انقلاب هموار کنیم.

سردار شکارچی با بیان به اینکه امروز دشمن از طریق جنگ نرم ورود کرده تا ریشه، اعتقادات و افکار جوانان ما را نابود کند، گفت: در جنگ نرم به ازای تلفاتی که می‌دهیم به لشگر دشمن اضافه می‌شود و این جنگ خطرناکی است و رسالت سنگینی بر دوش ما است.

گفتنی است، سردار رشید اسلام حسین املاکی متولد ۳ بهمن ۱۳۴۰ در روستای کولاک محله شهرستان لنگرود، از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که ۹ فروردین ماه ۱۳۶۷ در عملیات والفجر ۱۰ به درجه رفیع شهادت رسید.

کد خبر 6064451

دیگر خبرها

  • حرکت های نمایشی علوم پزشکی دردی از مردم اصلاندوز دوا نمی کند
  • تاکید امام جمعه نقده برپیروزی مردم غزه در نبرد بارژیم صهیونیستی
  • آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شوند
  • واکنش امام جمعه تهران به حمله تروریستی روسیه /مسؤولان امر تولید را تسهیل کنند
  • محفل امام حسنی‌ها در استادیوم آزادی مایه افتخار بود
  • نتیجه هماهنگی جبهه مقاومت نابودی رژیم صهیونیستی است/محفل امام حسنی‌ها در استادیوم آزادی مایه افتخار بود
  • دشمن با راه اندازی جنگ نرم به دنبال نابودی اعتقادات جوانان است
  • پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • تحرکات پنهانی برای قهرمان‌سازی از خائنان به غزه
  • حضور امام جمعه همدان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان